- Nazwa przedmiotu:
  - Kreowanie wizerunku firmy
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - dr	Tomasz Dusiewicz
 
    - Status przedmiotu:
  - Fakultatywny ograniczonego wyboru
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Inżynieria Biomedyczna
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Przedmioty ekonomiczno-społeczne
 
    - Kod przedmiotu:
  - KWF
 
    - Semestr nominalny:
  - 6 / rok ak. 2014/2015
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 2
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - Aktywny udział w 30 godzinach (15 tyg. x 2 godz.)  ćwiczeń (dyskusje, praca własna, praca w grupach)
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - Udział w ćwiczeniach. Prowadzący obecny jest w trakcie ćwiczeń, co daje ok. 1,2 pkt. ECTS
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - Aktywny udział w ćwiczeniach, praca własna, dyskusje, praca w grupach - 2 pkt. ECTS
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład0h
 
                - Ćwiczenia30h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - Przedmiot nie wymaga wstępnego wprowadzenia. 
 
    - Limit liczby studentów:
  - 30
 
    - Cel przedmiotu:
  - Podstawowym celem zajęć jest zapoznanie studentów z wiedzą dotyczącą istoty kształtowania opinii i budowy reputacji firmy w szeroko rozumianych kontaktach z otoczeniem i publicznością. Przysłowie "jak cię widzą, tak cię piszą" może stanowić najlepsze motto dla nowoczesnego kierowania firmą i proponowanego przedmiotu. Nie bez znaczenia wydaje się fakt, że współczesna socjologia i psychologia społeczna dostarcza wielu wskazówek jak rzetelnie i etycznie można poruszać się w gąszczu międzyludzkich wpływów i zrozumieć mechanizmy promowania produktów, osób i firm. 
 
    - Treści kształcenia:
  - 1. Zajęcia organizacyjne. 
2. Wprowadzenie w problematykę kreowania wizerunku / Public Relations (PR). 
3. Istota reklamy, marketingu, promocji i publicity a kreowanie wizerunku. 
4. Komunikacja jako podstawowe narzędzie PR. 
5. Komunikacja niewerbalna - jej rola i funkcje.
6. Zasady skutecznego i umiejętnego przekonywania. 
7. Komunikacja perswazyjna (istota, formy i techniki perswazji).
8. Zasady dobrej autoprezentacji. 
9. Slogan w reklamie, funkcje sloganów. 
10. Wywieranie wrażenia na innych.
11. Media relations
12. Kryzys wizerunku, strategie działań antykryzysowych. 
13. Czarny PR i etyka w kreowaniu wizerunku. 
14. Praca zaliczeniowa. 
15. Podsumowanie zajęć. 
 
    - Metody oceny:
  - Zaliczenie w formie pisemnej w postaci oceny wypowiedzi pisemnej na przedstawione zagadnienia oraz postawy studenta na zajęciach. 
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - 1. E. Aronson, T.D. Wilson, R.M. Akert, Psychologia społeczna, Serce i umysł, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1997 (2011)
2. S. Black, Public Relations, Oficyna Ekonomiczna, Kraków (dowolne wydanie) 
3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi, Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk (dowolne wydanie)
4. F.P. Seitel, Public Relations w praktyce, Wyd. Felberg SJA, Warszawa 2003 
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - do uzupełnienia
 
    - Uwagi:
  - do uzupełnienia
 
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt KWF_W01
 
                    - ma podstawową wiedzę dotyczącą rozumienia kreowania wizerunku i kształtowania opinii
                        Weryfikacja: Wypowiedź pisemna na przedstawione zagadnienia; ocena postawy studenta na zajęciach
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_W23
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W09                     
                
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt KWF_U01
 
                    - potrafi na podstawie różnorodnych źródeł zebrać i zinterpretować wiedzę o kształtowaniu wizerunku i wpływaniu na postawy społeczne
                        Weryfikacja: Wypowiedź pisemna na przedstawione zagadnienia; ocena postawy studenta na zajęciach
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_U01, K_U04
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04                     
                
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt KWF_K01
 
                    - ma świadomość roli kreowania wizerunku we współczesnej kulturze, także dla postrzegania działalności inżynierskiej 
                        Weryfikacja: Wypowiedź pisemna na przedstawione zagadnienia; ocena postawy studenta na zajęciach
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_K02, K_K03, K_K04
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K02, T2A_K07, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07, T1A_K05