Nazwa przedmiotu:
Analiza rynku
Koordynator przedmiotu:
prof. nzw. dr hab. Mieczysław Prystupa
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
obowiązkowe
Kod przedmiotu:
ANRYN
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2015/2016
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
101h (4 ECTS): 28h (wykład) + 14h (laboratorium) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) + 2x5h (przygotowanie odpowiedzi na pytania przedegzaminacyjne) + 2x8h (opracowanie projektów) + 15h (przygotowanie do zaliczenia) + 15h (studia literaturowe)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,8 ECTS: 28h (wykład) + 14h (laboratorium) + 2h (kons. grupowe) + 1h (kons. indywidualne) = 45h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,2 ECTS: 14h (laboratorium) + 2x8h (opracowanie projektów) = 30h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład420h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium210h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu makro- i mikroekonomii oraz statystyki matematycznej.
Limit liczby studentów:
od 15 osób do limitu miejsc w sali (wykład); od 10 do 30 (zajęcia laboratoryjne / projekty komputerowe)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu typologii rynków, funkcji badań rynkowych, podstawowych modeli rynku i metodyki badań rynku. - potrafił wskazać przewidywane umiejętności w zakresie wykorzystania badań rynku do opracowania strategii marketingowych, wykorzystania analiz rynkowych dla potrzeb wyceny aktywów. - potrafił wskazać przewidywane kompetencje społeczne w szczególności: potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo-badawczym lub programistyczno wdrożeniowym, wchodzącym w skąd studiów lub realizowanych poza studiami
Treści kształcenia:
Wykład: 1) Struktura przedmiotu, podstawowa terminologia 2) Typologia rynków 3) Funkcje badań rynkowych. 5) Podstawowe modele rynku. 6) Proces badania rynków, metody i narzędzia badań rynkowych, badania ilościowe i jakościowe. 7) Metody analiz rynkowych jako podstawa wyceny aktywów. Laboratorium: wykorzystania badań rynku do opracowania strategii marketingowych, wykorzystanie analiz rynkowych dla potrzeb wyceny aktywów.
Metody oceny:
Wykład - ocena sumatywna: Przeprowadzenie egzaminu zawierającego takie elementy jak: test, pytania, zadania projektowe, ocena z egzaminu w zakresie 2-5; Laboratorium - ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów i uzyskane na ich podstawie wyniki prac implementacyjnych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena z laboratorium w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3. Końcowa ocena z przedmiotu: Przedmiot uznaje się za zaliczony jeśli zarówno ocena z wykładu jak i laboratorium >=3; ocena z przedmiotu jest obliczana zgodnie z formułą: 0,7 * ocena z laboratorium + 0,3 * ocena z wykładu
Egzamin:
tak
Literatura:
[1] Kotler P.: Marketing. Rebis 2005. [2] Nowacka A., Nowacki R.: Podstawy marketingu. Difin, 2004. [3] Hague P., Hague N., Caron-Ann M.: Badania rynkowe w praktyce. Wyd. Helion, 2005. [4] Prystupa M.: Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw w podejściu dochodowym. Wydawnictwo ALMAMER, Warszawa 2012. [5] Prystupa M.: Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw w podejściu kosztowym. Wydawnictwo ALMAMER, Warszawa 2012.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:
-

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt ANRYN_W01
ma uporządkowaną wiedzę w zakresie typologii rynków, funkcji badań rynkowych, podstawowych modeli rynku i metodyki badań rynku
Weryfikacja: Wpisz opisprzeprowadzenie i ocena egzaminu pisemnego zawierającego takie elementy jak: test, pytania, zadania projektowe
Powiązane efekty kierunkowe: K_W16
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W08, S2A_W09

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt ANRYN_U01
potrafi wykorzystać wyniki analiz rynkowych dla potrzeb oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstw w aktualnych warunkach rynkowych
Weryfikacja: ocena dwóch ćwiczeń projektowo-analitycznych
Powiązane efekty kierunkowe: k_U23
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U08

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt ANRYN_K01
potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo-badawczym lub programistyczno wdrożeniowym, wchodzącym w skąd studiów lub realizowanych poza studiami
Weryfikacja: ocena dwóch ćwiczeń projektowo-analitycznych
Powiązane efekty kierunkowe: K_K07
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K05