Nazwa przedmiotu:
Język angielski
Koordynator przedmiotu:
mgr Andrzej Wieczorek; mgr Roman Gąsecki
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Język obcy
Kod przedmiotu:
ZKO 1/1B.3
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
100 h w tym: 32 h - ćwiczenia, 40 h - przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 4 h - przygotowanie do zaliczenia, 8 h - przygotowanie do kolokwium, 10 h - przygotowanie pracy, 6 h - konsultacje.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1,28 ECTS - ćwiczenia 0,24 ECTS - konsultacje
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
4 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia360h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
język polski – rozumienie gramatyki; język angielski – umiejętności podstawowe (A2); zaliczenie poprzedniego modułu
Limit liczby studentów:
Lektorat: 12 - 24
Cel przedmiotu:
Celem lektoratu jest przypomnienie i opanowanie podstawowych struktur gramatycznych i leksykalnych, rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstu na poziomie podstawowym. Jest to nabywanie pasywnej umiejętności językowej umożliwiającej rozpoznawanie prostych tekstów z życia codziennego, jak również w minimalnym zakresie umożliwiającej prowadzenie prostych konwersacji (udzielanie odpowiedzi na postawione pytania). W semestrze II i III wprowadza się w miarę możliwości elementy fachowego języka angielskiego, a także materiały prasowe i z internetu.
Treści kształcenia:
Ćwiczenia: 1. Zdania czasowe I okres warunkowy. 2. Zastosowanie czasowników pospolitych: "make, do, take, get". 3. Wady i zalety podróżowania. Środki transportu. 4. Pytanie o drogę i jej wskazywanie. 5. Strona bierna - formy i zastosowanie. 6. Zwyczaje i nawyki. Składanie zażaleń. 7. Rozmowa telefoniczna - typowe zwroty i wyrażenia. 8. Pisanie recenzji filmu lub książki. 9. II okres warunkowy - wyrażanie hipotez i założeń. 10. Czasownik modalny "might" - wyrażanie przypuszczeń co do przyszłości. 11. Czasowniki frazowe: dosłowne i idiomatyczne. 12. So/such w zdaniach wykrzyknikowych. 13. "Present Perfect" w aspekcie ciągłym i prostym. 14. Odcienie znaczeniowe powszechnie używanych czasowników : "bring/take/come/go". 15. Zwroty grzecznościowe dnia codziennego.
Metody oceny:
1.Formalnym warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia językowe; dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną maksymalnie na dwóch zajęciach. Nieobecności nie mogą mieć miejsca (poza przypadkami losowymi) na zajęciach, na których wyznaczone jest kolokwium. 2. Kontroli obecności oraz usprawiedliwienia nieobecności dokonuje lektor prowadzący zajęcia w danej grupie. Student jest zobowiązany przynieść usprawiedliwienie nieobecności w ciągu dwóch kolejnych zjazdów; po tym czasie usprawiedliwienie nie będzie uwzględniane. 3. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę. 4. Aby uzyskać zaliczenie semestru, student musi wykazać się opanowaniem w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego ze standardowym programem ustalonym dla danego języka i poziomu. Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych i przygotowanych prezentacji, krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału, pisemnych prac kontrolnych (co najmniej jednej w semestrze), prac domowych (i innych prac dodatkowych zleconych przez wykładowcę). 5. Metody dydaktyczne: powtarzanie i zapamiętywanie słów, wyrażeń, wzorów zdaniowych; ćwiczenie wymowy wyrazów i grup wyrazowych; intonacja, wzory intonacyjne zdań; czytanie, praca z tekstem czytanym; rozumienie ze słuchu, praca z tekstem słuchanym; odpowiedzi na pytania, krótkie wypowiedzi sterowane; tłumaczenie na polski i na angielski; rozwiązywanie ćwiczeń leksykalno-gramatycznych; utrwalanie zagadnień gramatycznych. 6. Wpis oceny uzyskuje się na ostatnim zajęciu w semestrze (niezbędny jest indeks i karta); w przypadku niespełnienia warunków uzyskania oceny w tym terminie, student ma prawo ubiegać się o uzyskanie zaliczenia w sesji egzaminacyjnej. 7. W przypadku niezaliczenia przedmiotu w wyznaczonych terminach student otrzymuje ocenę 2.0 i nie nalicza się punktów ECTS. Dalsze decyzje podejmuje Dziekan.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Soars, J. and L. Soars. New Headway Pre-Intermediate 3rd ed. Oxford University Press. Oxford 2008 2. Lambert, V. and E. Murray. Everyday Technical English. Longman. Harlow 2003 3. Philips, J (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998 4. Linde-Usiekniewicz, J. (ed.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN/Oxford.Warszawa 2006
Witryna www przedmiotu:
www.knes.pw.plock.pl
Uwagi:
Przedmiot przeznaczony dla studentów, którzy kontynuują naukę języka na poziomie podstawowym.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U01
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski. Potrafi wyszukać odpwiednie teksty źródłowe i skorzystać z nich.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej. Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U01
Efekt U18
Potrafi napisać streszczenie tekstu lub wypełnić formularz. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania.
Weryfikacja: Wpełnianie formularzy, pisanie prostych tekstów w oparciu o zadane pytania. Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej w domu.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U18
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U09
Efekt U20
Potrafi konstruować proste wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej wypowiedzi sterowanej.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U20
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U10
Efekt U21
Potrafi zrozumieć uproszczone wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania. Potrafi konstruować proste wypowiedzi w oparciu o fakty, potrafi zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi analizować treść tekstu. Potrafi napisać streszczenie tekstu lub wypełnić formularz.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi dotyczących omawianych zagadnień;ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Śledzenie stron anglojęzycznych.Odpowiadanie na pytania lektora; ćwiczenie krótkiej wypowiedzi sterowanej.Dopasowywanie fragmentów tekstu i syntetyzowanie.Wypełnianie formularzy, pisanie pism.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U21
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U11

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K01
Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe: K_K01
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K01
Efekt K07
Ma wyobrażenie o funkcjonowaniu w środowisku anglojęzycznym. Zna przykłady z historii, geografii, kultury i techniki Wielkiej Brytanii i USA. Rozumie teksty i wypowiedzi, dotyczące spraw ogólnych i życia codziennego. Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Przedstawianie tekstów popularnonaukowych na temat Wielkiej Brytanii i USA, jak również typowych zachowań, zwrotów, zapytań i reakcji w miejscach, tj. sklep, hotel, urząd, rozmowa telefoniczna.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K07
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K06