- Nazwa przedmiotu:
  - Elektronika 2 (IBM)
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - Zbigniew PIÓRO
 
    - Status przedmiotu:
  - Obowiązkowy
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Inżynieria Biomedyczna
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Przedmioty techniczne
 
    - Kod przedmiotu:
  - ELE2
 
    - Semestr nominalny:
  - 5 / rok ak. 2014/2015
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 4
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - 15 godz wykład,
30 godz laboratorium,
 3 godz konsultacje,
 5 godz przygotowanie do wykładu,
10 godz przygotowanie sprawozdań,
 5 godz przygotowanie do kolokwium
Razem 78 godz - 4 ECTS
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - 15 godz wykład,
30 godz laboratorium,
 3 godz konsultacje
Razem 48 godz - 2 ECTS
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - 30 godz laboratorium,
10 godz przygotowanie sprawozdań,
Razem 40 godz - 2 ECTS
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład15h
 
                - Ćwiczenia0h
 
                - Laboratorium30h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - zaliczenie przedmiotu Elektronika 1
 
    - Limit liczby studentów:
  - 80
 
    - Cel przedmiotu:
  - -Zapoznanie studentów z podstawowymi właściwościami oraz zastosowaniami elektroniki cyfrowej oraz podstawowymi właściwościami i zastosowaniami systemów wbudowanych
-Zapoznanie studentów z budową i działaniem mikroprocesora, systemu mikroprocesorowego oraz mikrokontrolera, a także podstawowymi operacjami realizowanymi przez mikrokontrolery
-Ukształtowanie u studentów elementarnych umiejętności programowanie mikrokontrolerów w zakresie tworzenia i uruchamiania prostych programów w języku asembler
 
    - Treści kształcenia:
  - Wykład
Systemy wbudowane - obszary zastosowań, podstawowe właściwości
Architektura systemu mikroprocesorowego jednostka centralna, pamięci programu/danych, urządzenia wejścia/wyjścia, magistrale, architek-tura Von Neumanna, typu Harvard
Zadania jednostki centralnejwykonywanie programu, cykl pracy, przetwarzanie danych
Podstawowe struktury programu pętla, skok, procedura, itp.
Podstawowe operacje przesyłania i przechowywania danychtryby adresowania (bezpośredni, pośredni, natychmiastowy, itp.)Podstawowe operacje przetwarzania danych arytmetyczne, logiczne, operacje na bitachPodstawowe urządzenia wejścia/wyjścia liczniki, wejścia/wyjścia cyfrowe/analogowe, itp.
Komunikacja z urządzeniami cyfrowymi bezpośrednia, z potwierdzeniem, za pomocą przerwań, itp.
Zagadnienia przetwarzania sygnałów analogowychtwierdzenie o próbkowaniu, szumy, zakłócenia
Właściwości systemów mikroprocesorowych w świetle potrzeb systemów wbudowanych - mikrokontrolery ogólnego przeznaczenia, mikroprocesory DSP
Laboratorium
Wprowadzenie do systemu uruchomieniowego i środowiska programistycznego - tworzenie projek-tów, praca krokowa, zastawianie pułapek, sposoby uruchamiania programów,  symulator, szablony programów Zasoby mikrokontrolera i podstawowe struktury programu - Sposoby dostępu do zasobów mikro-kontrolera - pamięci, rejestry specjalne, urządzenia i/o, pętla, procedura, procedura obsługi prze-rwania, przepisywanie bloku danych, itp.Operacje arytmetyczne i logiczne - Operacje dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia, aryt-metyka stało- i zmiennoprzecinkowa, przekształcanie liczby binarnej w dziesiętną, iloczyn i suma logiczna, odwołania do rejestrów specjalnych niedostępnych bitowoKomunikacja cyfrowa - Komunikacja z diodami świecącymi – prosty program realizujący zadaną sekwencję świecenia, standardowe interfejsy komunikacyjne – SPI, RS-232Przetwarzanie sygnałów analogowych - Przetwornik analogowo-cyfrowy jako woltomierz cyfrowy – cyfrowa filtracja sygnałów
 
    - Metody oceny:
  - kolokwium
zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - R. Pełka,  Mikrokontrolery - architektura, programowanie, zastosowanie, WKŁ,Warszawa 1999
P. Misiurewicz, Podstawy techniki mikroprocesorowej, WNT, 1991
Hadam P., Projektowanie systemów mikroprocesorowych, BTC, Warszawa 2006
W. Daca, Mikrokontrolery od układów 8-bitowych do 32-bitowych, MIKOM, 2000
T. Starecki, Mikrokontrolery 8051 w praktyce, BTC, Warszawa 2002
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - brak 
 
    - Uwagi:
  
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt ELE2_W01
 
                    - Zna podstawowe właściwości oraz zastosowania elektroniki cyfrowej, podstawowe właściwości i zastosowania systemów wbudowanych
                        Weryfikacja: kolokwium
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_W05
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W02                     
                                    - Efekt ELE2_W02
 
                    - Zna budowę i działanie mikroprocesora, systemu mikroprocesorowego oraz mikrokontrolera, a także podstawowe operacje realizowane przez mikrokontrolery
                        Weryfikacja: kolokwium, ćwiczenia laboratoryjne
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_W05, K_W11
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W02, T1A_W02                     
                
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt ELE2_U01
 
                    - Potrafi napisać i uruchomić prosty program dla mikrokontrolera w języku asembler
                        Weryfikacja: kolokwium, ćwiczenia laboratoryjne
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_U19
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U10, T1A_U14                     
                
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt ELE2_K01
 
                    - Potrafi pracować w zespole
                        Weryfikacja: ćwiczenia laboratoryjne
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        
                        Powiązane efekty obszarowe: