- Nazwa przedmiotu:
- Analiza matematyczna III
- Koordynator przedmiotu:
- dr Halina Grabarska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Automatyka i Robotyka
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- NW91A
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 1.	Liczba godzin kontaktowych : 50, w tym:
a)	wykład – 15 godz.,
b)	ćwiczenia – 30 godz.
c)	konsultacje – 5 godz.
2.	Praca własna studenta – 50 godzin, w tym:
a)	 10 godz. – rozwiązywanie zadań domowych,
b)	15 godz - przygotowanie się do ćwiczeń,
c)	5 godz . – przygotowanie się studenta do kolokwiów,
d)	10 godz - przygotowanie się do egzaminu połówkowego,
e)	10 godz - przygotowanie się do egzaminu.
Razem - 100 godz. = 4 punkty  ECTS. 
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2 punkty ECTS - liczba godzin kontaktowych : 50, w tym:
a)	wykład – 15 godz.,
b)	ćwiczenia – 30 godz.
c)	konsultacje – 5 godz.
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,8  punktu ECTS - 45 godzin, w tym:
1) udział w ćwiczeniach ( praktyczne rozwiązywanie zadań),
2)	 10 godz. – rozwiązywanie zadań domowych,
3)	15 godz - przygotowanie się do ćwiczeń.
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
- 
            
                - Wykład15h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
 
- Wymagania wstępne:
- Wiedza i umiejętności w zakresie określonym przez efekty kształcenia przedmiotów Analiza I i Analiza II
- Limit liczby studentów:
- Wyklad - 150 osób, ćwiczenia - 30 osób w grupie
- Cel przedmiotu:
- Nauczenie obliczania całek powierzchniowych i objętościowych oraz teorii szeregów liczbowych i funkcyjnych
- Treści kształcenia:
- Całka powierzchniowa niezorientowana, zamiana na całkę podwójną, definicja całki powierzchniowej zorientowanej. Własności całki powierzchniowej zorientowanej, zamiana na całkę podwójną, twierdzenie Gaussa-Greena-Ostrogradskiego. Twierdzenie Stokes’a. Szeregi rzeczywiste – podstawowe definicje i pojęcia. Szeregi rzeczywiste – kryteria zbieżności, szeregi zespolone. Szeregi funkcyjne, szeregi potęgowe rzeczywiste, promień zbieżności, przedział zbieżności, twierdzenie Abela. Szereg potęgowy zespolony, promień i koło zbieżności. Trygonometryczne szeregi Fouriera. Trygonometryczne szeregi Fouriera - dokończenie, twierdzenie Dirichleta, wzór całkowy Fouriera
- Metody oceny:
- Przedmiot może zaliczyć tylko ten student, który jest na niego zarejestrowany. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa i kontrolowana. W celu zaliczenia należy uzyskać pozytywną ocenę z egzaminu. Egzamin jest przeprowadzany w formie pisemnej (z częścią teoretyczną i zadaniową).
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- . Żakowski, W. Leksiński: Matematyka cz. IV 2) M. Gewert, Z. Skoczylas: Analiza matematyczna cz. II 3) M. Gewert, Z. Skoczylas: Elementy analizy wektorowej Dodatkowe literatura: - W. Stankiewicz, J.Wojtowicz: Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych cz. II - Materiały dostarczone przez wykładowcę 
- Witryna www przedmiotu:
- -
- Uwagi:
- -
Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt NW91_W1
- Ma podstawową wiedzę w zakresie obliczania całek powierzchniowych. Zna twierdzenie Gaussa i twierdzenie Stokesa
 Weryfikacja: Egzamin
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_W01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W01, T1A_W07
- Efekt NW91_W2
- Ma podstawową wiedzę w zakresie szeregów liczbowych i szeregów funkcyjnych
 Weryfikacja: Egzamin
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_W01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W01, T1A_W07
- Efekt NW91_W3
- Zna szeregi Fouriera i wzór całkowy Fouriera
 Weryfikacja: Egzamin
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_W01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W01, T1A_W07
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt NW91_U1
- Potrafi obliczać proste całki powierzchniowe i stosować je w fizyce. Potrafi stosować twierdzenie Gaussa i twierdzenie Stokesa
 Weryfikacja: Ocena punktowa aktywności na ćwiczeniach i egzamin
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_U06
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14
- Efekt NW91_U2
- Umie badać zbieżność szeregów liczbowych rzeczywistych i zespolonych
 Weryfikacja: Ocena punktowa aktywności na ćwiczeniach i egzamin
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_U06
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14
- Efekt NW91_U3
- Umie wyznaczać przedział zbieżności szeregu potęgowego oraz przedstawiać proste funkcje za pomocą szeregu potęgowego
 Weryfikacja: Ocena punktowa aktywności na ćwiczeniach i egzamin
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_U06
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14
- Efekt NW91_U4
- Umie przedstawiać proste funkcje za pomocą szeregu Fouriera i wzoru całkowego Fouriera
 Weryfikacja: Ocena punktowa aktywności na ćwiczeniach i egzamin
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_U06
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt NW91_K1
- Ma świadomość konieczności samokształcenia, systematyczności i dokładności
 Weryfikacja: Zadania domowe, egzamin
 Powiązane efekty kierunkowe: 
                        AiR1_K01
 Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_K01