- Nazwa przedmiotu:
- Komunikacja w działalności gospodarczej
- Koordynator przedmiotu:
- dr / Marlena Piekut / adiunkt
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe z możliwością wyboru
- Kod przedmiotu:
- ZIWW03/2
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład300h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Przedmiot obejmuje zagadnienia komunikowania interpersonalnego, organizacyjnego oraz komunikacji międzykulturowej związanych z problematyką zarządzania. Celem zajęć jest uświadomienie roli jaką komunikacja odgrywa w życiu zawodowym oraz kształcenie umiejętności efektywnego porozumiewania się w różnorodnych sytuacjach. W trakcie wykładów zostaną zaprezentowane techniki grupowego komunikowania się, możliwości komunikowania się przedsiębiorstwa z otoczeniem oraz techniczne narzędzia wspomagające proces komunikowania się.
- Treści kształcenia:
- W - Istota i proces komunikowania się. Elementy i cechy procesu komunikowania się, Wymiary komunikowania się i sieci komunikacji, Formy komunikowania się: symetryczne, niesymetryczne, jednokierunkowe, dwukierunkowe, formalne, nieformalne, obronne, podtrzymujące, Komunikowanie się werbalne, Komunikowanie się niewerbalne, Komunikowanie się pisemne, Techniki autoprezentacji, budowanie dobrych relacji z rozmówcami, Komunikowanie się marketingowe przedsiębiorstwa z otoczeniem: reklama, promocja osobista, promocja sprzedaży, public relations. Badania marketingowe jako element komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem, Wykorzystanie komunikacji w negocjacjach, Techniki grupowego komunikowania się w organizacji. Metody porozumiewania się w organizacji ukierunkowane na zwiększenie partycypacji pracowników oraz polepszenie przepływu informacji w organizacji, Techniczne narzędzia wspomagania procesu komunikowania się, System CRM jako narzędzie zarządzania informacjami w celu poprawy komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej przedsiębiorstwa, Komunikowanie się międzykulturowe.
- Metody oceny:
- Forma zaliczenia przedmiotu - test składający się z 40 pytań wielokrotnego wyboru. Warunek zaliczenia przedmiotu - udzielenie prawidłowych odpowiedzi przynajmniej na 50 % pytań. Sposób przeliczenia punktów na ocenę: 36 - 40 prawidłowych odpowiedzi w teście - bardzo dobry, 32 - 35 prawidłowych odpowiedzi w teście - ponad dobry, 28 - 31 prawidłowych odpowiedzi w teście - dobry, 24 - 27 prawidłowych odpowiedzi w teście - dość dobry, 20 - 23 prawidłowych odpowiedzi w teście - dostateczny. Godziny konsultacji zgodnie z planem ustalanym w danym semestrze.
- Egzamin:
- Literatura:
- "1. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A., Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa 2003.
2. Stankiewicz J., Komunikowanie się w organizacji, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2006."
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się