- Nazwa przedmiotu:
- Technika komputerowa w sterowaniu ruchem lotniczym II
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Piotr Sadowski, wykł., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Inżynierii Transportu Lotniczego
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- TR.SIP508
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Godziny ćwiczeń laboratoryjnych 30
Zapoznanie się ze wskazana literaturą 10
Samodzielne wykonywanie prac projektowych 45
Zaliczanie prac projektowych 2
Konsultacje 3
Razem 90 godz. ↔ 3 pkt. ECTS
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Godziny ćwiczeń laboratoryjnych 30
Zaliczanie prac projektowych 2
Konsultacje 3
Razem 35 godz. ↔ 1,5 pkt. ECTS
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Godziny ćwiczeń laboratoryjnych 30
Samodzielne wykonywanie prac projektowych 45
Zaliczanie prac projektowych 2
Razem 77 godz. ↔ 3 pkt. ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zna podstawowe zasady organizacji i zarządzania ruchem lotniczym. Ma podstawową wiedzę o komputerach, o zasadach tworzenia i uruchamiania programów komputerowych dla zadań w procesie sterowania ruchem lotniczym.
- Limit liczby studentów:
- brak
- Cel przedmiotu:
- Wprowadzenie w problematykę i praktyczne opanowanie podstaw techniki komputerowej stosowanej w procesach sterowania ruchem lotniczym.
- Treści kształcenia:
- Treść ćwiczeń laboratoryjnych:
Zajęcia laboratoryjne mające na celu zaznajomienie z praktycznymi metodami wykorzystywanymi do realizacji systemów informatycznych na potrzeby sterowania ruchem lotniczym. Zagadnienia obejmujące wprowadzenie do sieci teleinformatycznych oraz systemów baz danych.
- Metody oceny:
- Ocena formująca: 2 kolokwia obejmujące zagadnienia sieci teleinformatycznych i systemów baz danych. Ocena podsumowująca: średnia z ocen zaliczonych kolokwiów.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Malarski M.: Inżynieria ruchu lotniczego, OW PW 2006.
Garcia-Molina H., Ullman J.D., Widom J.: Systemy baz danych. Pełny wykład. WNT 2006.
Stones R., Matthew N.: Bazy danych i PostgreSQL. Od podstaw. Helion 2002.
R. L. Schwartz: Perl wprowadzenie. Gliwice, Helion 2000.
S. Guelich: Programowanie CGI w Perlu. Warszawa, RM 2000.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- 1. zna podstawowe zasady tworzenia rozwiązań bazodanowych do zastosowania w zarządzaniu ruchem lotniczym 2. ma podstawową wiedzę w zakresie sieci komputerowych stosowanych w systemach sterowania ruchem lotniczym 3. zna zasady tworzenia aplikacji w środowisku komputerowym opartym na systemach operacyjnych typu UNIX
Weryfikacja: kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W06, Tr1A_W07, Tr1A_W10, Tr1A_W12
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W07, T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- 1. na podstawie analizy żądanych funkcji umie stworzyć model pojęciowy bazy danych 2. umie stworzyć bazę danych w wybranym środowisku, w oparciu o istniejący model pojęciowy 3. umie stworzyć prosty program z wykorzystaniem języka PERL 4. umie stworzyć prostą aplikację sieciową do komunikacji z bazą danych
Weryfikacja: kolokwium, projekt
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U09, Tr1A_U10, Tr1A_U11, Tr1A_U21, Tr1A_U24
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U07, T1A_U08, T1A_U11, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16