Nazwa przedmiotu:
Marketing w transferze wiedzy i technologii
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tadeusz Kubik
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Z1 - Transfer wiedzy i technologii
Kod przedmiotu:
8P2Z1
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75h (3 ECTS): 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 35h (studia literaturowe) + 20h (przygotowanie projektu) + 1h (konsultacje)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS: 20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0,8 ECTS: 20h (przygotowanie projektu)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wiedza w zakresie marketingu, definiowania rynku, segmentacji rynku ilościowego określania rynku, wyboru rynku docelowego, marketingu mix, roli i znaczenia problematyki ochrony własności intelektualnej, metod pozyskiwania wiedzy, technik transferu wiedzy i technologii. Potrafi –zgodnie z zadaną specyfikacją –zaprojektować oraz zre-alizować prosty proces, system, obiekt typowy dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi. Rozumie potrzebę kształcenia się.
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę w zakresie projektowania planu marketingowego dla transferu wiedzy i technologii, - potrafił zaprojektować plan marketingowy dla rynku instytucjonalnego, - potrafił przekazać informacje w zakresie planu marketingowego w sposób powszechnie zrozumiały.
Treści kształcenia:
Wykonywanie (w ramach pracy własnej) indywidualnego projektu planu marketingowego (przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego) – uzgodnionego w obszarze: tematu, formy, zakresu i etapowości.
Metody oceny:
Ocena formatywna: na zajęciach jest dyskutowany i weryfikowany postęp realizacji projektu planu marketingowego. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu planu marketingowego, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczającej. Końcowa ocena z przedmiotu w zakresie od 2 (niedostateczny) do 5 (bardzo dobry), do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie oceny 3 (dostateczny).
Egzamin:
nie
Literatura:
[1] Gołębiowski T. (red.): Marketing na rynku instytucjonalnym. PWE, Warszawa 2003. [2] Urbaniak M.: Marketing przemysłowy. Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa 1999. [3] Wojciechowski T.: Marketing na rynku środków produkcji. PWE, Warszawa 2003.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 8P2Z1_W01
ma uporządkowaną wiedzę w zakresie marketingu w transferze wiedzy i technologii i międzynarodowego otoczenia marketingu
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu planu marketingowego, uzasadnienia przyjętych rozwiązań, redakcji raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: W_2Z1
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W03, S2A_W04, S2A_W07, S2A_W10

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 8P2Z1_U01
potrafi zaprojektować plan marketingowy dla rynku instytucjonalnego.
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu planu marketingowego, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe: U_2Z1
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 8P2Z1_K01
potrafi przekazać informacje zawarte w projekcie planu marketingowym dla rynku instytucjonalnego w sposób powszechnie zrozumiały
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu planu marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe: K_2Z1
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K01, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07