- Nazwa przedmiotu:
- Przygotowanie, ocena i finansowanie projektów inwestycyjnych
- Koordynator przedmiotu:
- dr Wanda Pazio
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z4 - Finanse i zarządzanie ryzykiem
- Kod przedmiotu:
- 8P1Z4
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS)
20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) + 10h (przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych) + 24h (zapoznanie się ze wskazana literaturą) + 20h (opracowanie przykładowych zadań)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,8 ECTS
20h (opracowanie przykładowych zadań) = 20h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wiedza z zakresu rachunku kosztów, sprawozdawczości finansowej, fi-nansów, zarządzania finansami.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zdobycie umiejętności w zakresie przygotowania studiów wypłacalności (feasibility study), ze szczególnym uwzględnieniem planowania finansowego oraz finansowej analizy i oceny efektywności projektów inwestycyjnych przedsiębiorstw.
- Treści kształcenia:
- 1) Ogólna charakterystyka inwestycji przedsiębiorstw. 2) Fazy cyklu życia projektów rozwojowych. Nakłady inwestycyjne i ich struktura. 3) Źródła finansowania inwestycji. Wybór wzorca finansowania inwesty-cji. 4) Prognoza przychodów ze sprzedaży i kosztów w okresie eksplo-atacji projektu. 5) Koszty stałe i zmienne w analizie projektów inwesty-cyjnych. analiza progu rentowności. 6) Plan finansowy projektu. Istota stopy dyskontowej i metody jej wyznaczania. 7) Niedyskontowe kryteria oceny projektów inwestycyjnych. 8) Tradycyjne mierniki dyskontowania oceny efektywności inwestycji. 9) Wady i zalety tradycyjnych mierników dyskontowania. 10) Zmodyfikowane mierniki dyskontowe. 11) Analiza ryzyka projektu.
- Metody oceny:
- Bieżąca kontrola opanowania wiedzy teoretycznej. Praca pisemna z ca-łości materiału obejmująca zagadnienia teoretyczne oraz krótkie zadania sprawdzające umiejętność zastosowania tej wiedzy w praktyce.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1] Pazio W.J.: Analiza finansowa i ocena efektywności projektów in-westycyjnych przedsiębiorstw. OWPW, Warszawa 2001. [2] Behrens W., Hawraneli P.M.: Poradnik przygotowania przemysłowych studiów feasibility. UNIDO, Warszawa 1993. [3] Jakubczak J.: Metody oceny projektu gospodarczego. PWN, Warszawa 2008.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 8P1Z4_W02
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu kategorii, formuł i koncepcji stosowanych w przygotowaniu i ocenie projek-tów inwestycyjnych
Weryfikacja: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 8P1Z4_W01
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu przygotowania i oce-ny projektów inwestycyjnych
Weryfikacja: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 8P1Z4_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 8P1Z4_U02
- potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do projektowania i oce-ny projektów inwestycyjnych
Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 8P1Z4_K02
- ma doświadczenie z pracą zespołową
Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 8P1Z4_K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Weryfikacja: pisemne zaliczenie przedmiotu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: