- Nazwa przedmiotu:
- Projekt zespołowy
- Koordynator przedmiotu:
- dr Lucjan Stapp
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- godziny kontaktowe - 30 h; w tym
obecność na wykładach – 15 h
obecność na laboratoriach – 15 h
przygotowanie do zajęć laboratoryjnych – 40 h, w tym
konsultacje z promotorem pracy inżynierskiej – 25 h
napisanie aplikacji, uruchomienie, testowanie (poza laboratorium) – 100 h – jest to podstawa pracy inzynierskiej.
przygotowanie raportu końcowego (jest on podstawą części pisemnej pracy inżynierskiej) – 20 h
Razem nakład pracy studenta 190 h = 7 pkt. ECTS, w tym 4 pkt w ramach przedmiotu, pozostałe punkty w ramach przygotowania pracy inżynierskiej.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- obecność na wykładach – 15 h
konsultacje z promotorem pracy inżynierskiej – 25 h
Razem 15+25 = 40 h, co odpowiada 2 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- obecność na laboratoriach – 15 h
przygotowanie do zajęć laboratoryjnych – 40 h
napisanie aplikacji, uruchomienie, testowanie (poza laboratorium) – 100 h
przygotowanie raportu końcowego – 20 h
Razem 15+40+100+20= 175 h, co odpowiada 7 pkt. ECTS (z tego 4 pkt. ECTS w ramach przygotowywania pracy inżynierskiej)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Inżynieria programowania, Programowanie, Java, programowanie w środowisku Windows
- Limit liczby studentów:
- Bez limitu
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest utrwalenie zasad przemysłowego tworzenia aplikacji (praca zespołowa), pomoc przy tworzeniu projektu dyplomowego oraz doskonalenie umiejętności tworzenia oprogramowania. Po ukończeniu kursu studenci powinni:
posiadać wiedzę wystarczającą do tworzeniu prostych aplikacji (do 2 000 linii kodu) w niedużym zespole (2 – 3 osoby);
powinni umieć wybrać odpowiedni model tworzenie aplikacji;
umieć - w ramach zespołu - dokonać podziału zadań na poszczególne osoby;
umieć stworzyć harmonogram realizacji pracy;
umieć napisać i przetestować stworzoną przez siebie aplikację;
mieć przygotowana (w 90%) aplikację będąca podstawą inżynierskiego projektu dyplomowego
- Treści kształcenia:
- 1. Utrwalenie zasad przemysłowego tworzenia aplikacji/programu/systemu
2. Doskonalenie umiejętności tworzenia oprogramowania
3. W kilka (4-5) osób stworzenie aplikacji, wymagającej około 100 h/osoba nakładu pracy:
od specyfikacji wymagań, projektu biznesowego, projektu technicznego do gotowej aplikacji. W ramach prac developerskich maja być wykonane testy modułowe w oparciu o narzędzia XUnitowe.
4. Testowanie - sprawdzenie (poprzez testy „czarnoskrzynkowe”) zgodności wytworzonego produktu ze specyfikacją wymagań. Testy wykonuje inny zespól.
- Metody oceny:
- Obecność na zajęciach wskazanych w kalendarzu zajęć.
Poprawne i solidne wykonanie wszystkich faz projektu
Ocenie podlegają wszystkie fazy projektu.
Wynik ostateczny jest zagregowanym ważonym wynikiem ocen poszczególnych faz projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych
Weryfikacja: test projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W06
- Efekt W02
- Zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań informatycznych
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W11, K_W12, K_W13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W07, T1A_W07
- Efekt W03
- Ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania jakością, w tym podstawową wiedzę nt. standardów (np. ISO 9000-3, CMMi, itp.)
Weryfikacja: test
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W18
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W08, T1A_W09
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi stworzyć model prostego systemu
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01, K_U13
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09, T1A_U16
- Efekt U02
- Ma umiejętność projektowania prostych systemów informatycznych
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U23
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09, T1A_U16
- Efekt U03
- Potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować prosty system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U30
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U16
- Efekt U04
- Potrafi wykonać prostą analizę sposobu funkcjonowania systemu informatycznego i ocenić istniejące rozwiązania informatyczne, przynajmniej w odniesieniu do ich cech funkcjonalnych
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U27
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U13
- Efekt U05
- Ma umiejętność przeprowadzania testów funkcjonalnych
Weryfikacja: test projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U21
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów
Weryfikacja: projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04
- Efekt K02
- Zna przykłady i rozumie przyczyny wadliwie działających systemów informatycznych, które doprowadziły do poważnych strat finansowych, społecznych lub też do poważnej utraty zdrowia, a nawet życia
Weryfikacja: test
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K03
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K02