- Nazwa przedmiotu:
- Zaawansowane zastosowania systemów CAD
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Stanisław Skotnicki
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obieralne
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Modelowanie 3D części i zespołów maszyn: Definiowanie szkicu. Więzy w szkicu. Wymiarowanie parametryczne. Tworzenie elementów bryłowych. Tworzenie otworów, zaokrąglanie, fazowanie krawędzi. Powielanie obiektów. Definiowanie obiektów referencyjnych. Pochylanie ścianek. Modyfikacja brył. Zmiana historii modelu. Modelowanie zespołów. Analiza zespołu, znajdowanie kolizji. Tworzenie i symulacja mechanizmów. Tworzenie dokumentacji 2D części.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Obliczenia wytrzymałościowe części i zespołów. Symulacja złożonych mechanizmów. Formułowanie i rozwiązywanie zadania optymalizacji. Zastosowanie sztucznej inteligencji. Parametryzacja zespołu. Symulacja ergonomiczna człowiek-maszyna.
- Treści kształcenia:
- Obliczenia wytrzymałościowe części i zespołów. Symulacja złożonych mechanizmów. Formułowanie i rozwiązywanie zadania optymalizacji. Zastosowanie sztucznej inteligencji. Parametryzacja zespołu. Definiowanie algebry Boolea. Wykorzystanie zaawansowanego modelowania bryłowego. Zaawansowane modelowanie powierzchniowe. Symulacja ergonomiczna człowiek-maszyna. Tworzenie dokumentacji 2D zespołów.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- brak
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się