- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski B2
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Ewa Gizinska, mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Środowiska
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne dla wydziału
- Kod przedmiotu:
- WS1A_01_05
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia (ilość godzin według planu studiów) - 60; przygotowanie do zajęć -15; zapoznanie się z literaturą - 8; przygotowanie do kolokwium - 4; przygotowanie do egzaminu - 8; inne (formy pisemne: listy, wypracowania, raporty) - 5; RAZEM: 100
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia (ilość godzin według planu studiów) - 60h = 2,4 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0,0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski – gramatyka; język angielski – znajomość języka na poziomie średniozaawans. B1 (matura pisemna poziom podstawowy - powyżej 75%)
- Limit liczby studentów:
- Lektorat 12-24
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2.
Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych:
rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi,
rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu,
i sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat.
- Treści kształcenia:
- Semestr V (praca na zajęciach i praca własna studenta)
1.Conditionals.
BGB: Unit 17; Test 8
2.Conditionals - consolidation
3.Consumer society - vocabulary, reading and speaking
Reading: Could you Spare Me Some Change, Please (p. 122-123 Coursebook)
4.Writing a letter of complaint. Winning a lot of money – listening and speaking.
5.Vocabulary, speaking and listening: spending/earning/saving money, banks. Customer tracking.
SB p. 91 Reading: Why Do Shoppers Shy away from the Net?
6. Number and concord. It/there. Word formation - money
R. Murphy - English Grammar in Use, unit 83
7. Vocabulary and speaking: Travel.
Reading: Welcome to the USA (p. 136-137 Coursebook)
8. Passive Voice
9. Passive Voice, passive structures - consolidation
BGB: Unit 9, 10; Test 5; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 41, 42, 43, 44
10. Writing a report using passive forms. Listening: Hotel Staff Training
11. Vocabulary, speaking and listening: Means of Transport.
12. Wish, If only, would rather, had better.
BGB: Unit 18; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 38, 39, 40
13. Word formation - negative prefixes and suffixes (SB)
14. Verbs and participles + preposition. Verbs with similar meaning.
Reading: A Good Day out (SB p.100-101) ; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 120 to 127, 128 - 135 included
15. Module 9, 10 test (conditionals, passives, vocabulary: travel, money)
16. Vocabulary, reading and speaking: Happiness.
17.Clauses of reason, purpose, contrast. Writing an official letter.
R. Murphy - English Grammar in Use, unit 112, 113, 114
18. Vocabulary, speaking and listening: Health and Fitness.
19.So/,such; too/enough; as/like.
R. Murphy - English Grammar in Use, unit 101, 102, 116
20. Idioms and phrasals connected with “health”.
SB p. 110 - 111 Reading: Fit for Fame
21. Reading: Bookworm
R. Murphy - English Grammar in Use, unit 67
22.Connecting ideas. Participle clauses. Writing an essay.
23.Vocabulary, speaking and listening: The media.
24.Need + to V / V-ing.
25. Have sth done. Word formation – review.
R. Murphy - English Grammar in Use, unit 45
26. Module 11, 12 test (so/,such; too/enough; as/like, have sth done, participle clauses, vocabulary: health, media)
27. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice
28. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice
29. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice
30. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. Bell, J. and R. Gower. First Certificate Expert New Ed. Longman. London 2008
2. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995
3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998
4. Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- www.zl.pw.plock.pl
- Uwagi:
- Przedmiot uczony jest w bloku; dobór studentów do grupy ze względu na umiejętności językowe, a nie ze względu na kierunek studiów
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01_01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej (C1 - C30). Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu ( C1 - C30).
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U03_01
- Potrafi napisać streszczenie tekstu, wypracowanie, opowiadanie lub raport, z wykorzystaniem nowego słownictwa.
Weryfikacja: Pisanie raportu; wypracowania (esej); opowiadania (story); Rozwiązywanie testów leksykalno-gramatycznych (C1 - C30)
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03
- Efekt U06_01
- Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień za zajęciach; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu z nagrań dołączonych do podręcznika. Zachęcanie do słuchania tekstów oryginalnych (anglojęzyczne serwisy informacyjne, filmy w wersji oryginalnej) (C1 - C30). Analiza modelowych
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U06
- Efekt U04_01
- Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces technologiczny.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi (C1 - C30)
Powiązane efekty kierunkowe:
I1A_U04_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U04