- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski B2
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne dla wydziału
- Kod przedmiotu:
- WS1A_01_02/02
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2015/2016
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia 60h;
Przygotowanie się do zajęć 15h;
Zapoznanie się ze wskazaną literaturą 8h;
Przygotowanie do kolokwium 4h;
Przygotowanie do egzaminu 8h;
Inne (formy pisemne: listy, wypracowania, raporty) 5h;
Razem 100h = 4 ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia - 60h; Razem 60h = 2,4 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski – gramatyka; język angielski – poziom B1/B2
- Limit liczby studentów:
- lektorat: 12 -24
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2.
Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych:
rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi,
rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu,
i sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat.
- Treści kształcenia:
- C1. Vocabulary exercises: discoveries and inventions (SB). Four Popular Science Books – reading and speaking.
Reading : In Search of Simplicity SB p. 51
C2. Future forms - coursebook + BGB (Business Grammar Builder) - Unit 7, 8
C3. Future forms - consolidation. Time clauses, SB execises
C4. Writing formal letters. Polite requests.
C5. Vocabulary exercises: technology. Listening: Gadgets. Speaking: Technology in Everday Life
C6. Reflexives. Structures with question words. Forming nouns. Phrasal verbs with “come”.
BGB - Unit 32: Determiners
C7. Module 4 + 5 test (Module 4: narrative tenses, time conjunctions, quantity, determiners, vocabulary: sport) (Module 5: future forms, reflexives, vocabulary: technology, inventions, discoveries)
C8. Relative clauses
Reading - Feeling Nothing like Teen Spirit, Coursebook p. 81
C9. Relative clauses - consolidation. SB, B2 exercises
BGB - Unit 28
C10. Vocabulary: music and TV, SB. Writing a review
C11. Vocabulary: art and entertainment. Listening: Different Types of Art (comparing and contrasting). Edinburgh Fringe Festival.
Reading: For the Art, Turn Left at the Dance Floor, SB p. 61
C12. Be / get used to vs. used to + V.
C13. Adjectives and nouns + prepositions.
BGB - Test 16
C14. Use of : say, tell, speak, talk. Word formation. Listening: Faking It (SB p. 56).
C15. Vocabulary: food. Reading: The Craze for Competitive Eating.
C16. Modals of permission and necessity: present and past.
C17. Writing instructions, giving directions. Listening: Food (SB p. 66).
BGB - Unit 12
C18. Vocabulary: fashion, clothes. Hairstyles. Listening and speaking : “clothes”. Modals of speculation and deduction.
C19. Modals of speculation and deduction.
BGB - Unit 13
C20. Prepositional phrases. Make vs. Do.
C21.Module 6 + 7 test (Module 6: relative clauses and pronouns; be / get used to vs. used to + V; vocabulary: music, TV, art., entertainmentsport) (Module 7: permission and necessity, speculation and deduction; vocabulary: fashion, food)
Reading: Make Your Image Work for You, SB p. 71
C22. Reported speech.
BGB - Unit 21, 22
C23. Reported speech - consolidation exercises
C24. Vocabulary: relationships, feelings. Meant to Be – reading and speaking.
C25. Listening and speaking: Twins. Writing an essay
C26. Vocabulary, listening and speaking: Hobbies.
Reading: Me and My Passion SB p. 81
C27. Expressing ability. Linking expressions.
BGB - Unit 11
C28. Phrasal verbs with: get.
C29. Consolidation exercises
C30. Zaliczenie semestru - Giving credits for the semester
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Bell, J. and R. Gower. First Certificate Expert New Ed. Longman. London 2008
2. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995
3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998
4. Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- Przedmiot uczony jest w bloku; dobór studentów do grupy ze względu na umiejętności językowe, a nie ze względu na kierunek studiów.
Program studiów opracowany na podstawie programu nauczania zmodyfikowanego w ramach Zadania 38 Programu Rozwojowego Politechniki Warszawskiej
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01_01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej. Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu. (C1 - C30)
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U03_01
- Potrafi napisać streszczenie tekstu lub raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Pisanie raportu (C1 - C30)
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03
- Efekt U06_01
- Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Słuchanie oryginalnych tekstów. Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, raport). Tworzenie własnych form pisemnych. (C1 - C30)
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U06
- Efekt U04_01
- Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces technologiczny.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi. (C1 - C30)
Powiązane efekty kierunkowe:
B1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U04