Nazwa przedmiotu:
Urządzenia Multimedialne 2
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Ksawery Szykiedans
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechatronika
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
UMD2
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Udział w laboratoriach 30h przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych 15h Opracowanie raportów z ćwiczeń laboratoryjnych 15h Udział w zajęciach projektowych 15h Opracowanie dokumentacji projektowej, wykonanie obliczeń , dobór elementów, opracowanie raportu z prac 15h Konsultacje 3h razem: 93h (3 ECTS)
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Udział w laboratoriach 30h Udział w zajęciach projektowych 15h Konsultacje 3h razem: 48h (1,5 ECTS)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Udział w laboratoriach 30h przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych 15h Opracowanie raportów z ćwiczeń laboratoryjnych 15h Udział w zajęciach projektowych 15h Opracowanie dokumentacji projektowej, wykonanie obliczeń , dobór elementów, opracowanie raportu z prac 15h razem: 90h (3 ECTS)
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium450h
  • Projekt225h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw konstrukcji urządzeń precyzyjnych, elektroniki i optyki, mechaniki urządzeń precyzyjnych
Limit liczby studentów:
30
Cel przedmiotu:
Zapoznanie z budową urządzeń sprzętu multimedialnego, ich parametrami techniczno – eksploatacyjnymi, metodami ich sprawdzania i kierunkami rozwoju sprzętu multimedialnego
Treści kształcenia:
Laboratorium Profil barwny skanera. Wpływ budowy i typu przetwornika na jakość otrzymanego skanu. Pomiar szumów własnych skanera. Budowa i działanie napędu, badanie pracy napędu i odporności na zakłócenia i zanieczyszczenia Budowa, działanie, eksploatacja drukarek natryskowych, ocena jakości wydruku Budowa, działanie, eksploatacja drukarek laserowych, ocena jakości wydruku Budowa, działanie, eksploatacja termicznych drukarek fotograficznych, ocena jakości wydruku Badanie porównawcze i kalibracja monitorów LCD i CRT Zasada organizacji CMS, określanie profilu barwnego poszczególnych urządzeń oraz całego systemu przetwarzania obrazu Budowa i działanie drukarek braillowskich, specyficzne parametry druku wypukłego. Projektowanie Zastosowanie urządzenia Gromadzenie materiałów, opracowanie praktycznych zastosowań analizowanego urządzenia Przykłady alternatywnych rozwiązań, właściwości, porównanie Krótkie omówienie działania urządzenia, wyszukanie i porównanie alternatywnych technologii działania danego urządzenia, porównanie Opracowanie wykazu funkcji realizowanych w urządzeniu, schemat blokowy, podzespoły konstrukcyjne, rozwiązania alternatywne Opracowanie kierunków rozwoju konstrukcji analizowanego urządzenia Alternatywnie, w zależności od skomplikowania urządzenia i możliwości dostępu do informacji – opracowanie metodyki pomiarów parametrów urządzenia i wykonanie pomiarów, wnioski. Opracowanie prezentacji i części opisowej projektu.
Metody oceny:
Zaliczenie laboratorium odbywa się na podstawie efektów pracy na zajęciach i sprawozdań opracowywanych przez studentów po wykonaniu każdego z ćwiczeń laboratoryjnych. 60% udziału w ocenie końcowej Ocena z projektu wykonywanego indywidualnie lub w zespole 40% udziału w ocenie końcowej
Egzamin:
nie
Literatura:
Buczyński L. „Komputerowe Urządzenia peryferyjne” Annopol, 2003 Buczyński L. ”Skanery i skanowanie” MIKOM, 2005 Bushan B.: “Tribology and Mechanics of Magnetic Storage Devices” Springer Verlag. New York, 1996 Inglis A.F., Luther A.C. “Video Engineering” McGraw-Hill New York, 1996 Jedliński J. “Focusing actuator in CD drive – evaluation of transfer function parameters” 5th Polish-German Mechatronic Workshop 2005 “Trends in Mechatronics” Proceedings. Ed.: A.Pochanke, M.Bodnicki, J.Wierciak. p.82-86. Kipphan H. „Handbook of print media“ Springer Verlag Heidelberg, 2002 Lindner P. Tuma T., Myska M. „Wielka księga fotografii cyfrowej” MIKOM, 2004 Mallinson J.C.: “Foundations of Magnetic Recording” Academic Press, Inc., 1987 Marchant A.B. “Optical recording. Technical Overview” Addison-Wesley Publishing Company, 1990 Mee, D. “Magnetic Recording”. Vol.III Urbański B. „Magnetofony i gramofony cyfrowe”. WKiŁ Warszawa, 1989 Urbański B.: “Magnetowid”. WNT. Wyd. II Warszawa, 1995 Watkinson J. “Coding for Digital Recording” Focal Press. London&Boston, 1990
Witryna www przedmiotu:
brak
Uwagi:

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt UMD2_U01
Absolwent potrafi przeprowadzić badanie parametrów funkcjonalnych sprzętu multimedialnego, potrafi przeanalizować otrzymane wyniki i przedstawić je w syntetycznej formie.
Weryfikacja: Sprawozdania z zadań laboratoryjnych, ocena przebiegu pracy w laboratorium, ocena raportu z wykonania projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01, K_U02, K_U03, K_U11, K_U16, K_U22, K_U26
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U01, T1A_U02, T1A_U07, T1A_U04, T1A_U02, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U07, T1A_U07, T1A_U15, T1A_U10
Efekt UMD2_U02
Absolwent potrafi zaprojektować węzeł lub zespół urządzenia multimedialnego, wykorzystać do tego elementy katalogowe i dokonać doboru odpowiednich materiałów
Weryfikacja: Ocena raportu z wykonania projektu
Powiązane efekty kierunkowe: K_U02, K_U03, K_U07, K_U08, K_U09, K_U14, K_U21, K_U22
Powiązane efekty obszarowe: T1A_U02, T1A_U07, T1A_U04, T1A_U09, T1A_U16, T1A_U16, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U12, T1A_U15, T1A_U07, T1A_U15

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt UMD2_K01
Absolwent potrafi pracować w zespole nad rozwiązaniem postawionego zadania
Weryfikacja: Ocena przebiegu pracy w laboratorium.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K04
Powiązane efekty obszarowe: T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05