- Nazwa przedmiotu:
- Przedsiębiorczość technologiczna
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Joanna Rucińska
dr inż. Zenon Spik
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Inżynieria Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo, Wentylacja
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Wykład 45 godz., Zajęcia laboratoryjne 30 godz., Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych 20 godz., Zapoznanie się z literaturą 15 godz., Napisanie programu, uruchomienie, weryfikacja 30 godz., Przygotowanie raportu 10 godz., Przygotowanie do egzaminu, obecność na egzaminie 20 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład450h
- Ćwiczenia450h
- Laboratorium0h
- Projekt225h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- N
- Limit liczby studentów:
- 0
- Cel przedmiotu:
- Student posiądzie wiedzę o aspektach prowadzenia działalności gospodarczej opartej na specjalistycznej wiedzy z zakresu nauk ścisłych oraz nauczy się posługiwać narzędziem służącym wykonaniu profesjonalnego biznes-planu.
- Treści kształcenia:
- Metody oceny:
- Zaliczenie pisemne, w przypadkach wątpliwych przewiduje się uzupełnienie w postaci ustnej.
Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych, zaliczenie pisemnego kolokwium, ocena prezentacji pracy.
- Egzamin:
- N
- Literatura:
- 1. Jerzy Cieślik, „Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes”, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, wyd. 2. uzup., Warszawa 2010
2. Materiały umieszczone na stronie www.pw.seipa.edu.pl
- Witryna www przedmiotu:
- www.pw.seipa.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- 01-Posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, ekonomiki produkcji, nauk prawnych, humanistycznych i społecznych związaną z pozatechnicznymi aspektami wykonywanej pracy - test wielokrotnego wyboru
02-Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej - test wielokrotnego wyboru
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- 01-Potrafi opracować i zaprezentować w odpowiedniej formie projekt/koncepcję przedsięwzięcia biznesowego w obszarze systemu lub procesu typowego dla ciepłownictwa, lub ogrzewnictwa, lub klimatyzacji lub gazownictwa - prezentacja multimedialna i referat wygłaszany w trakcie zajęć.
02-Potrafi czytac prase fachowa (takze w jezyku obcym, ) i prowadzić proces samokształcenia się - prezentacja multimedialna i referat wygłaszany w trakcie zajęć.
03-Posługuje się poprawnie terminologią i nomenklaturą stosowaną w opisie zjawisk fizycznych chemicznych, biologiicznych zachodzących w procesach typowych dla ciepłownictwa, lub ogrzewnictwa, lub klimatyzacji lub gazowanictwa, lub zaopatrzenia w wode i odprowadzania ścieków, lub inżynierii wodnej, lub inżynierii wodnej, lub gospodarki odpadami i oczyszczania terenów , również w języku obcym - prezentacja multimedialna i referat wygłaszany w trakcie zajęć.
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- 01-Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych - prezentacja koncepcji biznesu przedstawiana zespołowo na forum słuchaczy kursu
02-Ma świadomość wagi pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje - prezentacja koncepcji biznesu przedstawiana zespołowo na forum słuchaczy kursu
03-Potrafi myśleć i dzialać w sposób przedsiębiorczy - prezentacja koncepcji biznesu przedstawiana zespołowo na forum słuchaczy kursu
Weryfikacja:
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: