- Nazwa przedmiotu:
- Marketing
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. nzw. dr hab. Radosław Koszewski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Administracja
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- A22_MAR
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 30h wykład, 30h praca własna
razem 60h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład450h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- cały rok
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest poznanie:
1. Podstawowej wiedzy z zakresu marketingu.
2. Idei marketingu w instytucjach biznesowych.
3. Istoty podstawowych instrumentów marketingu.
4. Znaczenia marketingu w relacjach z konsumentami.
- Treści kształcenia:
- 1. Definicja i rola marketingu.
2. Postępowanie konsumentów.
3. Segmentacja rynku i pozycjonowanie produktu.
4. Badania marketingowe.
5. Produkt.
6. Cena.
7. Dystrybucja.
8. Promocja.
9. Strategiczne planowanie marketingowe.
10. Marketing dóbr zaopatrzeniowych.
11. Znaczenie IT w marketingu.
12. Badania marketingowe.
13. Marketing międzynarodowy.
14. Etyka w marketingu.
15. Kolokwium.
- Metody oceny:
- Zaliczenie końcowe/kolokwium będzie miało formę testu jednokrotnego wyboru z około 20 -25 pytaniami
Skala ocen:
90% - 100 – 5
85% - 89 – 4 +
78% - 84 - 4
70% - 77 – 3 +
51% - 70 – 3
0% - 50 - 2
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1. Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012
2. M. McDonald, H. Wilson, Plany marketingowe, Wolters Kluwer, 2013.
3. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, pod red. L. Garbarskiego, PWE, Warszawa 2011
Literatura uzupełniająca:
4. Materiały rozdawane w czasie zajęć.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W_01
- Ma wiedzę o procesach, zjawiskach zachodzących w relacji marketing - rynek, ma podstawową wiedzę o instrumentach marketingu
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W01
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W07, S2A_W08
- Efekt W_02
- Ma wiedzę o postępowaniu nabywcy i jego zachowaniu na rynku
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W03
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05
- Efekt W_03
- Ma zaawansowaną wiedzę umożliwiającą rozpoznawanie, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych ze zbudowaniem strategii
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W02, K_W05, K_W07
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W07, S2A_W11, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W03, S2A_W06, S2A_W10, S2A_W11
- Efekt W_04
- Zna właściwe metody i narzędzia wykorzystywane w marketingu
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_W03, S2A_W04, S2A_W06, S2A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U_01
- Potrafi prawidłowo obserwować i interpretować zjawiska oraz procesy marketingowe
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U04
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08
- Efekt U_02
- Umie projektować rozwiązania problemów dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstwa
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U06, K_U07
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U06, S2A_U08, S2A_U06
- Efekt U_03
- Potrafi brać udział w analizach i ocenach alternatywnych rozwiązań problemów marketingowych oraz dobierać instrumenty pozwalające racjonalnie je rozstrzygać
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U02, K_U07, K_U08
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U06, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U06, S2A_U08
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_01
- Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Weryfikacja: dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K02, S2A_K03
- Efekt K_02
- Wykazuje się przedsiębiorczością i etycznym zachowaniem
Weryfikacja: Kolokwium z pytaniami zamkniętymi/dyskusja na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02, K_K05
Powiązane efekty obszarowe:
S2A_K01, S2A_K04, S2A_K06, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K07