- Nazwa przedmiotu:
- Modele funkcjonalne maszyn roboczych
- Koordynator przedmiotu:
- prof. dr hab. inż. Jan Szlagowski / dr inż. Tomasz Mirosław
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechatronika
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- 338
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2014/2015
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 10 godzin studia literaturowe
28 przygotowanie sprawozdań z loborsatorium
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- brak
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium225h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zaliczony przedmiot Podstawy zapisu konstrukcji
Wprowadzenie do mechatroniki
Napędy elektryczne
Podstawy napędów pneumatycznych i hydraulicznych
- Limit liczby studentów:
- zgodnie z zarządzeniem Rektora
- Cel przedmiotu:
- Poznanie celu i zasad modelowania Maszyn Roboczych
Nabycie podstawowych umiejętność definiowania celu i budowania modeli funkcjonalnych maszyn roboczych
- Treści kształcenia:
- W podziale na wykład:
1. Cele i zasady modelowania
2. Zasady opracowania modeli funkcjonalnych,
3. Metodyka analizy funkcjonalnej MR
4. Metodyka budowy modeli funkcjonalnych
5. Przykłady budowania modeli funkcjonalnych maszyn i typowych układów kinematycznych i dynamicznych koparki, ładowarki, spycharki, zgarniarki, suwnicy, dźwigu osobowego, żurawia wieżowego i teleskopowego, wózka widłowego, ciągnika rolniczego i wózka widłowego
5. Budowa modeli funkcjonalnych oddziaływania na środowisko
6. Opracowanie algorytmów działania
7. dobór maszyny do zadania….
W podziale na laboratorium:
Opracowanie modeli funkcjonalnych maszyn i typowych układów kinematycznych i dynamicznych
1. koparki, ładowarki, spycharki, zgarniarki, suwnicy,
2. dźwigu osobowego, żurawia wieżowego i teleskopowego,
3. wózka widłowego, ciągnika rolniczego i wózka widłowego
4. Budowa modeli funkcjonalnych oddziaływania na środowisko
5. Opracowanie algorytmów działania
6. dobór maszyny do zadania….
- Metody oceny:
- Ocena sprawozdań z laboratoriów
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Jan Szlogowski Automatyzacja pracy maszyn roboczych
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się