- Nazwa przedmiotu:
  - Systemy recylkingu samochodów
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - prof. dr hab. inż Jerzy Osiński
 
    - Status przedmiotu:
  - Obowiązkowy
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Mechanika i Budowa Maszyn
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Obieralne
 
    - Kod przedmiotu:
  - 407
 
    - Semestr nominalny:
  - 7 / rok ak. 2014/2015
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 2
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - brak
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - brak
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - brak
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład450h
 
                - Ćwiczenia0h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - brak
 
    - Limit liczby studentów:
  - zgodnie z zarzadzeniem Rektora
 
    - Cel przedmiotu:
  - W: Poznanie zasad działania  systemów recyklingu samochodów, specyfiki występującej w tym zakresie w Polsce. 
U: Umiejętność wykonania oceny danego typu pojazdu pod względem recyklingu, oceny funkcjonowania krajowego systemu recyklingu samochodów, zaproponowania sposobu przetworzenia danego rodzaju materiału.  
KS: Świadomość skali zagrożenia środowiska naturalnego odpadami pochodzącymi z wycofanych z eksploatacji samochodów.   
 
    - Treści kształcenia:
  - Wykład: 1. Aktualne problemy funkcjonowania systemu recyklingu samochodów w Polsce, uwarunkowania techniczne, prawne i ekonomiczne.
2. Systemy recyklingu samochodów w innych krajach: Japonia, USA, UE. 
3. Przetwarzanie materiałów  stosowanych  w budowie samochodów: stal i stopy żelaza, metale, tworzywa sztuczne i kompozyty, guma, szkło, płyny. 
4. Demontaż zużytego pojazdu i selekcja materiałów, możliwości recyklingu różnego rodzaju materiałów stosowanych do budowy samochodu, w szczególności tworzyw sztucznych i kompozytów. 
5. Materiały o większej podatności na recykling  - jako przykład TSOP – tworzywo podatne na recykling firmy TOYOTA. 
6. Prorecyklingowa budowa samochodów, ułatwienia demontażu i selekcji.
 
    - Metody oceny:
  - Prace zaliczeniowe
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - Jerzy Osiński, Piotr Żach -Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów WKiŁ Warszawa 2009
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - brak
 
    - Uwagi:
  - brak
 
    Efekty uczenia się