- Nazwa przedmiotu:
- Zarządzanie projektem IT
- Koordynator przedmiotu:
- prof. zw.dr hab. Jerzy Kisielnicki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Zarządzanie i Inżynieria Produkcji
- Grupa przedmiotów:
- Z3 - Informatyka gospodarcza
- Kod przedmiotu:
- 9P1Z3
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75h (3 ECTS)
20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) + 20h (studiowanie literatury uzu-pełniającej z podręczników) + 24h (praca w domu nad realizacją projek-tów) + 10h ( przygotowanie do kolokwium)
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,8 ECTS
20h (ćwiczenia) + 1h (konsultacje) = 21h
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,4 ECTS
24h (praca w domu nad realizacją projektów) + 10h ( przygotowanie do kolokwium) = 34h
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia300h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- wiedza z zakresu podstaw zarządzania, podstaw informatyki, umiejęt-ność wyszukiwania informacji, znajomość systemu Office, pożądana znajomość pakietów wspomagających projektowanie, jak przykładowo MS Project
- Limit liczby studentów:
- od 15 do 30 (ćwiczenia)
- Cel przedmiotu:
- celem przedmiotu jest, aby po jego zaliczeniu student:
- posiadał podstawową wiedzę z zakresu kluczowych zagadnień zarzą-dzania projektami IT, które wchodzą w zakres przedmiotów kierunku zarządzanie miał również wiedzę dotyczącą typologia systemów infor-matycznych oraz: struktury systemu, cyklu życia projektu i cykl życia systemu,
- potrafił zastosować podejście projektowe w dostosowaniu do analizy i oceny systemów IT i posiadał umiejętności projektowania systemów dziedzinowych w przedsiębiorstwie i miał znajomość procesów zacho-dzących w ich integracji,
- potrafił wskazać przewidywane problemy i efekty społeczne związane z zastosowaniem procesów informatyzacji organizacji jak i wspieranie zarządzania przez projekty TI, a szczególnie w zastosowaniach syste-mów inteligentnych BI oraz systemów kompleksowych ERP.
- Treści kształcenia:
- Program ramowy w podziale na godziny zajęć: 1-2: Zarządzanie, decy-zje, informacja. Omówienie zadania projektowego. 3-4: Zadania infor-matyki w zarządzaniu .Określenie podstawowych elementów projektu. 5-6: Struktura systemu informacyjnego w organizacji i jej analiza. Me-tody analizy. 7: Typologia systemów informatycznych. 8-9-10: Metody projektowania. Podejście inżynierii informacyjnej. 11-12 -13: Dobór metodyki projektowania, kryteria doboru. Cykl życia systemu informa-tycznego. 14-15: Integracja systemów informatycznych. Platforma integracyjna. 16-17: Technologie baz danych, hurtownie danych. 18-19: Ocena projektu i jego analiza. 20: Zaliczenie zajęć, dyskusja nad społecznymi konsekwencjami realizacji projektów TI.
- Metody oceny:
- Ocena formatywna: na zajęciach weryfikowane jest wykonanie elemen-tów projektu, które są dyskutowane i weryfikowane na każdym z etapów jego realizacji – student ma możliwość poprawienia wyników każdego etapu.
Ocena sumatywna: oceniana jest wartość merytoryczna projektów i uzyskane na ich podstawie wyników prac implementacyjnych, terminowość wykonania prac, redakcja raportu projektowego oraz wynik rozmowy zaliczeniowej członków zespołu z prowadzącym; ocena w zakresie 2-5;
Do zaliczenia wymagane jest uzyskanie oceny >=3.
Elementy składowe oceny są następujące: sprawdziany wiedzy na zaję-ciach - 30 pkt, projekt koncepcji informatyzacji zarządzania w organizacji biznesowej wg wzorcowego szablonu sporządzany stopniowo w toku semestru, oceniany na koniec semestru - 70 pkt. Razem: 100 pkt.
Liczba pkt: ocena końcowa: 91-100: 5,0; 81-90: 4,5; 71-80: 4,0; 61-70: 3,5; 51-60: 3,0; 0-50 2,0.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- [1] Kisielnicki J.: Zarządzanie projektami (Ludzie – procedury – wyni-ki). Wolters Kluwer, Warszawa 2011. [2] Trocki M. (red.): Nowocze-sne zarządzanie projektami. PWE, Warszawa 2013. [3] Wirkus M. (red.): Zarządzanie projektami i procesami. Difin, Warszawa 2013. [4] Gąsiorkiewicz A., Rostek K., Zawiła-Niedźwiecki J. (red): Informa-tyka gospodarcza. Praca zbiorowa. C.H. Beck 2010.
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- Przedmiot polega głównie na wykonywaniu działań analitycznych i projektowych. Zajęcia w kontakcie z wykładowcą służą przede wszystkim konsultacjom i ukierunkowaniu prac projektowych.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt 9P1Z3_W02
- ma wiedzę dotyczącą typologii systemów informatycznych oraz: struktury systemu, cyklu życia projektu i cyklu życia systemu
Weryfikacja: sprawdziany wiedzy na zajęciach, przedstawienie projektu koncepcji informatyzacji zarządzania wybranym podmio-tem gospodarczym (praca w zespołach)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
- Efekt 9P1Z3_W01
- posiada podstawową wiedzę z zakresu kluczowych zagad-nień zarządzania projektami IT, które wchodzą w zakres przedmiotów kierunku Zarządzanie
Weryfikacja: sprawdziany wiedzy na zajęciach, przedstawienie projektu koncepcji informatyzacji zarządzania wybranym podmio-tem gospodarczym (praca w zespołach)
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt 9P1Z3_U01
- potrafi dokonać analizy organizacji dla potrzeb projekto-wania systemów IT oraz wyboru metod zarządzania tymi projektami i ich ocenę
Weryfikacja: ocena analizy organizacji oraz projektu koncepcji informa-tyzacji zarządzania wybranym podmiotem gospodarczym (praca w małych zespołach), kolokwium i dyskusje na zajęciach.
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe:
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt 9P1Z3_K01
- projektowanie pozwala dostrzec praktyczne problemy związane z zastosowaniem projektów IT jak też zapozna się z miejscem przedsiębiorcy i menedżerów w realizacji tego typu projektów oraz pokazuje jakie klasy problemów z zakresu posługiwania się technologią informatyczną pomagają rozwiązywać problemy organizacyjne
Weryfikacja: bieżące konsultacje opracowywanych projektów, dyskusje nad kontekstem biznesowym, zarządczym i społecznym, dyskusje na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
Powiązane efekty obszarowe: