- Nazwa przedmiotu:
- Infrastruktura węzłów kolejowych
- Koordynator przedmiotu:
- Krzysztof Gradkowski, dr inż.; Instytut Dróg i Mostów – Zespół Dróg Szynowych
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- INFWEKO
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 75 godz. = 3 ECTS: wykład 8h, ćwiczenia projektowe 24h, konsultacje 15h, samodzielne wykonywanie projektu 40h, przygotowanie do egzaminu 10h.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Razem 47 godz. = 2 punkty ECTS: wykład 8h, ćwiczenia projektowe 24h, konsultacje 15h.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Razem 79 godz. = 3 punkty ECTS: ćwiczenia projektowe 24h, konsultacje 15h, samodzielne wykonywanie projektu 40h.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład120h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt360h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiadomości ogólne o budowie dróg szynowych, robotach ziemnych oraz eksploatacji technicznej dróg szynowych.
Wiadomości ogólne z urbanistyki i ekonomii transportu oraz obsługi transportowej aglomeracji miejskich i przemysłowych.
- Limit liczby studentów:
- bez limitu
- Cel przedmiotu:
- Znajomość i rozumienie zjawisk planowania infrastruktury obsługi komunikacyjnej w skali makro.
Umiejętność analizy wariantowej i modelowania obsługi rynku przewozów transportu szynowego i drogowego
- Treści kształcenia:
- Wykład
Krótki rys historyczny gospodarczego rozwoju regionalnego i systemów transportowych. Rola i funkcje obsługi rynku transportu towarowego i osobowego przez złożone systemy transportu (szynowego, samochodowego, wodnego i powietrznego). Struktury funkcjonalno techniczne układów i węzłów kolejowych. Modułowe określenie układów węzłów i stacji dróg szynowych. Struktury funkcjonalne grup torów. Punkty i centra logistyczne. Przewozy kombinowane i intermodalne. Rodzaje urządzeń eksploatacji technicznej kolei.
Terminale drogowo kolejowe w układach dróg szynowych. Terminale portowe i portów lotniczych. Struktury funkcjonalno techniczne węzłów komunikacyjnych transportów wielorodzajowych Urządzenia bezpieczeństwa eksploatacji i użytkowania
Ćwiczenia
Obejmują sporządzenie założeń technicznych realizacji punktu logistycznego lub terminalu zadanego typu w obszarze wybranej stacji węzłowej.
- Metody oceny:
- Jedna ocena łączna ustalona na podstawie oceny ćwiczenia projektowego i oceny z kolokwium egzaminacyjnego
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Wykaz lektur i innych materiałów zalecanych studentom podejmującym naukę przedmiotu jest podany na pierwszych zajęciach,
w tym; Gradkowski K., Infrastruktura stacji i węzłów kolejowych, OW-PW. Warszawa 2013
- Witryna www przedmiotu:
- www.kgradkowski.il.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt INFWEKOW1
- Posiada wiedzę w zakresie makrostruktury komunikacji kolejowej i podstawowych urządzeń stałych w dużych aglomeracjach
Weryfikacja: Analiza segmentów struktury danych w opracowaniach studialnych projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_W14_DS
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W09
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt INFWEKOU1
- posiada umiejętność anlizy i tworzenia struktur budowli transportu szynowego do obsługi transportu intermodalnego
Weryfikacja: Analiza segmentów struktury danych w opracowaniach studialnych projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_U17_DS
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_U07, T2A_U08, T2A_U10
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt INKWEKOK1
- jest kompetentny w zakresie przystosowania planów rozbudowy wezłów komunikacyjnych dróg szynowych do potrzeb społecznych
Weryfikacja: Uwzględnienie potrzeb poszczególnych grup społecznych w zakresie komunikacji
Powiązane efekty kierunkowe:
K2_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T2A_K05, T2A_K07