- Nazwa przedmiotu:
  - Język angielski A2
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - mgr Ewa Gizińska; mgr Roman Gąsecki
 
    - Status przedmiotu:
  - Obowiązkowy
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Mechanika i Budowa Maszyn
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Obowiązkowe z możliwością wyboru
 
    - Kod przedmiotu:
  - WN1A_01_01/02
 
    - Semestr nominalny:
  - 2 / rok ak. 2014/2015
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 3
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - Ćwiczenia (liczba godzin zgodna z planem studiów) – 20; przygotowanie do zajęć – 12, zapoznanie ze wskazaną literaturą – 12, przygotowanie form pisemnych lub prezentacji – 8, przygotowanie do kolokwium – 10, przygotowanie do zaliczenia – 12, konsultacje – 1. RAZEM: 75
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - Ćwiczenia (liczba godzin zgodna z planem studiów) - 20 h = 0,8 ECTS
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - 0
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład0h
 
                - Ćwiczenia300h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - Język polski – rozumienie gramatyki; język angielski – umiejętności podstawowe (A1).
 
    - Limit liczby studentów:
  - Lektorat: 12 - 24
 
    - Cel przedmiotu:
  - Celem lektoratu jest przypomnienie i opanowanie podstawowych struktur gramatycznych i leksykalnych, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu na poziomie podstawowym. Pierwsze 40 godzin nauki (semestr II, III) to nabywanie pasywnej umiejętności językowej umożliwiającej rozpoznawanie prostych tekstów z życia codziennego, jak również w minimalnym zakresie umożliwiającej prowadzenie prostych konwersacji (udzielanie odpowiedzi na postawione pytania). W semestrze IV i V  wprowadza się elementy fachowego języka angielskiego (otoczenie w pracy, stanowisko, narzędzia, procesy), a także materiały prasowe i z internetu.
 
    - Treści kształcenia:
  - GRAMATYKA
Powtórzenie czasów gramatycznych; Pytania szczegółowe; Czasy teraźniejsze: Simple i Continuous – tworzenie, zastosowanie i porównanie; Have/have got; Czasy przeszłe: Simple  i Continuous – tworzenie, zastosowanie i porównanie; Określniki ilościowe; Przedimki; Liczba mnoga; czasownik + bezokolicznik; czasownik + -ing; Porównanie going to z will.
SŁOWNICTWO/TEMATYKA
Zwroty grzecznościowe; Słownictwo używane w listach; Nazwy zawodów; Spójniki but, however; Zwroty codziennego użytku; Czasowniki wyrażające odczucia; Dom i jego wyposażenie; Określniki czasu przeszłego; Tworzenie kolokacji wyrazowych; Spójniki while, during, for; Żywność i napoje; Słownictwo związane z zakupami; Przymiotniki określające odczucia; Kolokacje wyrazowe.
 
    - Metody oceny:
  - Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na  zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html.
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - 1. Soars, J. and L. Soars. New Headway Pre-Intermediate 3rd ed. Oxford University Press. Oxford 2008. 2. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998. 3. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski  i polsko –angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006.
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - http://www.zl.pw.plock.pl
 
    - Uwagi:
  - Przedmiot uczony w bloku, dla studentów różnych kierunków; kontynuacja nauki języka na poziomie podstawowym.
 
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt U01_01
 
                    - Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (teksty popularnonaukowe). Potrafi przetłumaczyć treść tekstu.
														
                        Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tekstu; odpowiedzi typu "Tak"/"Nie"; odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu. Dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu.
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        M1A_U01_01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01                     
                                    - Efekt U03_01
 
                    - Potrafi napisać streszczenie tekstu lub wypełnić formularz; potrafi analizować treść tekstu.
														
                        Weryfikacja: Wypełnianie formularzy, pisanie prostych tekstów w oparciu o zadane pytania; syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu. Rozwiązywanie testów leksyklano-gramatycznych.
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        M1A_U03_01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U03                     
                                    - Efekt U04_01
 
                    - Potrafi konstruować proste wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. 
														
                        Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na  zajęciach: ćwiczenie krótkiej wypowiedzi sterowanej. 
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        M1A_U04_01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U04                     
                                    - Efekt U06_01
 
                    - 														Potrafi zrozumieć uproszczone wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego. Potrafi konstruować proste wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
																												
                        Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień na zajęciach; odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na  zajęciach: ćwiczenie krótkiej wypowiedzi sterowanej.  Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu na zajęciach. Tw
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        M1A_U06_01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U06