Nazwa przedmiotu:
Analiza zespolona
Koordynator przedmiotu:
Leszek Sidz, dr
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Mechanika i Budowa Maszyn
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
501
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
brak
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
brak
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
brak
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
zgodnie z zarządzeniem Rektora PW
Cel przedmiotu:
brak
Treści kształcenia:
Wykład: "Granice ciągów zesplonych, szeregi zespolone, rozszerzenia analityczne funkcji. Funkcje zespolone, Granice funkcji zespolonych.. Pochodna zespolona funkcji, funkcja holomorficzna, warunki Cauchy-Riemanna. Szereg Laurenta, Residuum. Całkowanie po konturze Wzór całkowy Cauchyego, całkowanie metodą residuów. Klasyfikacja punktów osobliwych izolowanych funkcji holomorficznej. Transformata Laplace'a, trasformata odwrotna Laplace’a. Rozwiązywanie równań różniczkowych I całkowych za pomocą transformaty Laplace'a." Ćwiczenia: "Obliczanie granic ciągów zespolonych, Badanie obszaru holomorficzności funkcji zespolonej. Znajdowanie części urojonych znając część rzeczywistą funkcji holomorficznej. Rozwijanie funkcji w szereg Laurenta. Całkowanie po konturze za pomocą parametryzacji. Całkowanie po konturze za pomocą residuów. Obliczanie transformaty Laplace'a oraz trasformaty odwrotnej. Rozwiązywanie równań różniczkowych I całkowych za pomocą transformaty Laplace'a."
Metody oceny:
" Zamierzone efekty kształcenia: student, który zaliczył przedmiot ... " forma zajęć / technika nauczania sposób sprawdzania (oceny)* "Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie analizy zesplonej, w szczególności: -rachunku różniczkowego i całkowego oraz jego zastosowań; " "Wykład, Ćwiczenia" "Kolokwium, Egzamin" "Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne do analizy zagadnień fizycznych i technicznych. w szczególności: -umie korzystać z analizy zespolonej w celu rozwiazywania zadań mechaniki, wytrzymałości i automatyki." "Wykład, Ćwiczenia" "Kolokwium, Egzamin"
Egzamin:
tak
Literatura:
brak
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się