- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski B1
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Monika Łapiak; mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne dla wydziału
- Kod przedmiotu:
- WS1A_01_03/01
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Ćwiczenia (ilość godzin według planu studiów) - 60; przygotowanie do zajęć -15; zapoznanie się z literaturą - 8; przygotowanie do kolokwium - 4; przygotowanie do egzaminu - 8; inne (formy pisemne: listy, wypracowania, raporty) - 5; RAZEM: 100
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Ćwiczenia - 60 h; Razem - 60 h = 2,4 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- język polski – gramatyka; język angielski – poziom A2/B1
- Limit liczby studentów:
- Lektorat: 12 - 24
- Cel przedmiotu:
- Lektorat uczy w kierunku egzaminu końcowego (B2 wg skali Rady Europy); może okazać się niewystarczający, by skutecznie przygotować do egzaminu. Jest przeznaczony dla studentów, którzy posiadają podstawową znajomość języka angielskiego z poprzedniego etapu nauki (wynik z egzaminu maturalnego: poniżej 70%). Zapoznanie z nową leksyką i nowymi zagadnieniami gramatycznymi. Celem nauczania przedmiotu jest doskonalenie czterech podstawowych sprawności językowych (mówienie, rozumienie mowy ze słuchu, rozumienie tekstu, pisanie tekstów) oraz wiedzy o krajach anglojęzycznych (poznawanie kultury, zwyczajów, przepisów, typowych zachowań, elementów geografii i historii).
- Treści kształcenia:
- C1 - Zdania czasowe – I okres warunkowy.
C2 - Zastosowanie czasowników pospolitych: „make/do/take/get”.
C3 - Wady i zalety podróżowania. Środki transportu.
C4 - Pytanie o drogę i jej wskazywanie.
C5 - Strona bierna – formy i zastosowanie.Wynalazki i odkrycia. Problemy związane z korzystaniem z internetu, wirusy, niewłasciwe oprogramowanie itd..
C6 - Zwyczaje i nawyki. Składanie zażaleń.Powszechne problemy dotyczące obsługi (gwarancja, ubezpieczenie, dostawa).
C7 - Rozmowa telefoniczna – typowe zwroty i wyrażenia.
C8 - Pisanie recenzji filmu lub książki. Kolokwium (zagadnienia 1-8).
C9 - II okres warunkowy – wyrażanie hipotez i założeń.
C10 - Czasownik modalny „might”- wyrażanie przypuszczeń co do przyszłości.
C11 - Czasowniki frazowe: dosłowne i idiomatyczne.
C12 - So/such” w zdaniach wykrzyknikowych.
C13 - „Present Perfect” w aspekcie ciągłym i prostym.
C14 - Odcienie znaczeniowe powszechnie używanych czasowników: „bring/take/come/go”.
C15 - Zwroty grzecznościowe dnia codziennego.Kolokwium (zagadnienia 9-15).
- Metody oceny:
- Zaliczenie każdego modułu zależy od spełnienia trzech kryteriów: obecności na zajęciach, opanowania materiału dla danego modułu i nakładu pracy własnej. Szczegółowy regulamin zaliczania modułu jest dostępny na stronie internetowej Zespołu Lektorów: http://www.zl.pw.plock.pl/pl/regulamin_zaliczania_modulu.html.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. Soars, J. and L. Soars. New Headway Pre-Intermediate 3rd ed. Oxford University Press. Oxford 2008
2. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995
3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998
4. Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/OUP Warszawa
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- Program studiów opracowany na podstawie programu nauczania zmodyfikowanego w ramach Zadania 38 Programu Rozwojowego Politechniki Warszawskiej.
Przedmiot jest uczony w bloku; studenci dobierani wg zaawansowania językowego, a nie wg kierunku studiów.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01_01
- Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (krótkie teksty popularnonaukowe).
Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tesktu; odpowiedzi typu "Tak"/"Nie"; odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu;
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U03_01
- Potrafi analizować treść tekstu.
Weryfikacja: Dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; syntetyzowanie fragmentów tekstu (dobór nagłówków); wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U03_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03
- Efekt U06_01
- Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego i akademickiego.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi w nawiązaniu do omawianych zagadnień na zajęciach; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu z nagrań dołączonych do podręcznika. Zachęca się do śledzenia wybranych stron anglojęzycznych w Internecie.
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_U06_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U06
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01_01
- Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności inżynierskiej.
Weryfikacja: -
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_K01_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01
- Efekt K07_01
- Ma wyobrażenie o funkcjonowaniu w środowisku typowym dla obszaru języka angielskiego.
Weryfikacja: Przedstawianie (ilustrowanych) tekstów popularnonaukowych na temat Wielkiej Brytanii i USA, jak również typowych zachowań, zwrotów, zapytań i reakcji w miejscach, typu: sklep, hotel, urząd, rozmowa telefoniczna.
Powiązane efekty kierunkowe:
C1A_K07_01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K07