Nazwa przedmiotu:
Zaawansowane metody programowania
Koordynator przedmiotu:
Zbigniew Nosal
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Mechanika i Budowa Maszyn
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
ZNK379
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
15 godzin pracy samodzielnej, realizacja ćwiczeń domowych z zakresu programowania
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,7
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium30h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
znajomość języka programowania stosowanego w technikach obliczeniowych, najlepiej język C umiejętniść tworzenia algortmów rozwiązywania numerycznego problemów technicznych
Limit liczby studentów:
12 osób w grupie laboratoryjnej
Cel przedmiotu:
synteza dotychczas nabytych umiejętności programowania, uzupełnienie wiedzy z zakrsu języka C/C++ podstawy programowania strukturalnego
Treści kształcenia:
Podstawy programowania strukturalnego i obiektowego. Sposób wykorzystania i cechy obiektów typu class, struct. Elementy obiektów (atrybuty i metody). Przeciążanie operatorów, Dziedziczenie, klasy abstrakcyjne, metody wirtualne, polimorfizm. Organizacja strumieni wejścia/wyjścia. Zastosowania w teorii grafów i analizie numerycznej. Wykorzystanie w zastosowaniach technicznych.
Metody oceny:
2 kolokwia
Egzamin:
nie
Literatura:
Programowanie w C oraz C++, H.Schildt
Witryna www przedmiotu:
c-cfd.meil.pw.edu.pl
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt EW1
ma wiedzę na na temat zasad programowania strukturalnego i zasad optymalizacji kodu źródłowego
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_W01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01, T2A_W07
Efekt EW2
zna i rozumie podstawowe polecenia języka C/C++
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_W01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01, T2A_W07
Efekt EW3
zna i potrafi korzystć z najważniejszych funkcji bibliotecznych języka C/C++
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_W01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W01, T2A_W07

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt EU1
potrafi pracować w środowisku profesjonalnego kompilatora Microsoft Visual Studio
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_U06, MiBM2_U09
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09
Efekt EU2
potrafi zaimplemntować w kod źródłowy podstawowe algorytmy numeryczne
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_U03, MiBM2_U06
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U03, T2A_U07
Efekt EU3
potrafi rozwiązywać problemy powstałe na etapie uruchamiania programu komputerowego i śledzić proces obliczeniowy
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_U06, MiBM2_U09, MiBM2_U12
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U07, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U08, T2A_U09
Efekt EU4
posiada umiejętność krytycznej analizy otrzymanych wyników obliczeń
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe: MiBM2_U01, MiBM2_U06
Powiązane efekty obszarowe: T2A_U01, T2A_U07