- Nazwa przedmiotu:
  - Systemy kierowania i sterowania ruchem kolejowym III
 
    - Koordynator przedmiotu:
  - dr inż. Andrzej Kochan ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej Zakład Sterowania Ruchem
 
    - Status przedmiotu:
  - Obowiązkowy
 
    - Poziom kształcenia:
  - Studia II stopnia
 
    - Program:
  - Transport
 
    - Grupa przedmiotów:
  - Specjalnościowe
 
    - Kod przedmiotu:
  - TR.NMP321
 
    - Semestr nominalny:
  - 3 / rok ak. 2014/2015
 
    - Liczba punktów ECTS:
  - 2
 
    - Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
  - Godziny ćwiczeń projektowych 18 godz. Samodzielna praca nad projektem 19 godz. Zapoznanie się ze wskazana literaturą 10 godz. Przygotowanie do obrony projektu 5 godz. Przygotowanie sprawozdania 5 godz. Konsultacje z prowadzącym 2 godz. Obrona projektu 1 godz.  Razem 60 godz. ↔  2 pkt. ECTS
 
    - Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
  - Godziny ćwiczeń projektowych 18 godz. Konsultacje z prowadzącym 2 godz. Obrona projektu 1 godz.  Razem 21 godz. ↔  1 pkt. ECTS
 
    - Język prowadzenia zajęć:
  - polski
 
    - Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
  - Godziny ćwiczeń projektowych 18 godz. Samodzielna praca nad projektem 19 godz. Przygotowanie do obrony projektu 5 godz. Przygotowanie sprawozdania 5 godz. Konsultacje z prowadzącym 2 godz. Obrona projektu 1 godz.  Razem 50 godz. ↔  2 pkt. ECTS
 
    - Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
 
        - 
            
                - Wykład0h
 
                - Ćwiczenia0h
 
                - Laboratorium0h
 
                - Projekt30h
 
                - Lekcje komputerowe0h
 
            
         
    - Wymagania wstępne:
  - Znajomość materiału z przedmiotu programowalne systemy kierowania i sterowania ruchem I.
 
    - Limit liczby studentów:
  - brak
 
    - Cel przedmiotu:
  - Poznanie zasad projektowania nowych systemów i urządzeń ksr. Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie wykonania projektu budowlanego i wykonawczego (technicznego) nowych urządzeń srk.
 
    - Treści kształcenia:
  - Treść ćwiczeń projektowych: 
Modelowanie, projektowanie i realizacja wybranych elementów Programowalnych Systemów Sterownia i Kierowania Ruchem (PSKSR). Projekty mają charakter zróżnicowanych (zindywidualizowany) i obejmują następujące zadania (do wyboru): modelowanie wybranych elementów PSKSR w języku modelowania UML, modelowanie elementów PSKSR specyfikowanych przez Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności (TSI), projektowanie i realizacja oprogramowania realizującego wybrane funkcje PSKSR przy wykorzystaniu mechanizmów systemów operacyjnych czasu rzeczywistego OS-9, Embeded Linux, projektowanie i realizacja fragmentów baz danych, projektowanie układów automatyki przy pomocy programów komputerowych wspierających projektowanie. Wybrane elementy projektowania komputerowych urządzeń stacyjnych, liczników osi, komputerowych blokad liniowych, urządzeń sygnalizacji przejazdowej.
 
    - Metody oceny:
  - Ustna obrona wykonanego samodzielnie i ocenionego pozytywnie projektu.
 
    - Egzamin:
  - nie
 
    - Literatura:
  - Wskazana przez prowadzącego.
 
    - Witryna www przedmiotu:
  - www.wt.pw.edu.pl/~ako/sksrk3
 
    - Uwagi:
  
    Efekty uczenia się
    Profil ogólnoakademicki - wiedza
                    - Efekt W01
 
                    - Posiada wiedzę teoretyczną na temat projektowania struktur systemów krs dla określonych obszarów sieci kolejowej
                        Weryfikacja: Wykonanie projektu, indywidualne i grupowe konsultacje projektu, ustna obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr2A_W09, Tr2A_W06
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T2A_W07, InzA_W02, T2A_W04, InzA_W05                     
                                    - Efekt W02
 
                    - Posiada wiedzę teoretyczną na temat wybranych zasad projektowania redundantnych struktur komputerowych i oprogramowani zależnościowego
                        Weryfikacja: Wykonanie projektu, indywidualne i grupowe konsultacje projektu, ustna obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr2A_W09, Tr2A_W06
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T2A_W07, InzA_W02, T2A_W04, InzA_W05                     
                
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
                    - Efekt U01
 
                    - Umie zaprojektować  strukturę systemu kierowania i strowania ruchem kolejowym dla danego obszaru sieci kolejowej
                        Weryfikacja: Wykonanie projektu, indywidualne i grupowe konsultacje projektu, ustna obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr2A_U21, Tr2A_U15, Tr2A_U10, Tr2A_U01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T2A_U19, InzA_U08, T2A_U16, T2A_U10, InzA_U03, T2A_U01                     
                                    - Efekt U02
 
                    - Umie zaprojektować realizację funkcji zależnościowych dla prostych urządzeń
                        Weryfikacja: Wykonanie projektu, indywidualne i grupowe konsultacje projektu, ustna obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr2A_U21, Tr2A_U15, Tr2A_U10, Tr2A_U01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T2A_U19, InzA_U08, T2A_U16, T2A_U10, InzA_U03, T2A_U01                     
                
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
                    - Efekt K01
 
                    - Umie zidentyfikować szczegóły postawionego zadania  i zaproponować rozwiązania odpowiednie dla istniejącej infrastruktury 
                        Weryfikacja: Wykonanie projektu, indywidualne i grupowe konsultacje projektu, ustna obrona projektu
                        Powiązane efekty kierunkowe: 
                        Tr2A_K01
                        Powiązane efekty obszarowe: 
                        T2A_K06, InzA_K02