- Nazwa przedmiotu:
- Audyt w ergonomii i bhp
- Koordynator przedmiotu:
- prof. nzw. dr hab. inż. Ewa Górska
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z6 - Ergonomia i bezpieczeństwo pracy
- Kod przedmiotu:
- 7P2Z6
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
20h (ćwiczenia) + 2x7h (przygotowanie odpowiedzi na pytania przedkolokwialne) + 2x8h (opracowanie projektów przedkolokwialnych) + 14h (opracowanie projektu) + 1h (konsultacje) + 10h (przygotowanie do zaliczenia)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS:
20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,2 ECTS:
2x7h (przygotowanie odpowiedzi na pytania przedkolokwialne) + 2x8h (opracowanie projektów przedkolokwialnych) + 14h (opracowanie projektu) + 1h (konsultacje) + 10h (przygotowanie do zaliczenia) = 55h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- miał wiedzę dotyczącą audytu w ergonomii oraz bezpieczeń-stwa i higieny pracy,
- potrafił przeprowadzić audyt wprowadzonych zasad ergonomii oraz bezpieczeństwa i higieny pracy
- rozumiał potrzebę uczenia się przez całe życie.
- Treści kształcenia:
- 1) Audyt ergonomiczny z użyciem list kontrolnych: Dortmundzkiej, CET II, MOP/ILO. 2) Audyt behawioralny. 3) Audyt bezpieczeństwa HSE, Housekeeping, JSA, MORT, TOL, procedura LOTO.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane
jest wykonanie ćwiczeń; projekt jest dyskutowany i weryfikowany, jest możliwość poprawienia wyników. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów, terminowość wykonania prac, redakcja raportu; ćwiczenia kończy zaliczenie pisemne; ocena z ćwiczenia w zakresie 2-5; do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Górska E., Lewandowski J.: Zarządzanie i organizacja środowiska pracy. WPW, Warszawa 2010. [2] Koradecka D., (red): Bezpieczeństwo pracy i ergonomia. CIOP, Warszawa 2007. [3] Roles J.: Zasady Stosowania Audytów Behawioralnych; Audyty Behawioralne cz.I, tł. z ang. M. Chuchla. Promotor nr 1-2/08, Wyd. Elamed, Katowice 2008, s.15-17. [4] Roles J.: Kluczem jest dialog. Audyty Behawioralne cz. III, tł. z ang. M. Chuchla; Promotor nr 04/08, s.18-19 Wyd. Elamed, Katowice 2008. [5] Maciejewicz G.: BOP-ersi w służbie BHP, Promotor nr 1-2/08, s. 18-22, Wyd. Elamed, Katowice 2008.
- Witryna www przedmiotu:
- www.le.wz.pw.edu.pl
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 7P2Z6_W01
- ma wiedzę dotyczącą audytu w ergonomii oraz bezpieczeństwa i higieny pracy
Weryfikacja: zaliczenie pisemne
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 7P2Z6_U01
- potrafi przeprowadzić audyt wprowadzonych zasad ergonomii oraz bezpieczeństwa i higieny pracy
Weryfikacja: ocena przygotowanego projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 7P2Z6_K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
Weryfikacja: zaliczenie pisemne, ocena przygotowanego projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: