- Nazwa przedmiotu:
- Technologia transportu samochodowego III
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Roland Jachimowski, ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Logistyki i Systemów Transportowych
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.NIP709
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 90 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 18 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą 20 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć dydaktycznych 40 godz., konsultacje 3 godz., przygotowanie się do obrony pracy projektowej 8 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,0 pkt. ECTS (22 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 18 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 3,0 pkt ECTS (90 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 18 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą 20 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć dydaktycznych 40 godz., konsultacje 3 godz., przygotowanie się do obrony pracy projektowej 8 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu funkcji i właściwości systemów transportowych. Znajomość ich struktury uwzględniając infrastrukturę, suprastrukturę oraz rozwój poszczególnych gałęzi transportu. Znajomość specyfiki i złożoności procesów transportowych i procesów przewozowych.
- Limit liczby studentów:
- 15
- Cel przedmiotu:
- Uzyskanie podstaw wiedzy o funkcjonowaniu transportu samochodowego w działalności spo-łeczno-gospodarczej.
- Treści kształcenia:
- Treść wykładu:
Zasady rozmieszczania ładunku jednorodnego w różnorodnej przestrzeni ładunkowej, tj. na palecie, w kontenerze, pojeździe, placu składowym, magazynie. Matematyczne sformalizo-wanie metod rozmieszczania ładunku. Uwzględnianie środków transportowych rozdzielnych i zespolonych oraz warunków pracy. Uwzględnianie mierników pracy środków transporto-wych i pracy ludzkiej. Ustalanie odległościowego zasięgu działania środków transportowych. Dokonywanie wyboru rozwiązań zapewniających lepsze wyniki produkcyjne. Analiza uzy-skanych wyników, ich interpretacja i ocena.
- Metody oceny:
- ocena projektu.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Podręczniki:
1. Bogdanowicz S.: Podatność. Teoria i zastosowanie w transporcie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012;Madeyski
2. M., Lissowska E.: Badania analityczne transportu samochodowego. Warszawa 1975, WKiŁ.
3. Lissowska E. (red.): Technologia procesów przewozowych w transporcie samochodowym. Warszawa 1975, WKiŁ.
4. Mendyk E.: Ekonomika i organizacja transportu. Poznań 2002, WSL.
Literatura uzupełniająca:
5. Mindur L.: Technologie w transporcie samochodowym, Warszawa 1990, WKiŁ.
6. Mindur L. (red.): Technologie transportowe XXI wieku. Warszawa-Radom 2008, ITE.
7. Prochowski L., Żuchowski A.: Technika transportu ładunków. Warszawa 2009, WKiŁ.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Posiadana wiedza matematyczna pozwala na sformalizowanie rozmieszczania ładunku w różnorodnej przestrzeni ładunkowej;
Weryfikacja: projekt – opracowanie pisemne i jego ocena
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W08
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W05, InzA_W05
- Efekt W02
- Potrafi wykorzystać wskaźniki pracy środków transportowych rozdzielnych i zespolonych do ustalania wydajnościowych i kosztowych mierników pracy transportu;
Weryfikacja: projekt – opracowanie pisemne i jego ocena
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W08
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W05, InzA_W05
- Efekt W03
- Zna podstawy wiedzy o ustalaniu sfer wyłącznego i uzupełniającego się działania w przewozach;
Weryfikacja: projekt – opracowanie pisemne i jego ocena
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05
- Efekt W04
- Zna i rozumie metody analizy wyników badań, ich interpretacji i przedstawiania właściwych wniosków.
Weryfikacja: projekt – opracowanie pisemne i jego ocena
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Zna i rozumie uwarunkowania między przed-miotem pracy transportu a warunkami pracy, w tym wynikającymi ze stosowania środków pracy, głównie narzędzi pracy; rozumie istotę matematycznego sformalizowania rozmieszczania ładunku i jego interpretacji;
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej i dyskusja na temat potencjalnych usprawnień rozwiazania
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U02, Tr1A_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02, T1A_U01
- Efekt U02
- Potrafi formułować wnioski z przeprowadzonych cząstkowych obliczeń wydajnościowych i koszto-wych i je uzasadnić;
Weryfikacja: projekt – opracowanie pisemne i jego ocena
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Ma świadomość konieczności ustawicznego uczenia się;
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej i dyskusja na temat potencjalnych usprawnień rozwiazania
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01