Nazwa przedmiotu:
Grafika inżynierska I
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Mariusz Kostrzewski, ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Podstaw Budowy Urządzeń Transportowych
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Transport
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
TR.NIK206
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2017/2018
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
80 godzin, w tym: praca na wykładach 8 godz., praca na ćwiczeniach 8 godz., studiowanie literatury przedmiotu 30 godz., konsultacje 1 godz., udział w sprawdzianie zaliczeniowym (w trakcie trwania wykładu) 1 godz. i kolokwium (w trakcie trwania ćwiczeń) 1 godz., przygotowanie się do sprawdzianu zaliczeniowego z wykładu 15 godz., przygotowanie się do ćwiczeń 10 godz., przygotowanie się do kolokwiów z ćwiczeń 6 godz.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,0 pkt. ECTS (20 godz., w tym: praca na wykładach i udział w sprawdzianie zaliczeniowym 9 godz., praca na ćwiczeniach 9 godz., konsultacje 2 godz.)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak wymagań wstępnych
Limit liczby studentów:
wykład - brak, cwiczenia 30 osób
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z możliwościami przedstawienia sytuacji przestrzennych na płaszczyźnie przy pomocy formalizmu Monge'a.
Treści kształcenia:
Treść wykładu: Rzutowanie równoległe, rzuty Monge’a, elementy podstawowe (punkt, prosta, płaszczyzna), elementy wspólne, elementy równoległe, elementy prostopadłe, zmiana układu odniesienia, obroty i kłady, punkty przebicia bryły przez prostą Treść ćwiczeń audytoryjnych: Rzutowanie równoległe, rzuty Monge’a, elementy podstawowe (punkt, prosta, płaszczyzna), elementy wspólne, elementy równoległe, elementy prostopadłe, zmiana układu odniesienia, obroty i kłady, punkty przebicia bryły przez prostą.
Metody oceny:
2 kolokwia (1 na wykładzie, 1 na ćwiczeniach) Minimalne wymagania umożliwiające zaliczenie przedmiotu: w przypadku kolokwium z ćwiczeń jest to udzielenie poprawnej odpowiedzi na polecenie wskazane w treści zadania sprawdzającego, natomiast w przypadku kolokwium z wykładu jest to udzielenie poprawnych odpowiedzi na conajmniej połowę poleceń przekazanych do opracowania.
Egzamin:
nie
Literatura:
Mierzejewski W., Geometria Wykreślna, Oficyna Wyd. PW,1998 (i inne wyd.) Koczyk H., Geometria Wykreślna. Teoria i zadania, Wyd. Nauk. PWN, W-wa 1995
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań danego modułu zajęć z kierunkowymi efektami kształcenia w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej, przydatną do projektowania konstrukcji występujących w transporcie, a także czytania takich projektów
Weryfikacja: wykład - kolokwium, ćwiczenia - kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W07, Tr1A_W06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03, T1A_W02, InzA_W05
Efekt W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej przydatną do projektowania konstrukcji
Weryfikacja: wykład - kolokwium, ćwiczenia - kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_W07, Tr1A_W06
Powiązane efekty obszarowe: T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, InzA_W02, InzA_W03, T1A_W02, InzA_W05

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury
Weryfikacja: wykład - kolokwium, ćwiczenia - kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01
Efekt U02
Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz innych środowiskach
Weryfikacja: wykład - kolokwium, ćwiczenia - kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_U02
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U02

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K02
Potrafi określić priorytety oraz identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z realizacją określonego przez siebie lub innych zadania.
Weryfikacja: rozmowa
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K04
Efekt K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych.
Weryfikacja: rozmowa
Powiązane efekty kierunkowe: Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K01