- Nazwa przedmiotu:
  - Komunikacja w działalności gospodarczej
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - dr Marlena Piekut
 
    - Status przedmiotu:
  - Fakultatywny ograniczonego wyboru
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Inżynieria Środowiska
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Wspólne dla wydziału
 
    - Kod przedmiotu:
  - WS1A_09/02
 
    - Semestr nominalny:
  - 1 / rok ak. 2014/2015
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 1
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - Wykłady: liczba godzin według planu studiów - 15, zapoznanie z literaturą - 5, przygotowanie do kolokwium - 5; Razem - 25
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - Wykłady - 15 h; Razem 15 h = 0,6 ECTS
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - 0,0
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład15h
 
                - Ćwiczenia0h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - brak
 
    - Limit liczby studentów:
  - Wykład: min. 15
 
    - Cel przedmiotu:
  - Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta wiedzy na temat różnych form komunikowania się i uświadomienie roli, jaką komunikacja odgrywa w zarządzaniu. Celem przedmiotu jest także kształcenie umiejętności efektywnego komunikowania się interpersonalnego, organizacyjnego i międzykulturowego.
 
    - Treści kształcenia:
  - W1 - Istota i proces komunikowania się. Elementy i cechy procesu komunikowania się; W2 - Wymiary komunikowania się i sieci komunikacji; W3- Formy komunikowania się: symetryczne, niesymetryczne, jednokierunkowe, dwukierunkowe, formalne, nieformalne, obronne, podtrzymujące; W4 - Komunikowanie się werbalne; W5 - Komunikowanie się niewerbalne; W6 - Komunikowanie się pisemne; W7 - Techniki autoprezentacji, budowanie dobrych relacji z rozmówcami; W8 -  Komunikowanie się marketingowe przedsiębiorstwa z otoczeniem: reklama, promocja osobista, promocja sprzedaży, public relations; W9 - Badania marketingowe jako element komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem; W10 - Wykorzystanie komunikacji w negocjacjach. Komunikowanie się międzykulturowe; W11 - Techniki grupowego komunikowania się w organizacji; W12 - Metody porozumiewania się w organizacji ukierunkowane na zwiększenie partycypacji pracowników oraz polepszenie przepływu informacji w organizacji; W13 - Techniczne narzędzia wspomagania procesu komunikowania się. System CRM jako narzędzie zarządzania informacjami w celu poprawy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej przedsiębiorstwa
 
    - Metody oceny:
  - Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie przez studenta pozytywnej oceny z dwóch pisemnych kolokwiów. Każde kolokwium będzie zawierało 5 pytań otwartych. Za każde pytanie można zdobyć maksymalnie 1 pkt. Warunkiem zaliczenia jednego kolokwium jest uzyskanie minimum 3 pkt. Punkty z dwóch kolokwiów będą sumowane. Ocena 5,0 - 10 pkt; 4,5 - 9 pkt; 4,0 - 8 pkt; 3,5 - 7 pkt; 3,0 - 6 pkt. Studenci, którzy nie uzyskają zaliczenia przedmiotu w trakcie semestru, mogą przystąpić do zaliczenia poprawkowego podczas sesji egzaminacyjnej.
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - 1. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A.: Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa 2003; 2. Stankiewicz J.: Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2006
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - brak
 
    - Uwagi:
  - Program studiów opracowany na podstawie programu nauczania zmodyfikowanego w ramach Zadania 38 Programu Rozwojowego Politechniki Warszawskiej
 
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt W02_02
 
                    - 							Zna podstawowe pojęcia z dziedziny ekonomii; ma elementarną wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej i znaczenia przepływu informacji w organizacji gospodarczej.							
                        Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W1 - W13) 
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        I1A_W02_02
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W02                     
                                    - Efekt W08_01
 
                    - Ma podstawową wiedzę dotyczącą technik i narzędzi komunikacji w organizacji gospodarczej.  
                        Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W1 - W13) 
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        I1A_W08_01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W08                     
                
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt U02_01
 
                    - Potrafi wykorzystać różne formy komunikowania się w różnorodnych środowiskach.
                        Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W1 - W13) 
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        I1A_U02_01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U02                     
                
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt K01_03
 
                    - Ma świadomość konieczności poszerzania wiedzy i rozwijania umiejętności z zakresu komunikowania się interpersonalnego, grupowego i międzykulturowego. 
                        Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W1 - W8) 
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        I1A_K01_03
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K01                     
                                    - Efekt K03_01
 
                    - Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role w zależności od sytuacji i współuczestników. 
                        Weryfikacja: Pisemne kolokwium (W3 - W4, W7)
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        I1A_K03_01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K03