- Nazwa przedmiotu:
- Grafika inżynierska I
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Aleksander Szulczyk, ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Podstaw Budowy Urządzeń Transportowych
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- TR.SIK.105
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 80 godzin, w tym: praca na wykładach 15 godz., praca na ćwiczeniach 15 godz., zapoznanie się ze wskazana literaturą 25 godz., przygotowanie się do kolokwiów 23 godz., konsultacje 2 godz.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,5 pkt. ECTS (32 godziny, w tym: praca na wykładach 15 godz., praca na ćwiczeniach 15 godz., konsultacje 2 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- wykład: brak, ćwiczenia: 30 osób
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie studentów z możliwościami przedstawienia sytuacji przestrzennych na płaszczyznie przy pomocy formalizmu Mongea
- Treści kształcenia:
- Treść wykładu: Metody przedstawiania elementów przestrzennych na płaszczyźnie. Rzuty prostokątne na dwie rzutnie. Wprowadzenie nowych, dodatkowych rzutni. Wprowadzenie do obrotów i kładów. Elementy powinowactwa osiowego z wykorzystaniem do konstruowania elementów elipsy. Przekroje i punkty przebicia brył. Wprowadzenie do przenikania brył. Treść ćwiczeń projektowych: Rzuty prostokątne. Odwzorowanie elementów podstawowych. Elementy równoległe i prostopadłe. Zmiana układu odniesienia. Obroty i kłady. Przekroje i punkty przebicia wielościanów.
- Metody oceny:
- 3 kolokwia (1 na wykladzie, 2 na ćwiczeniach)
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Mierzejewski W., Geometria Wykreślna, Oficyna Wyd. PW,1998 (i inne wyd.) Koczyk H., Geometria Wykreślna. Teoria i zadania, Wyd. Nauk. PWN, W-wa 1995
- Witryna www przedmiotu:
- www.wt.pw.edu.pl
- Uwagi:
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W01
- Ma podstawową wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej, przydatną do projektowania konstrukcji występujących w transporcie, a także czytania takich projektów
Weryfikacja: wykład - kolokwium, ćwiczenia - kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W06, Tr1A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08
- Efekt W02
- Ma podstawową wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej przydatną do projektowania konstrukcji
Weryfikacja: wykład - kolokwium, ćwiczenia - kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_W06, Tr1A_W07
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_W02, T1A_W02, T1A_W07, T1A_W08
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury
Weryfikacja: Potrafi pozyskiwać informacje z literatury
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U01
- Efekt U02
- Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz innych środowiskach
Weryfikacja: wykład - kolokwium, ćwiczenia - kolokwium
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_U02
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_U02
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, przede wszystkim w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Weryfikacja: rozmowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_K01
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K01
- Efekt K02
- potrafi określić priorytet oraz identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z realizacją określonego przez siebie lub innych zadania
Weryfikacja: rozmowa
Powiązane efekty kierunkowe:
Tr1A_K04
Powiązane efekty obszarowe:
T1A_K04