- Nazwa przedmiotu:
- Matematyka II
- Koordynator przedmiotu:
- dr Tadeusz Świrszcz 
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 7
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1.	godziny kontaktowe 90h, w tym:
a)	obecność na wykładach – 45h,
b)	obecność na ćwiczeniach – 45h
2.	przygotowywanie się do ćwiczeń i kolokwiów – 60h
3.	przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie – 60h
Razem nakład pracy studenta: 210h, co odpowiada 7 punktom ECTS.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1.	obecność na wykładach – 45h
2.	obecność na ćwiczeniach – 45h
Razem: 90h, co odpowiada 3 punktom ECTS.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład45h
- Ćwiczenia45h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Po ukończeniu kursu student powinien:
•	mieć ogólną wiedzę teoretyczną na temat metod matematycznych właściwych dla kierunku Technologia Chemiczna
•	nabyć umiejętności praktycznego wykorzystywania zdobytej wiedzy	
•	nabyć umiejętność pracy indywidualnej, korzystania z literatury i zasobów internetowych.
•	nabyć umiejętność logicznego myślenia i wyciągania wniosków.
- Treści kształcenia:
- Całki wielokrotne: definicja całki wielokrotnej, całki iterowane, zamiana zmiennych w całce wielokrotnej, zastosowania całek wielokrotnych. Całki krzywoliniowe: całka krzywoliniowa skierowana i nieskierowana, twierdzenia o niezależności całki krzywoliniowej skierowanej od drogi całkowania, twierdzenie Greena i jego konsekwencje, zastosowania całek krzywoliniowych. Algebra liniowa: działania na macierzach, przestrzenie wektorowe, odwzorowania liniowe, macierz odwzorowania liniowego, wartości i wektory własne, zastosowania wartości i wektorów własnych do rozwiązywania układów równań różniczkowych liniowych o stałych współczynnikach. Szeregi: szeregi liczbowe, szeregi potęgowe, różniczkowanie i całkowanie szeregów potęgowych, szeregi Fouriera, zastosowania szeregów.
- Metody oceny:
- ocena pracy w semestrze, egzamin pisemny i ustny
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1.	L. Maurin, M. Mączyński, T. Traczyk, Matematyka – podręcznik dla studentów wydziałów chemicznych, tom 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1973.
2.	M. Mączyński, J. Muszyński, T. Traczyk, W. Żakowski, Matematyka – podręcznik podstawowy dla WST, tom 1 i 2, PWN, Warszawa 1980, wyd. 2.
- Witryna www przedmiotu:
- ch.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt W01
- Posiada wiedzę teoretyczną na temat rozwiązywania podstawowych równań różniczkowych zwyczajnych
 Weryfikacja: egzamin;  kolokwia
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_W01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W01
- Efekt W02
- Posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą całek wielokrotnych i krzywoliniowych
 Weryfikacja: egzamin;  kolokwia
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_W01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W01
- Efekt W03
- Posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą przestrzeni wektorowych i odwzorowań liniowych
 Weryfikacja: egzamin;  kolokwia
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_W01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W01
- Efekt W04
- Posiada wiedzę teoretyczną dotyczącą szeregów liczbowych i funkcyjnych
 Weryfikacja: egzamin;  kolokwia
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_W01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W01
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt U01
- Potrafi rozwiązywać podstawowe typy równań różniczkowych zwyczajnych i stosować równania różniczkowe do rozwiązywania różnych problemów
 Weryfikacja: egzamin;  kolokwia
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_U01, K_U11
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U08
- Efekt U02
- Potrafi obliczać wartości całek wielokrotnych i krzywoliniowych i stosować te całki do rozwiązywania różnych problemów
 Weryfikacja: egzamin;  kolokwia
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_U01, K_U11
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U08
- Efekt U03
- Potrafi posługiwać się pojęciami algebry liniowej i stosować je do rozwiązywania różnych problemów
 Weryfikacja: egzamin;  kolokwia
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_U01, K_U11
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U08
- Efekt U04
- Potrafi badać zbieżność szeregów i rozwijać funkcje w szeregi 
 Weryfikacja: egzamin;  kolokwia
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_U01, K_U11
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U01, T1A_U08
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt K01
- potrafi pracować samodzielnie studiując wybrane zagadnienie
 Weryfikacja: Prezentacja rozwiązanych zadań na ćwiczeniach
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        K_K01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K01