- Nazwa przedmiotu:
- Biznes plan
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Tadeusz Kubik
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z1 - Zarządzanie innowacjami
- Kod przedmiotu:
- 7P1Z1
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS):
20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 35h (studia literaturowe) + 20h (przygoto-wanie projektu) + 1h (konsultacje)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS:
20h (zajęcia ćwiczeniowe) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,8 ECTS:
20h (przygotowanie projektu)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Ma elementarną wiedzę w zakresie mikroekonomii, popytu, podaży, za-chowania organizacji na rynku. Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie kapitału przedsiębiorstwa, bilansu przychodów, kosztów, wyniku finansowego, rachunku zysków i strat, metody ustalania wyniku finansowego, sprawozdawczości finansowej.
Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę w zakresie finansowania przedsiębiorstwa do analizy i planowania finansowego. Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę z zakresu nauki o organizacji i jej ogólnych zasad funkcjonowania. Potrafi wykazać się skutecznością w przygotowaniu projektów o charakterze analityczno-diagnostycznym.
Rozumie potrzeby kształcenia się.
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu definiowania biznes planu,
- potrafił pisać plany biznesowe (biznesplany) dla nowej działalności gospodarczej (nowej firmy) i planowanych przedsięwzięć innowacyj-nych, - potrafił wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze wdrożeniowym.
- Treści kształcenia:
- Wykonywanie (w ramach pracy własnej) indywidualnego projektu biznes planu (przy konsultacyjnym wsparciu prowadzącego) – uzgodnionego w obszarze: tematu, formy, zakresu i etapowości.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna – na zajęciach jest dyskutowany i weryfikowany po-stęp realizacji projektu biznes planu. Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektu biznes planu, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczającej.
Ocena końcowa z przedmiotu w zakresie od 2 (niedostateczny) do 5 (bardzo dobry), do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie oceny 3 (dostateczny).
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Markowski W.: ABC small business`u. Marcus s.c., Warszawa 2009. [2] Filar E., Skrzypek J.: Biznes plan. Poltext, Warszawa 1996. [3] Kowalczyk L.: Biznes plan czyli jak poznać kredytobiorcę. Twigger, Warszawa 2004. [4] Porter M.E.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurencji. MT Biznes, Warszawa 2006.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 7P1Z1_W01
- ma uporządkowaną wiedzę z zakresu biznes planu
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu biznes planu, redakcji raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 7P1Z1_U01
- potrafi zaprojektować biznes plan dla małego przedsiębior-stwa lub przedsięwzięcia innowacyjnego
Weryfikacja: oceniana jest wartość merytoryczna projektu biznes planu, terminowość wykonania, redakcja raportu projektowego
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 7P1Z1_K01
- potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze wdrożeniowym
Weryfikacja: rozmowa zaliczająca na temat zawartości merytorycznej projektu biznes planu
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: