- Nazwa przedmiotu:
- PROJEKT WNĘTRZ
- Koordynator przedmiotu:
- Wykłady: Prof. nzw. dr inż arch. Stefan Westrych Ćwiczenia: Prof. nzw. dr inż arch. Stefan Westrych Prof. nzw. dr inż arch. Krzysztof Dyga
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Architektura i Urbanistyka
- Grupa przedmiotów:
- PODSTAW PROJEKTOWANIA ARCHITEKTONICZNEGO
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2013/2014
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt45h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- -
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Poznanie podstaw projektowania wnętrz architektonicznych.
- Treści kształcenia:
- Wykłady. Relacje wnętrza z architekturą obiektu i otoczeniem. Funkcja a nastrój wnętrza. Czynniki percepcji wnętrza. Podstawowe procedury projektowania wnętrz. Standardy materiałowe, techniczne i estetyczne. Rola światla naturalnego i sztucznego w kształtowaniu wnętrz. Forma, faktura, kolor.
Zajęcia projektowe. Rozwiązanie niewielkiego wnętrza użyteczności publicznej o prostej funkcji i bogatych możliwościach kształtowania przestrzeni. Charakter wnętrza, rozwiązania przestrzenne i estetyczne, dobór materiałów, kolor, faktura, cechy wymiarowe, relacje wnętrza z kontekstem zewnętrznym.
- Metody oceny:
- egzamin,
zajęcia projektowe – przeglądy, samodzielny projekt semestralny, prezentacja projektu
- Egzamin:
- Literatura:
- J. Pile, Historia wnętrz, Warszawa 2002
R. Guidot, Design 1940-1990. Wzornictwo i projektowanie, Arkady, Warszawa 1998
Ch. Alexander, Język wzorców. Miasta, budynki, konstrukcja, Warszawa 2008
S. Parissien, Historia wnętrz. Dom od roku 1700, Warszawa 2010
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się