- Nazwa przedmiotu:
- Marketing w transferze wiedzy i technologii
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Tadeusz Kubik
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z1 - Transfer wiedzy i technologii
- Kod przedmiotu:
- 8P2Z1
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 35h (studia literaturowe) + 20h (przygotowanie projektu) + 1h (konsultacje)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS:
20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,8 ECTS:
20h (przygotowanie projektu)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza w zakresie marketingu, definiowania rynku, segmentacji rynku ilościowego określania rynku, wyboru rynku docelowego, marketingu mix, roli i znaczenia problematyki ochrony własności intelektualnej, metod pozyskiwania wiedzy, technik transferu wiedzy i technologii.
Potrafi –zgodnie z zadaną specyfikacją –zaprojektować oraz zre-alizować prosty proces, system, obiekt typowy dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Rozumie potrzebę kształcenia się.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę w zakresie projektowania planu marketingowego dla transferu wiedzy i technologii,
- potrafił zaprojektować plan marketingowy dla rynku instytucjonalnego,
- potrafił przekazać informacje w zakresie planu marketingowego w sposób powszechnie zrozumiały.
- Treści kształcenia:
- Wykonywanie (w ramach pracy własnej) indywidualnego projektu planu marketingowego (przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego) – uzgodnionego w obszarze: tematu, formy, zakresu i etapowości.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: na zajęciach jest dyskutowany i weryfikowany postęp realizacji projektu planu marketingowego. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu planu marketingowego, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczającej. Końcowa ocena z przedmiotu w zakresie od 2 (niedostateczny) do 5 (bardzo dobry), do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie oceny 3 (dostateczny).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Gołębiowski T. (red.): Marketing na rynku instytucjonalnym. PWE, Warszawa 2003. [2] Urbaniak M.: Marketing przemysłowy. Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne INFOR, Warszawa 1999. [3] Wojciechowski T.: Marketing na rynku środków produkcji. PWE, Warszawa 2003.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 8P2Z1_W01
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie marketingu w transferze wiedzy i technologii i międzynarodowego otoczenia marketingu
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu planu marketingowego, uzasadnienia przyjętych rozwiązań, redakcji raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 8P2Z1_U01
- potrafi zaprojektować plan marketingowy dla rynku instytucjonalnego.
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu planu marketingowego, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 8P2Z1_K01
- potrafi przekazać informacje zawarte w projekcie planu marketingowym dla rynku instytucjonalnego w sposób powszechnie zrozumiały
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu planu marketingowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: