- Nazwa przedmiotu:
- Konstrukcja Silników Lotniczych II
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Jerzy Michałek
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Lotnictwo i Kosmonautyka
- Grupa przedmiotów:
- Napędy Lotnicze
- Kod przedmiotu:
- NS631
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- zajecia projektowe 30h
nauka do kolokwium 1: 10h
nauka do kolokwium 2: 10h
nauka do kolokwium 3: 10h
konsultacja z prowadzącym: 3h
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1.4 ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Konstrukcja silników lotniczych I
- Limit liczby studentów:
- 100
- Cel przedmiotu:
- Nauczenie sposobu konstruowania współczesnych turbinowych silników lotniczych poprzez samodzielną
analizę i projektowanie elementów wybranych turbinowych silników lotniczych
Praktyczna ilustracja wykładu Konstrukcja silników lotniczych I
- Treści kształcenia:
- Nauka projektowania na przykładzie turbinowego silnika lotniczego ze szczególnym uwzględnieniem
schematu nośnego silnika, połączeń przenoszących moment obrotowy, łożysk wysoce szybkobieżnych i
węzłów łożyskowych, uszczelnień, wirników wraz łopatkami i tarczami.
- Metody oceny:
- Przedmiot zaliczany jest na podstawie zaliczenia na podstawie oceny prac domowych związanych z
projektowaniem lotniczego silnika turbinowego.
Praca własna: Zadania cząstkowe związane z projektowaniem lotniczego silnika turbinowego
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Książki: Seria Napędy Lotnicze Wydawnictw Komunikacji i Łączności;
2. Czasopisma: Flight International, Aviation Week and Space Technology
Dodatkowe literatura:
- Materiały na stronach producentów silników http://
- Jane’s All the world aircraft
- Materiały dostarczone przez wykładowcę
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt EW1
- Student zna zasady projektowania silników lotniczych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_W16
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W03, T1A_W04
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt EU1
- Student potrafi samodzielnie analizować i konstruować elementy wybranych silników lotniczych
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U03, T1A_U04
- Efekt EU2
- Student potrafi samodzielnie analizować i konstruować proste zespoły wybranych silników lotniczych ze szczególnym uwzględnieniem schematu nośnego silnika, połączeń przenoszących moment obrotowy, łożysk wysoce szybkobieżnych i węzłów łożyskowych, uszczelnień, wirników wraz łopatkami i tarczami
Weryfikacja: kolowium
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_U05
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U05
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt EK1
- Student umie pracować w grupie i prezentować swoje wyniki
Weryfikacja: Wpisz opis
Powiązane efekty kierunkowe:
LiK1_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K03, T1A_K04