- Nazwa przedmiotu:
- Język obcy III
- Koordynator przedmiotu:
- Lektorzy zatrudnieni w SJO
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Energetyka
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- NJMOD3
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Poziom B1. Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu, zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych mu spraw i zdarzeń, typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi radzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w czasie podróży w regionie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi ustne lub pisemne na tematy, które są jej znane lub ją interesują. Potrafi opisywać doświadczenia, zdarzenia, nadzieje, marzenia i zamierzenia, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Rozwój znajomości języka na poziomie B2 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego, z
uwzględnieniem podstawowego języka specjalistycznego.
- Treści kształcenia:
- Materiał leksykalny: słownictwo związane z takimi tematami jak sport, osobiste wyzwania, współczesny świat, technika, sztuka i rozrywka, style życia, praca,
opisywanie miejsc, dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze, edukacja. Elementy języka ogólnotechnicznego
Słowotwórstwo. Tematyka ogólnotechniczna i ogólnonaukowa (np. historia nauki i techniki, nowinki techniczne) wybrana przez studentów do krótkich prezentacji.
Materiał gramatyczny: czasy przeszłe (tzw. narrative tenses), czasy przyszłe, łączniki czasowe (while, when, etc.), określenia ilości, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
przymiotniki (-ed vs. -ing), zdania względne, zdania pytające.teraźniejsze i przeszłe zwyczaje, struktury służące do porównań, czas Past Simple v. Present Perfect, czasy Present Perfect Simple i
Continuous (z wyrażeniami for i since), przedimki, zaimki nieokreślone, przymiotniki i przysłówki, przysłówki stopnia, formy -ing oraz bezokoliczniki.
Sprawności językowe: rozwój umiejętności mówienia i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie listu transakcyjnego (pytanie o informacje), pisanie
recenzji z wydarzeń kulturalnych. rozwój umiejętności mówienia i słuchania powiązanych z materiałem leksykalnym, pisanie listu motywacyjnego, pisanie listu transakcyjnego (rady dotyczące transportu i zakwaterowania).
- Metody oceny:
- ▪ praca na lekcji
▪ prace domowe
▪ krótkie prace kontrolne
▪ egzamin
Wymagania do zaliczenia:
▪ obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności)
▪ zaliczenie wszystkich prac kontrolnych
▪ wykonanie wszystkich prac domowych
▪ aktywne uczestnictwo w zajęciach
▪ uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu
- Egzamin:
- Literatura:
- FC Expert Coursebook (wyd. Pearson Longman), Dodatkowe ćwiczenia gramatyczne i leksykalne do omawianych zagadnień.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt NJMOD3_W1
- Student zna słownictwo i struktury gramatyczne, pozwalające na
podejmowanie działań komunikacyjnych. Zna podstawowe słownictwo z
zakresu studiowanej dziedziny oraz takie, które pozwoli mu poruszać się w
środowisku uczelnianym i zawodowym. Zna struktury, pozwalające mu na
łączenie wypowiedzi w klarowną i spójną całość.
Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_W31
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt NJMOD3_U1
- Pisanie: Student potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy, związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub
opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane
wydarzenia i przeżycia. Potrafi sporządzić notatkę z tekstu lub wykładu ze swojej dziedziny. Student potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne
tematy, związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw.
Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Potrafi sporządzić notatkę z tekstu lub wykładu ze
swojej dziedziny.
Czytanie: Student czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże, dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący reprezentują określone
stanowiska i poglądy. Potrafi czytać teksty popularnonaukowe, dotyczące swojej dziedziny.
Mówienie: Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, związane z dziedzinami, które go interesują.
Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Potrafi dokonać prostej
prezentacji, dotyczącej studiowanej dziedziny. Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, związane z dziedzinami, które go interesują.
Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań.
Słuchanie: Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady, oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat
jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących oraz dotyczących dziedziny, którą się
interesuje.
Weryfikacja: ▪ praca na lekcji, ▪ prace domowe, ▪ krótkie prace kontrolne, ▪ egazmin
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_U01, E1_U04, E1_U06
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01, T1A_U04, T1A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt NJMOD3_K1
- Student potrafi włączać się do rozmów, prowadzonych na znane mu tematy,
potrafi wnosić własny wkład do dyskusji. Potrafi wyrażać się stosownie do
sytuacji. Potrafi stosować formalny lub nieformalny rejestr wypowiedzi –
odpowiednio do sytuacji i rozmówcy.
Weryfikacja: Praca na zajęciach, egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
E1_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03