- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Monika Łapiak; mgr Roman Gąsecki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- ZKO 1/1A.1
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 100 h w tym: 32 h - ćwiczenia, 50 h - przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 4 h - przygotowanie do zaliczenia, 8 h - przygotowanie do kolokwium, 6 h - konsultacje.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,28 ECTS - ćwiczenia
0,24 ECTS - konsultacje
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 4 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia480h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- język polski – rozumienie podstaw gramatyki; język angielski – nie ma wymagań
- Limit liczby studentów:
- Lektorat: 12 - 24
- Cel przedmiotu:
- Lektorat jest kursem nauki języka angielskiego od początku i obejmuje podstawy języka. Celem jest opanowanie biernej znajomości języka angielskiego na poziomie elementarnym. Studenci winni radzić sobie z rozumieniem tekstów pisanych, obejmujących różne zagadnienia życia codziennego, jak również z zakresu kultury i geografii Wielkiej Brytanii. W zakresie mówienia oczekuje się poprawnego reagowania na zadane pytania i nawiązywania rozmowy według podanego wzoru. Umiejętność pisania ogranicza się do wytworzenia CV, wypełniania formularzy, redagowania prostych listów, prostych podań o pracę, krótkich opisów miejsc i wydarzeń, wiadomości e-mail, oraz pocztówek.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
Unit 1 "Hello everybody! personal pronouns and possessive adjectives I/my, you / your, he/his; verb to be affirmatives, My name's ...; I'm ...; What's your name?", everyday objects, a/an, jobs; numbers 0-10, plural nouns, the alphabet: How do you spell...?, countries: Where are you from?, introducing yourself
Unit 2 "Meeting people": verb to be questions and negatives, short answers, possesssive's: family members, opposite adjectives: old-young, food-drink: Can I have ...? How much is...?, talking about yourself and your family, reading and writing:an email
Unit 3 "The world of work": Present Simple with he, she and it - affirmatives, questions and negatives, Question world: how, whose, where, daily routine verbs, jobs, telling the time, asking about a friend or relative, reading abaut 3rd person singular in Present Simple Tense, writing: using subject and object pronouns, using possessive adjectives
Unit 4 "Take it easy!: Present Simple with I,you and we, they - affirmatives, questions and negatives, daily routine verbs, leisure activities, social expressions: "I'm sorry". "Excuse me", numbers 0-100, describing favourite season of the year, healthy lifestyle - questionnaire, writing: informal letter to a penfriend.
Unit 5 "Where do you live?" : There is/there are; some, any, this, that, these, those, how many; prepositions of place, rooms and things in the house, places and directions, talking about where you live, homes around the world, writing:linking words-describing where you live.
- Metody oceny:
- 1. Formalnym warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia językowe; dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną maksymalnie na dwóch zajęciach. Nieobecności nie mogą mieć miejsca (poza przypadkami losowymi) na zajęciach, na których wyznaczone jest kolokwium.
2.Kontroli obecności oraz usprawiedliwienia nieobecności dokonuje lektor prowadzący zajęcia w danej grupie. Student jest zobowiązany przynieść usprawiedliwienie nieobecności w ciągu dwóch kolejnych zjazdów; po tym czasie usprawiedliwienie nie będzie uwzględniane.
3. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę.
4. Aby uzyskać zaliczenie semestru, student musi wykazać się opanowaniem w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego ze standardowym programem ustalonym dla danego języka i poziomu. Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych i przygotowanych prezentacji, krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału, pisemnych prac kontrolnych (co najmniej jednej w semestrze), prac domowych (i innych prac dodatkowych zleconych przez wykładowcę).
5. Metody dydaktyczne: powtarzanie i zapamiętywanie słów, wyrażeń, wzorów zdaniowych; ćwiczenie wymowy wyrazów i grup wyrazowych; intonacja, wzory intonacyjne zdań; czytanie, praca z tekstem czytanym; rozumienie ze słuchu, praca z tekstem słuchanym; odpowiedzi na pytania, krótkie wypowiedzi sterowane; tłumaczenie na polski i na angielski; rozwiązywanie ćwiczeń leksykalno-gramatycznych; utrwalanie zagadnień gramatycznych.
6. Wpis oceny uzyskuje się na ostatnim zajęciu w semestrze (niezbędny jest indeks i karta); w przypadku niespełnienia warunków uzyskania oceny w tym terminie, student ma prawo ubiegać się o uzyskanie zaliczenia w sesji egzaminacyjnej.
7. W przypadku niezaliczenia przedmiotu w wyznaczonych terminach student otrzymuje ocenę 2.0 i nie nalicza się punktów ECTS.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- 1. Soars, L. and J. Soars. New Headway Elementary Third Edition. Oxford University Press 2006
2. Dooley, J. and V. Evans. Grammarway. EGIS 1999
3. Murphy, R. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 2003
4. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998
5. Fisiak, J.(et al.). Słownik współczesny angielsko-polski i polsko-angielski. Harlow 2006
- Witryna www przedmiotu:
- www.knes.pw.plock.pl
- Uwagi:
- Przedmiot przeznaczony jest dla studentów, którzy dotąd uczyli się innego języka obcego lub język angielski znają na poziomie początkującym.
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi korzystać ze wskazanej literatury (krótkie teksty popularnonaukowe). Potrafi analizować treść tekstu. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
Weryfikacja: Streszczanie fragmentów tekstu; odpowiedzi typu yes / no, odpowiedzi szczegółowe na pytania do tekstu; dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółów w treści tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U01
- Efekt U18
- Potrafi wypełnić formularz, napisać odpowiedzi na proste pytania. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych.
Weryfikacja: Wypełnianie formularzy, pisanie prostych tekstów w oparciu o zadane pytania. Śledzenie wybranych stron anglojęzycznych w Internecie.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U18
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U09
- Efekt U20
- Potrafi porozumieć się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jest przygotowany na powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i pomoże sformułować to, co chce powiedzieć.
Weryfikacja: Odpowiedzi na pytania lektora; zadawnie pytań innemu studentowi.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U20
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U10
- Efekt U21
- Potrafi zrozumieć uproszczone wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego. Potrafi wypełnić formularz, napisać odpowiedzi na proste pytania. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych. Potrafi porozumieć się w prosty sposób pod warunkiem, że rozmówca jest przygotowany na powtórzenie wypowiedzi w wolniejszym tempie, i pomoże sformułować to, co chce powiedzieć. Ma podstawy z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego. Zna wybrane przykłady z historii, geografii, kultury i techniki Wielkiej Brytanii i USA.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi dotyczących omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu. Wypełnianie formularzy, pisanie prostych tekstów. Śledzenie stron anglojęzycznych.Testy postępu;odpowiedzi na pytania lektora; zadawnie pytań innemu studentowi;analizowanie tekstów na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U21
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U11
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01
- Efekt K07
- Ma wyobrażenie o funkcjonowaniu w środowisku anglojęzycznym. Zna przykłady z geografii i kultury Wielkiej Brytanii i USA. Rozumie nieskomplikowane teksty i najprostsze wypowiedzi, dotyczące spraw ogólnych i życia codziennego. Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Przedstawianie krótkich i prostych tekstów na temat Wielkiej Brytanii i USA, jak również typowych zachowań, zwrotów, zapytań i reakcji w miejscach, tj: sklep, hotel, urząd, rozmowa telefoniczna.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K07
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K06