Nazwa przedmiotu:
Marketing terytorialny
Koordynator przedmiotu:
dr Jadwiga Szymańska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Gospodarka Przestrzenna
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
brak
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2014/2015
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- udział w wykładach: 15 x 1 godz. = 15 godz., - udział w konsultacjach 15x 1godz = 15 godz. - przygotowanie do zaliczenia i obecność na zaliczeniu: 17 godz. + 3 godz. = 20 godz. Łączny nakład pracy studenta wynosi zatem 50 godz., co odpowiada 2 punktom ECTS.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- udział w wykładach: 15 x 1 godz. = 15 godz., - udział w konsultacjach 15 x 2 = 30 godz. - obecność na zaliczeniu: 3 godz. = 3 godz. Łączny nakład pracy studenta wynosi 48 godz., co odpowiada 2 punktom ECTS.
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
brak
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy ekonomii, funkcjonowanie samorządu terytorialnego
Limit liczby studentów:
60
Cel przedmiotu:
Wiedza na temat podstaw marketingu, produktu terytorialnego, narzędzi marketingowych
Treści kształcenia:
Marketing – podstawowe pojęcia. Marketing – mix. Psychologiczne aspekty marketingu. Istota marketingu terytorialnego. Marka kraju, marka regionu. Instrumenty terytorialnego marketingu
Metody oceny:
1 kolokwium
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Simon Anholt. Tożsamość konkurencyjna. Nowe spojrzenie na markę, Warszawa, 2007. 2. Gospodarka regionalna i lokalna, red. Z. Strzelecki, PWN, Warszawa 2009. 3. Wally Olins, O marce, Instytut Marki Polskiej, Wyd. I, Warszawa 2004. 4. Andrzej Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2012.
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt w_1
Zna instrumenty marketingu terytorialnego i ich zastosowanie
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W06
Powiązane efekty obszarowe: S2A_W07
Efekt w_2
Rozumie istotę marketingu terytorialnego i jego wpływ na rozwój regionalny
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt w_3
Ma interdyscyplinarną wiedzę dotycząca działalności inżynierskiej
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_W08
Powiązane efekty obszarowe: T2A_W04, T2A_W08
Efekt w_4
Ma wiedzę o interdyscyplinarności procesu planowania i zarządzania w kraju i w Europie
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt u_3
Wie jak analizować uwarunkowania procesu planowania przestrzennego związane z marketingiem terytorialnym
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_U09
Powiązane efekty obszarowe: S2A_U03, T2A_U10
Efekt u_4
Potrafi analizować wieloaspektowość procesu planowania przestrzennego, w tym aspekty marketingowe
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt k_1
Jest świadomy skutków swojej działalności i
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: T2A_K02
Efekt k_2
Potrafi uwzględniać różne kierunki swojej działalności
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Efekt k_3
K3 Potrafi uwzględniać różne kierunki swojej działalności
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe: K_K03
Powiązane efekty obszarowe: S2A_K05
Efekt k_4
Potrafi przewidywać różnorodne skutki swojej działalności
Weryfikacja: 1 kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: