- Nazwa przedmiotu:
- Elementy ekonomiki, marketingu i zarządzania
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Andrzej Wiszniewski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Obieralna
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Wykład 30 godz., Zajęcia rachunkowe 15 godz., Przygotowanie do zajęć 20 godz., Zapoznanie się z literaturą 15 godz., Napisanie programu, uruchomienie, weryfikacja 30 godz., Przygotowanie raportu 10 godz., Przygotowanie do egzaminu, obecność na egzaminie 20 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- N
- Limit liczby studentów:
- 0
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień mikroekonomii, zasad marketingu w sektorze użytkowania energii oraz zarządzania energią i zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach energetycznych.
Zostaną omówione zagadnienie związane z:
• zagadnieniemi przygotowania i oceny efektywności inwestycji i pozyskiwania środków finansowych.;
• specyfika rynku sieciowego, Produkt Miejsce Cena, planowanie marketingu, kontrola skuteczności działań marketingowych;
• przygotowanie do rozmów handlowych punktu widzenia drugiej strony, pozytywne myślenie i nastawienie do rozmów, podstawowe zasady procesu przekonywania
• planowanie w przedsiębiorstwie, organizacja, zatrudnianie, przewodzenie i motywacja, sprawowanie kontroli
- Treści kształcenia:
- Studenci wykonują opracowanie - przykładowy bussiness plan inwestycji:
Modernizacja kotłowni węglowej na inne paliwo
Kompleksowa termomodernizacja obiektów osiedla mieszkaniowego
- Metody oceny:
- Test zaliczeniowy z wykładów
Ocena samodzielnie wykonanego bussines planu
Ocena zintegrowania - Średnia arytmetyczna
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- A.Wiszniewski, A.Panek, Manuskrypt wykładów, prezentacje
- Witryna www przedmiotu:
- www.awiszniewski.vip4.net
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Posiada podstawową wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz komercjalizacji wyników badań, w tym zagadnień ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego
Posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, ekonomiki produkcji, nauk prawnych, humanistycznych i społecznych związaną z pozatechnicznymi aspektami wykonywanej pracy
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi przeprowadzać ocenę techniczną, lub technologiczną, lub funkconalną typowych urządzeń stosowanych w ciepłownictwie, lub ogrzewnictwie, lub klimatyzacji
Potrafi okreslic wartosci skumulowanych wskazników zuzycia energii i zasobów naturalnych lub emisji zanieczyszceń (zna zasady inżynierii zrównoważonego rozwoju), w ciepłownictwie, lub ogrzewnictwie,lub klimatyzacji
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Ma swiadomosc wagi pozatechnicznych aspektów i skutków dzialalnosci inzynierskiej, w tym jej wplywu na środowisko, i zwiazanej z tym odpowiedzialnosci za podejmowane decyzje
Potrafi myśleć i dzialać w sposób przedsiebiorczy
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: