- Nazwa przedmiotu:
  - Podstawy obsługi klienta w transporcie
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - mgr inż. Jerzy R. Bogdański, st. wykł., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Eksploatacji i Utrzymania Pojazdów 
 
    - Status przedmiotu:
  - Fakultatywny ograniczonego wyboru
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia I stopnia
 
    - Program:
  - Transport
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Obieralne
 
    - Kod przedmiotu:
  
    - Semestr nominalny:
  - 7 / rok ak. 2014/2015
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 2
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - 60 godz., w tym: praca na wykładach 30 godz., studiowanie literatury w zakresie wykładu 12 godz., przygotowanie do zaliczenia wykładu 12 godz., udział w egzaminach 4 godz., konsultacje 2 godz.
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - 1,0 pkt ECTS (34 godz., w tym: praca na wykładach 30 godz., udział w egzaminach 2 godz. konsultacje 2 godz.)
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - 0
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład30h
 
                - Ćwiczenia0h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt0h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - brak
 
    - Limit liczby studentów:
  - brak
 
    - Cel przedmiotu:
  - Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu podstaw komunikacji interpersonalnej wynikających z charakterystycznych uwarunkowań branży transportowej, ze szczególnym uwzględnieniem obsługi tzw. trudnego klienta, podstaw negocjacji warunków finansowych, współpracy w zróżnicowanych relacjach wynikających ze struktury organizacji firm transportowych, a także podstaw do prawidłowego zagospodarowania przestrzeni obsługi klienta oraz komunikacji niewerbalnej.
 
    - Treści kształcenia:
  - W ramach wykładu poruszone zostaną zagadnienia z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej, słuchania prawdziwego i „fałszywego”, stylów komunikacji, przestrzeni komunikacji, programów komunikowania się jednostek, komunikacji w organizacji, negocjacji przedmiotowych i problemowych, sytuacji konfliktowych i sposobów ich rozwiązywania, „marketingu usług”,
 
    - Metody oceny:
  - egzamin pisemny.ustny
 
    - Egzamin:
  - tak
 
    - Literatura:
  - 1.	Anatomia biznesu Motywacja, Adair John, wyd. HBRP, 2008,
2.	Argumentacja perswazja manipulacja, Wykłady z teorii komunikacji, Tokarz Marek, wyd. PWSPS 2010,
3.	Budowanie wizerunku i relacji, Tymochowicz Piotr, wyd. GWP 2009,
4.	Stelmach WaldemarCoaching Podstawy umiejętności
5.	Dopasowanie człowiek-organizacja i tożsamość organizacyjna 
6.	Język ciała w biznesie, Molcho Samy, wyd. Sensus 2008, 
7.	Psychologia konsumenta. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich, Jachnis Anna, wyd. GWP 2004,
8.	Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Armstrong Michael, wyd. HBRP 2009.
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - www.wt.pw.edu.pl
 
    - Uwagi:
  - Przedmiot z uchwalonego przez Radę Wydziału wykazu dodatkowych przedmiotów obieralnych na rok akademicki 2014/2015.
 
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt W01
 
                    - Ma wiedzę z zakresu podstaw komunikacji interpersonalnej wynikających z charakterystycznych uwarunkowań branży transportowej
                        Weryfikacja: egzamin pisemny i/lub ewentualnie ustny
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W13
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W08, InzA_W03                     
                                    - Efekt W02
 
                    - Posiada wiedzę z zakresu podstaw negocjacji
                        Weryfikacja: egzamin pisemny i/lub ewentualnie ustny
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W13
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W08, InzA_W03                     
                                    - Efekt W03
 
                    - Posiada wiedzę dotycząca współpracy w zróżnicowanych relacjach wynikających ze struktury organizacji firm transportowych
                        Weryfikacja: egzamin pisemny i/lub ewentualnie ustny
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr1A_W13
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T1A_W08, InzA_W03