Nazwa przedmiotu:
Modelowanie procesów produkcyjnych
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Urszula Kąkol
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Zarządzanie
Grupa przedmiotów:
Z2 - Zarządzanie produkcją
Kod przedmiotu:
7P1Z2
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
76h (3 ECTS) 20h (ćwiczenia) + 9x5h (opracowanie raportu w 9 etapach modelowa-nia) + 10h (opracowanie case study) + 1h (konsultacje)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,8 ECTS 20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
3 ECTS 20h (ćwiczenia) + 9x5h (opracowanie raportu w 9 etapach modelowa-nia) + 10h (opracowanie case study) = 75h
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia300h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
wiedza w zakresie organizacji produkcji, umiejętność obsługi kompute-ra, posługiwania się pocztą elektroniczną oraz edytorem tekstu
Limit liczby studentów:
od 15 do 30 (ćwiczenia)
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student: - posiadał podstawową wiedzę z zakresu modelowania procesów pro-dukcyjnych i symulacji przebiegu procesów produkcyjnych, - potrafił stworzyć model procesu produkcyjnego przy wykorzystaniu technik komputerowych oraz model symulacyjny przebiegu procesu produkcyjnego, - potrafił stosować zachowania profesjonalne i przestrzegał zasady ety-ki, w tym uczciwości
Treści kształcenia:
1) Podstawowe pojęcia i definicje dotyczące modeli, procesów i symu-lacji. 2) Model procesu produkcyjnego cz. 1 – obiekt modelu. 3) Model procesu produkcyjnego cz. 2 – model struktury organizacyjnej. 4) Model procesu produkcyjnego cz. 3 – proces produkcyjny: metoda strukturalna IDEF. 5) Model procesu produkcyjnego cz. 4 – proces produkcyjny: metoda obiektowa UML Class Diagram. 6) Model procesu produkcyjnego cz. 5 - proces produkcyjny: metoda obiektowa UML Statechart Diagram. 7) Model procesu produkcyjnego cz. 6 - proces produkcyjny: metoda obiektowa UML Use Case. 8) Model procesu produkcyjnego cz. 7 – proces utrzymania ruchu: metoda obiektowa UML Activity Diagram. 9) Model procesu produkcyjnego cz. 8 – model obiegu informacji / do-kumentów. 10) Model procesu produkcyjnego cz. 9 – symulacja procesu produkcyjnego: sieci Petri’ego. 11) Case study – analiza wybranego programu do symulacji procesu produkcyjnego.
Metody oceny:
Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie po-szczególnych etapów projektu, elementy projektu są dyskutowane na poszczególnych etapach jego realizacji. Ocena sumatywna: oceniana jest: 1) wartość merytoryczna raportu i ca-se study, 2) poprawność wnioskowania w case study, 3) terminowość wykonania raportu i case study. Ocena końcowa w zakresie 2-5; do zaliczenia raportu i case study, wy-magane jest uzyskanie oceny >=3, do zaliczenia laboratoriów wymagane jest zaliczenie wszystkich składowych przedmiotu (części składowe raportu i case study) – uzyskanie oceny >=3
Egzamin:
nie
Literatura:
Literatura podstawowa: [1] Jacobson I.: Applying UML in The Unified Process. Wykład 2001. [2] Maksimchuk R.A., Naiburg E.J.: UML dla zwykłych śmiertelników. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. [3] Śmiałek M.: Zro-zumieć UML 2.0. Metody modelowania obiektowego. Helion, Gliwice 2005. [4] Instrukcje laboratoryjne. Literatura uzupełniająca: [1] Jacobson I.: The Object Advantage: Business Process Reengi-neering With Object Technology. Addison-Wesley. [2] Macfarlane I., Rudd C.: It Service Management. The IT Infrastructure Library. V.2, itSMF Ltd. Webbs Court 2001 UK.
Witryna www przedmiotu:
-
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt 7P1Z2_01
zna podstawową terminologię związaną z istotą i przedmiotem modelowania procesów produkcyjnych oraz symulacji procesów produkcyjnych
Weryfikacja: ocena raportu końcowego, ocena case study
Powiązane efekty kierunkowe: W_1Z2
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06
Efekt 7P1Z2_02
ma podstawową wiedzę z zakresu modelowania procesów produkcyjnych i symulacji przebiegu procesów produkcyj-nych
Weryfikacja: ocena raportu końcowego, ocena case study
Powiązane efekty kierunkowe: W_1Z2
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt 7P1Z2_02
potrafi pozyskiwać brakujące informacje z literatury bądź innych źródeł w zakresie modelowania i symulacji proce-sów produkcyjnych
Weryfikacja: ocena raportu końcowego, ocena case study
Powiązane efekty kierunkowe: U_1Z2
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05
Efekt 7P1Z2_03
potrafi stworzyć model procesu produkcyjnego przy wyko-rzystaniu technik komputerowych, wspomagający zarzą-dzanie produkcją
Weryfikacja: ocena raportu końcowego, ocena case study
Powiązane efekty kierunkowe: U_1Z2
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05
Efekt 7P1Z2_01
potrafi stworzyć model symulacyjny przebiegu procesu produkcyjnego, wspomagający zarządzanie produkcją
Weryfikacja: ocena raportu końcowego, ocena case study
Powiązane efekty kierunkowe: U_1Z2
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt 7P1Z2_K01
rozumie potrzebę zachowań profesjonalnych i przestrzega-nia zasad etyki, w tym uczciwości
Weryfikacja: weryfikacja samodzielności wykonywanych zadań prze-prowadzana na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_1Z2
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K03, S1A_K04