- Nazwa przedmiotu:
- Gra kierownicza
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Artur Gąsiorkiewicz
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie
- Grupa przedmiotów:
- Z4 - Finanse i zarządzanie ryzykiem
- Kod przedmiotu:
- 6P1Z4
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS)
20h (ćwiczenia) + 12h (analiza wyników, wykonanie zadań indywidual-nych, przygotowanie propozycji decyzji do kolejnych etapów symula-cji) + 18h (praca z literaturą) + 15h (konsultacje z zespołem) + 5h (przygotowanie raportu końcowego) + 5h (konsultacje i/lub e-konsultacje z prowadzącym grę)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1 ECTS
20 h (ćwiczenia) + 5 h (konsultacje i/lub e-konsultacje) = 25h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,3 ECTS
20h (ćwiczenia) + 12h (analiza wyników, wykonanie zadań indywidual-nych, przygotowanie propozycji decyzji do kolejnych etapów symula-cji) + 15h (konsultacje z zespołem) + 5h (przygotowanie raportu końcowego) + 5h (konsultacje i/lub e-konsultacje z prowadzącym grę) = 57h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- podstawowa wiedza z zakresu zarządzania, marketingu i informatyki, umiejętność obsługi komputera, posługiwania się pocztą elektroniczną oraz edytorem tekstu, kompetencje w zakresie samodzielnej pracy z literaturą i instrukcją szkoleniową oraz w zakresie pracy zespołowej i negocjacji
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał wiedzę umożliwiającą zrozumienie natury zjawisk finanso-wych w skali przedsiębiorstwa oraz ryzyka operacyjnego,
- posiadał umiejętność podejmowania decyzji menedżerskich z uwzględnieniem towarzyszącego im ryzyka i skutków finansowych,
- wykazywał się postawą przedsiębiorczą, kreatywnie i elastycznie pod-chodząc do rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji in-dywidualnych i grupowych
- Treści kształcenia:
- 1) Przedstawienie zasad symulacji, ustalenia organizacyjne, omówienie regulaminu przedmiotu, utworzenie zespołów decyzyjnych. 2) Wprowadzenie teoretyczne i praktyczne do symulacji. 3-8) Uruchomienie kolejnego okresu decyzyjnego w symulacji (okresowo uaktywnianie zakłó-ceń), rozliczenie i udostępnienie wyników okresu, konsultacje, negocjacje warunków finansowych między zespołami i z prowadzącym. 9-10) Prezentacja raportów końcowych, omówienie wy-ników symulacji.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: ocena efektów podejmowanych decyzji po każdym okresie symulacji, bieżące omawianie wyników symulacji. Ocena suma-tywna: wynik zespołu osiągnięty w symulacji – ocena w zakresie 2-5 (2,0 – 2,5 – brak zaangażowania w przebiegu symulacji, 3,0 – właściwy udział w przebiegu symulacji bez pomnożenia kapitału własnego firmy, 3,5 – 5,0 – właściwy udział w przebiegu symulacji, ocena zależna od wyniku symulacji rozpatrywanego względem najlepszego wyniku osią-gniętego w symulacji) oraz ocena indywidualna w odniesieniu do wy-wiązywania się z funkcji pełnionej w zespole (poprzez realizację przydzielonych zadań) – ocena w zakresie 2-5. Wymagane jest uzyska-nie oceny >=3 z obu elementów zaliczenia. Ocena z ćwiczeń obliczana jest zgodnie z formułą 0,6 x ocena wyniku zespołu osiągniętego w sy-mulacji + 0,4 x ocena indywidualna.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Bojańczyk M.: Finanse przedsiębiorstwa. Oficyna Wydawni-cza SGH, Warszawa 2012. [2] Gąsiorkiewicz A.: Materiały dydak-tyczne do przedmiotu Gra Kierownicza – edycja 2013, dostępne w witrynie WWW przedmiotu. [3] Kotler Ph., Keller K. L.: Marketing. Rebis Dom Wydawniczy, Poznań 2012. [4] Monkiewicz J., Gąsiorkiewicz L. (red.): Zarządzanie ryzykiem działalności organizacji. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
- Witryna www przedmiotu:
- http://gra.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 6P1Z4_W01
- ma usystematyzowaną wiedzę umożliwiającą zrozumienie natury zjawisk finansowych w skali przedsiębiorstwa oraz ryzyka operacyjnego
Weryfikacja: ocena efektów podejmowanych decyzji po każdym okresie symulacji, wynik zespołu osiągnięty w symulacji, ocena indywidualna w odniesieniu do wywiązywania się z funkcji pełnionej w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
W_1Z4
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W02, S1A_W03, S1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 6P1Z4_U01
- potrafi podejmować decyzje menedżerskie z uwzględnie-niem towarzyszącego im ryzyka i skutków finansowych
Weryfikacja: ocena efektów podejmowanych decyzji po każdym okresie symulacji, wynik zespołu osiągnięty w symulacji, ocena indywidualna w odniesieniu do wywiązywania się z funkcji pełnionej w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
U_1Z4
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 6P1Z4_K01
- wykazuje się postawą przedsiębiorczą, kreatywnie i ela-stycznie podchodząc do rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji indywidualnych i grupowych
Weryfikacja: ocena efektów podejmowanych decyzji po każdym okresie symulacji, wynik zespołu osiągnięty w symulacji, ocena indywidualna w odniesieniu do wywiązywania się z funkcji pełnionej w zespole
Powiązane efekty kierunkowe:
K_1Z4
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05