- Nazwa przedmiotu:
- Inżynieria oprogramowania 2
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Krzysztof Kaczmarski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- 1120-IN000-ISP-0036
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1. godziny kontaktowe – 50 h; w tym
a) obecność na laboratoriach, praca w zespole – 45 h
b) konsultacje – 5 h
2. samodzielna praca w domu, przygotowanie projektu poza godzinami zajęć – 100h
Razem 150 h, co odpowiada 5 pkt. ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1. obecność na laboratoriach – 45 h
2. konsultacje – 5 h
Razem 50 h, co odpowiada 2 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1. obecność na laboratoriach, praca w zespole– 45h
2. samodzielna praca w domu, przygotowanie projektu poza godzinami zajęć – 100h
Razem 145h, co odpowiada 5 pkt. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium45h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Inżynieria oprogramowania 1
Programowanie 2 – obiektowe, Programowanie 3 – zaawansowane
Bazy danych
Systemy operacyjne 1 i 2
- Limit liczby studentów:
- Laboratoria (ćwiczenia komputerowe) – 15 os/grupa
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów doświadczenia pole-gającego na przygotowaniu i przeprowadzeniu procesu wytworzenia oprogramowania przy ograniczeniach podobnych do istniejących w firmach informatycznych.
- Treści kształcenia:
- Środowiska pracy grupowej, zarządzania wytwarzaniem oprogramowania i współdzielenia kodu aplikacji. Analiza i śledzenie postępów zespołu deweloperskiego. Testowanie aplikacji. Zajęcia mają charakter praktyczny. Odbywają się w laboratorium komputerowym. Ponadto studenci są zobowiązani do systematycznej pracy w domu.
- Metody oceny:
- Podstawą zaliczenia są punkty zbierane podczas pracy w semestrze. Co trzy tygodnie projekt wykonywany przez studentów podlega ocenie w kilku kategoriach. W miarę upływu semestru punkty te mają coraz większy wpływ na końcową ocenę. Ostateczna postać aplikacji podlegająca końcowej ocenie musi być przez studentów oddana w ostatnim tygodniu zajęć. Nie ma możliwości poprawiania wykonanego programu.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. I. Sommerville Inżynieria Oprogramowania, 2003
2. G. Booch. Object-oriented analysis and design with applications., 1994.
3. F. P. Brooks. Mityczny osobomiesiąc. Wydawnictwa Naukowo Tech-niczne, 2000.
4. S. D. Conte, H. E. Dunsmore, V. Y. Shen. Software Engineering Metrics and Models. 1986.
5. R. Dumnicki, A. Kasprzyk, M. Kozłowski. Analiza i projektowanie obiektowe. Helion, 1998.
6. E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides. Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software. Addison-Wesley, 1994.
7. J. Górski. Inżynieria Oprogramowania w projekcie informatycznym. Mikom, 1999.
8. C. S. Horstmann. Mastering object-oriented design in C++. John Wiley, 1995.
9. Jaszkiewicz. Inżynieria oprogramowania. Helion, 1997.
10. W. C. Lim. Managing software reuse. Prentice-Hall, 1999.
11. J. Martin, J. J. Odell. Podstawy Metod Obiektowych. WNT, 1997.
12. R. J. Muller. Bazy Danych język UML w modelowaniu danych. Mikom, 2000.
13. J. Robertson, S. Robertson. Pełna analiza systemowa. WNT, 1999.
14. J. Rumbaugh, M. Blaha, W. Premerlani, W. Lorensen. Object-Oriented Modelling and Design. 1991.
15. K. Subieta. Obiektowość w projektowaniu i bazach danych. Akadem. Oficyna Wyd. PLJ, 1998.
- Witryna www przedmiotu:
- e.mini.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Ugruntowana doświadczeniem wiedza dotycząca przeprowadzania procesu wytwarzania oprogramowania.
Weryfikacja: ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W06
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi wykonać prosty system informatyczny na pod-stawie projektu.
Weryfikacja: cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U12, K_U27, K_U29, K_U30
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15, T1A_U16
- Efekt U02
- Potrafi używać wybrany system kontrolowania wersji kodu programu.
Weryfikacja: cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U22
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt U03
- Potrafi przetestować wykonany moduł oprogramowania.
Weryfikacja: Cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U30
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Potrafi skutecznie pracować w zespole.
Weryfikacja: cząstkowa ocena z projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K05, K_K06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06