Nazwa przedmiotu:
Technologia transportu samochodowego III
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Roland Jachimowski, ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Logistyki i Systemów Transportowych
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Specjalnościowe
Kod przedmiotu:
TR.NIP709
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
90 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 18 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą 20 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć dydaktycznych 40 godz., konsultacje 3 godz., przygotowanie się do obrony pracy projektowej 8 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,0 pkt. ECTS (22 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 18 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3,0 pkt ECTS (90 godz., w tym: praca na zajęciach projektowych 18 godz., zapoznanie się ze wskazaną literaturą 20 godz., wykonanie pracy projektowej poza godzinami zajęć dydaktycznych 40 godz., konsultacje 3 godz., przygotowanie się do obrony pracy projektowej 8 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu funkcji i właściwości systemów transportowych. Znajomość ich struktury uwzględniając infrastrukturę, suprastrukturę oraz rozwój poszczególnych gałęzi transportu. Znajomość specyfiki i złożoności procesów transportowych i procesów przewozowych.
Limit liczby studentów:
15
Cel przedmiotu:
Uzyskanie podstaw wiedzy o funkcjonowaniu transportu samochodowego w działalności spo-łeczno-gospodarczej.
Treści kształcenia:
Treść wykładu: Zasady rozmieszczania ładunku jednorodnego w różnorodnej przestrzeni ładunkowej, tj. na palecie, w kontenerze, pojeździe, placu składowym, magazynie. Matematyczne sformalizo-wanie metod rozmieszczania ładunku. Uwzględnianie środków transportowych rozdzielnych i zespolonych oraz warunków pracy. Uwzględnianie mierników pracy środków transporto-wych i pracy ludzkiej. Ustalanie odległościowego zasięgu działania środków transportowych. Dokonywanie wyboru rozwiązań zapewniających lepsze wyniki produkcyjne. Analiza uzy-skanych wyników, ich interpretacja i ocena.
Metody oceny:
ocena projektu.
Egzamin:
tak
Literatura:
Podręczniki: 1. Bogdanowicz S.: Podatność. Teoria i zastosowanie w transporcie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012;Madeyski 2. M., Lissowska E.: Badania analityczne transportu samochodowego. Warszawa 1975, WKiŁ. 3. Lissowska E. (red.): Technologia procesów przewozowych w transporcie samochodowym. Warszawa 1975, WKiŁ. 4. Mendyk E.: Ekonomika i organizacja transportu. Poznań 2002, WSL. Literatura uzupełniająca: 5. Mindur L.: Technologie w transporcie samochodowym, Warszawa 1990, WKiŁ. 6. Mindur L. (red.): Technologie transportowe XXI wieku. Warszawa-Radom 2008, ITE. 7. Prochowski L., Żuchowski A.: Technika transportu ładunków. Warszawa 2009, WKiŁ.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Posiadana wiedza matematyczna pozwala na sformalizowanie rozmieszczania ładunku w różnorodnej przestrzeni ładunkowej;
Weryfikacja: projekt – opracowanie pisemne i jego ocena
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W08
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W05, InzA_W05
Efekt W02
Potrafi wykorzystać wskaźniki pracy środków transportowych rozdzielnych i zespolonych do ustalania wydajnościowych i kosztowych mierników pracy transportu;
Weryfikacja: projekt – opracowanie pisemne i jego ocena
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W08
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W03, T1A_W05, InzA_W05
Efekt W03
Zna podstawy wiedzy o ustalaniu sfer wyłącznego i uzupełniającego się działania w przewozach;
Weryfikacja: projekt – opracowanie pisemne i jego ocena
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05
Efekt W04
Zna i rozumie metody analizy wyników badań, ich interpretacji i przedstawiania właściwych wniosków.
Weryfikacja: projekt – opracowanie pisemne i jego ocena
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08, InzA_W03, InzA_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Zna i rozumie uwarunkowania między przed-miotem pracy transportu a warunkami pracy, w tym wynikającymi ze stosowania środków pracy, głównie narzędzi pracy; rozumie istotę matematycznego sformalizowania rozmieszczania ładunku i jego interpretacji;
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej i dyskusja na temat potencjalnych usprawnień rozwiazania
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U02, Tr1A_U01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U02, T1A_U01
Efekt U02
Potrafi formułować wnioski z przeprowadzonych cząstkowych obliczeń wydajnościowych i koszto-wych i je uzasadnić;
Weryfikacja: projekt – opracowanie pisemne i jego ocena
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U03
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Ma świadomość konieczności ustawicznego uczenia się;
Weryfikacja: Obrona pracy projektowej i dyskusja na temat potencjalnych usprawnień rozwiazania
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01