- Nazwa przedmiotu:
- Inżynieria komunikacyjna II
- Koordynator przedmiotu:
- Andrzej Brzeziński, Dr inż.; S. Żurawski, mgr inż.; K. Kleszczewska, mgr inż.; P. Włodarek, mgr inż.
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- INZKO2
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Razem 70 godz. = 3 ECTS: ćwiczenia projektowe 20, przygotowanie do ćwiczeń, wykonanie projektu i udział w konsultacjach 40, zapoznanie się z literaturą 10.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia projektowe 20,
konsultacje projektów 5.
Razem 25 = 1 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Ćwiczenia projektowe 20, przygotowanie do ćwiczeń, wykonanie projektu i udział w konsultacjach 40. Razem 60 = 2,5 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt300h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- 30
- Cel przedmiotu:
- Poznanie podstawowych zasad planowania systemów transportowych i ich infrastruktury oraz projektowania obiektów inżynierii komunikacyjnej tj. dróg samochodowych i dróg szynowych. -Zdobycie umiejętności projektowania najprostszych obiektów komunikacyjnych takich jak droga lokalna, parking, odcinek drogi szynowej. -Przekazanie informacji niezbędnych do przemyślanego wyboru specjalności na dalszych studiach. -Stworzenie przyszłym studentom specjalności Inżynieria Komunikacyjna wyjściowej bazy wiedzy dla przedmiotów specjalistycznych studiowanych na dalszych semestrach.
- Treści kształcenia:
- WYKŁADY: Wybrane zagadnienia planowania systemów transportu: -Podstawy planowania systemów transportu. -Polityka transportowa i strategie rozwojowe. -Transport miejski i zamiejski. -Węzły transportowe. -Transport a środowisko. -Perspektywy postępu w transporcie. Podstawy projektowania infrastruktury systemów transportowych: -Zasady projektowania dróg samochodowych. -Elementy inżynierii ruchu drogowego. -Zasady eksploatacji dróg samochodowych. -Podstawy konstrukcji dróg szynowych. -Zasady projektowania dróg szynowych. -Zasady projektowania lotnisk.<br>
Ćwiczenia (sem1): 1. Laboratorium ruchu drogowego - badania terenowe. 2. Projekt układu komunikacyjnego osiedla. Ćwiczenia (sem2): 3. Projekt drogi samochodowej zamiejskiej klasy Z. 4. Projekt trasy i konstrukcji drogi szynowej (kolejowej, tramwajowej). 5. Laboratorium komputerowe - symulacja ruchu i obliczenia konstrukcji nawierzchni drogi.
- Metody oceny:
- Wykłady: egzamin pisemny trwający 1,5 godz. Egzamin obejmuje 10 pytań pogrupowanych tematycznie proporcjonalnie do liczby godzin wykładów. Do zaliczenia niezbędne jest uzyskanie pozytywnej oceny odpowiedzi (średnia ocena min. 3) z całego zakresu pytań. Egzamin może być zdawany tylko w ciągu tego roku akademickiego, na którym student był uprawniony do uczęszczania na wykłady na podstawie rejestracji Dziekanatu (był wpisany na listę). Zamiar zdawania egzaminu w wybranym terminie ustalonym przez Dziekanat w ramach planu sesji powinien być zgłoszony przez studenta w sekretariacie Zakładu IK najpóźniej w przeddzień egzaminu do godz. 12.00 w formie wpisu na wywieszoną listę. Ćwiczenia: zaliczane na każdym semestrze osobno oceną ustaloną jako średnia ważona na podstawie ocen cząstkowych, z których każda musi być pozytywna. Wagi ocen cząstkowych dla ćwiczeń (nr ćwiczenia – waga): sem. 3: 1 – 0,25; 2 – 0,75; sem. 4: 3 – 0,50; 4 – 0,30; 5 – 0,20. Ćwiczenia mogą być zdawane tylko w ciągu tego roku akademickiego, na którym student był uprawniony do uczęszczania na nie na podstawie rejestracji Dziekanatu (był wpisany na listę). Ocena łączna jest ustalana dla każdego semestru oddzielnie: na sem. 3 jako średnia ważona z egzaminu (waga 0,70) i z ćwiczeń (waga 0,30); na sem. 4 na podstawie oceny ćwiczeń w tym semestrze.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Wykłady: Prezentacje do poszczególnych wykładów udostępnione na stronie internetowej Zakładu IK. Ćwiczenia: Materiały pomocnicze do ćwiczeń stanowiące syntezę odpowiednich przepisów i wytycznych projektowania - opracowania osób prowadzących ćwiczenia, dostępne w wersji powielonej w sekretariacie Zakładu IK.
- Witryna www przedmiotu:
- www.il.pw.edu.pl
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt INZK02W1
- Zna podstawy projektowania i analizy typowych obiektów komunikacyjnych. Ma podstawową wiedzę w zakresie zagadnień powiązanych z urbanistyką i transportem. Ma wiedzę na temat funkcji informacji, doboru źródeł informacji, a także technicznych sposobów gromadzenia, przechowywania i dystrybucji informacji. Zna podstawowe normy, rozporządzenia oraz wytyczne projektowania, wykonywania i eksploatacji dróg.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_W07, K1_W19, K1_W21, K1_W22
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W02, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt INZK02U1
- Umie zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje dorgowe. Ma kompetencje do wykonania badań terenowych. Potrafi korzystać z podstawowych norm, rozporządzeń oraz wytycznych projektowania, wykonywania i eksploatacji dróg.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_U07, K1_U08, K1_U20
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U14, T1A_U16, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U08, T1A_U11, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U15, T1A_U16
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt INZK02K1
- Potrafi pracować samodzielnie i współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem, określać priorytety służące reazlizacji zadań. Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę.
Weryfikacja: Zaliczenie projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
K1_K01, K1_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K01, T1A_K05, T1A_K06