- Nazwa przedmiotu:
  - Logiczne układy programowalne
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - Jakub ŻMIGRODZKI
 
    - Status przedmiotu:
  - Fakultatywny ograniczonego wyboru
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Inżynieria Biomedyczna
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Przedmioty techniczne
 
    - Kod przedmiotu:
  - LUP
 
    - Semestr nominalny:
  - 6 / rok ak. 2014/2015
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 3
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - Obliczanie punktów ECTS: wykład 8, literaturą 15, przygotowanie się do kolokwium 5, zajęcia laboratoryjne 12, przygotowanie do zajęć laboratoryjnych 10, zajęcia projektowe 10, przygotowanie się do zajęć projektowych 15
RAZEM 75 godz. = 3 ECTS
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - Obliczanie punktów ECTS: wykład 8, zajęcia laboratoryjne 12,  zajęcia projektowe 10, przygotowanie się do zajęć projektowych 15
RAZEM 30 godz. = 1 ECTS
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - Obliczanie punktów ECTS: zajęcia laboratoryjne 12, przygotowanie do zajęć laboratoryjnych 10, zajęcia projektowe 10, przygotowanie się do zajęć projektowych 15
RAZEM 37 godz. = 1 ECTS
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład15h
 
                - Ćwiczenia0h
 
                - Laboratorium15h
 
                - Projekt15h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - Podstawowe informacje dotyczące elektroniki analogowej.
 
    - Limit liczby studentów:
  - 15
 
    - Cel przedmiotu:
  - Celem przedmiotu jest przekazanie podstawowej wiedzy i umiejętności dotyczących projektowania urządzeń/systemów cyfrowych implementowanych w logicznych układach programowalnych (PLD - Programmable Logic Device).
 
    - Treści kształcenia:
  - 1) Cyfrowe układy kombinacyjnych,
2) Cyfrowe układy sekwencyjnych,
3) Cyfrowe elementy pamięciowych,
4) Właściwości cyfrowych układów scalonych,
5) Bloki cyfrowe,
6) Programowalne układy logiczne (PLD): SPLD, CPLD, FPGA,
7) Projektowanie i testowanie urządzeń/systemów cyfrowych implementowanych w programowalnych układach logicznych (PLD),
8) Tworzenie i weryfikacja poprawności projektów urządzeń/systemów cyfrowych implementowanych w programowalnych układach logicznych (PLD) z wykorzystaniem środowiska Quartus II (Altera),
 
    - Metody oceny:
  - Na ocenę końcową składają się:
1) Kolokwium sprawdzające wiedzę zdobytą podczas wykładu - 25%.
2) Ocena z ćwiczeń laboratoryjnych - 30%.
3) Ocena z ćwiczeń projektowych - 45%.
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - 1) Język VHDL : projektowanie programowalnych układów logicznych; Kevin Skahill; Warszawa; WNT; 2004.
2) Projektowanie złożonych układów cyfrowych; Marek Pawłowski, Andrzej Skorupski; Warszawa, WKŁ, 2010.
3)Podstawy elektroniki cyfrowej; Józef Kalisz;	Warszawa, WKŁ, 2007. 
4) Wprowadzenie do języka VERILOG; Zbigniew Hajduk; Legionowo, BTC, 2009.
5) Układy FPGA w przykładach; Jacek Majewski, Piotr Zbysiński; 	Warszawa; BTC, 2007. 
6) Podstawy techniki cyfrowej; Andrzej Skorupski; Warszawa, WKŁ, 2004.
7) Układy cyfrowe; Wojciech Głowacki; Warszawa, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1998.
8) Projektowanie układów cyfrowych z wykorzystaniem języka VHDL; Mark Zwoliński; Warszawa, WKŁ, 2007.
9) Portal firmy Altera Corporation - http://www.altera.com 
10) Portal firmy Xilinx - http://www.xilinx.com/ 
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - http://zib.mchtr.pw.edu.pl/?Dydaktyka:Przedmioty_obieralne:Logiczne_Uk%B3ady_Programowalne_%28LUP%29_-_IB
 
    - Uwagi:
  - Liczba godzin poszczególnych rodzajów zajęć:
1) Wykład - 8 godz.
2) Laboratorium - 12 godz.
3) Projekt - 10 godz.
 
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt W01
 
                    - Student ma podstawową wiedzę dotyczącą elektroniki cyfrowej.
                        Weryfikacja: Kolokwium
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_W05
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W02                     
                                    - Efekt W02
 
                    - Student posiada wiedzę szczegółową dotyczącą programowalnych układów logicznych (PLD).
                        Weryfikacja: Kolokwium
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_W05
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W02                     
                
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt U01
 
                    - Student potrafi korzystać funkcji środowiska Quartus II umożliwiających tworzenie, weryfikację i optymalizację projektu systemu/układu cyfrowego implementowanego w programowalnych układach logicznych (PLD)
                        Weryfikacja: Ocena bieżąca zadań realizowanych podczas zajęć laboratoryjnych.
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_U01, K_U02
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U02, T1A_U07                     
                                    - Efekt U02
 
                    - Student potrafi samodzielnie tworzyć, rozwijać i modyfikować projekty prostych systemów cyfrowych oraz implementować je i weryfikować ich poprawność z wykorzystaniem środowiska Quartus II.
                        Weryfikacja: Ocena bieżąca zadań realizowanych podczas zajęć projektowych.
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_U08, K_U18
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U09, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14                     
                
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt K01
 
                    - Student potrafi pracować w zespole.
                        Weryfikacja: Ocena bieżąca zadań realizowanych podczas zajęć laboratoryjnych i projektowych.
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_K07
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K03                     
                                    - Efekt K02
 
                    - Student potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
                        Weryfikacja: Ocena bieżąca zadań realizowanych podczas zajęć laboratoryjnych i projektowych.
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_K07
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K03