- Nazwa przedmiotu:
- Technologia towarowych przewozów kolejowych II
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Wiesław Kita, ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Logistyki i Systemów Transportowych
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.NIP705
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 80 godz. w tym: praca na ćwiczeniach 9 godz., praca na zajęciach projektowych 9 godz., konsultacje 3 godz. (w tym konsultacje w zakresie zadania projektowego 2 godz.), zapoznanie się z literaturą 17 godz., realizacja pracy projektowej poza godzinami zajęć 41 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,0 pkt ECTS (22 godz. w tym: praca na ćwiczeniach 9 godz., praca na zajęciach projektowych 9 godz., konsultacje 3 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 2,0 pkt ECTS (53 godz. w tym: praca na zajęciach projektowych 9 godz., konsultacje w zakresie zadania projektowego 2 godz., realizacja pracy projektowej poza godzinami zajęć 41 godz., obrona pracy projektowej 1 godz.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Systemy transportowe I
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Przekazanie potrzebnych informacji w postaci wiedzy, niezbędnej do uzyskania umiejętności identyfikacji wybranych wielkości opisujących kolejowe przewozy ładunków, projektowania organizacji przewozów ładunków koleją oraz podstawowej charakterystyki technicznej i eksploatacyjnej punktów obsługujących kolejowe przewozy ładunków
- Treści kształcenia:
- Treść ćwiczeń audytoryjnych:
Charakterystyka kolejowych przewozów ładunków. Sposoby identyfikacji popytu na usługi transportowe, które mogą być realizowane przez kolejowe przewozy ładunków. Zasady wyznaczania parametrów jakości usług przewozowych. Zasady organizacji kolejowych przewozów ładunków przy zastosowaniu różnych technologii transportowych. Sposoby określania masy i długość składu pociągów towarowych. Transport kolejowy, jako element intermodalnych systemów transportowych.
Charakterystyka zadania projektowego:
Indywidualne zadanie do wykonania w postaci projektu organizacji przewozów ładunków z uwzględnieniem technologii całopociągowych i wagonowych we wskazanym rejonie sieci kolejowej. Obliczenie wskaźników do oceny jakości przewozów ładunków w rozpatrywanym rejonie sieci kolejowej.
- Metody oceny:
- Ćwiczenia audytoryjne - kolokwium pisemne w formie zadań, ćwiczenia projektowe - obrona projektu
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Podręczniki:
1) Jakubowski L.: Technologia prac ładunkowych. Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2009.
2) Nowosielski L.: Organizacja przewozów kolejowych. Kolejowa Oficyna Wydawnicza, Warszawa 1999.
3) Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A.: Technologia transportu kolejowego. Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2004.
- Witryna www przedmiotu:
- www.wt.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Zna metody identyfikacji popytu na usługi transportowe w zakresie kolejowych przewozów ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia audytoryjne – kolokwium pisemne w formie zadań
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W12, Tr1A_W10
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08
- Efekt W02
- Posiada wiedzę dotyczącą organizacji i technologii kolejowych przewozów ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia audytoryjne – kolokwium pisemne w formie zadań
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
- Efekt W03
- Zna zasady kształtowania parametrów jakości procesu transportowego przy kolejowych przewozach ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia audytoryjne – kolokwium pisemne w formie zadań
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
- Efekt W04
- Zna zasady projektowania punktów obsługujących kolejowe przewozy ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia audytoryjne – kolokwium pisemne w formie zadań
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W12, Tr1A_W09
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi zidentyfikować popyt na kolejowe przewozy ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U20, Tr1A_U17
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U14, T1A_U13
- Efekt U02
- Potrafi zaprojektować organizację kolejowych przewozów ładunków z uwzględnieniem doboru odpowiednich środków transportu i technologii przewozowej
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U24, Tr1A_U22
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U16, T1A_U15
- Efekt U03
- Potrafi określić parametry jakości procesu transportowego w kolejowych przewozach ładunków
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U09, T1A_U10
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko oraz związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
Weryfikacja: Ćwiczenia projektowe - obrona projektu
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_K02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K02, T1A_K05