- Nazwa przedmiotu:
- Rzeczoznawstwo samochodowe
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Piotr Fundowicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- 408
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- brak
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- brak
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- brak
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość zagadnień związanych z budową pojazdów.
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami i problemami związanymi z pracą rzeczoznawcy techniki samochodowej i ruchu drogowego oraz biegłego sądowego z tego obszaru. Zaprezentowane zostaną typowe działania rzeczoznawcy w trakcie jego aktywności zawodowej.
- Treści kształcenia:
- Definicja rzeczoznawcy i biegłego sądowego, wymagane kompetencje, zakres uprawnień, umocowania prawne; rola i miejsce rzeczoznawcy w postępowaniu sądowym oraz w opiniowaniu pozasądowym; stowarzyszenia rzeczoznawcze; systemy korporacyjne szkolenia rzeczoznawców, certyfikacja rzeczoznawców. Pojęcie opinii rzeczoznawczej i sądowej. Rzetelność (wiarygodność) opinii. Wybrane zagadnienia praktyki rzeczoznawczej: metody dokumentacji dowodów rzeczowych, zdarzenia drogowe pozorowane.
- Metody oceny:
- praca zaliczeniowa
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Wojciech Wach, Leon Prochowski, Jan Unarski, Jerzy Wicher: „Podstawy rekonstrukcji wypadków drogowych”, WKiŁ Warszawa 2014.
Jacek Wierciński, Adam Reza (red): „Wypadki drogowe. Vademecum biegłego sądowego”, Instytut Ekspertyz Sądowych, Kraków 2006.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się