Nazwa przedmiotu:
Marketing
Koordynator przedmiotu:
dr Jacek Szumigaj
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Mechanika i Budowa Maszyn
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
ZNK332
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2011/2012
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
ni
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,7
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
0
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
ni
Limit liczby studentów:
ni
Cel przedmiotu:
Poznanie podstawowych zagadnień związanych z marketingiem. Zrozumienie istoty podstawowych instrumentów marketingu, znaczenia badań marketingowych, konieczności budowania relacji z konsumentem. Zajęcia będą pomocne w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej lub kontaktów z działem marketingu firmy.
Treści kształcenia:
W trakcie zajęć omawiane będą zagadnienia związanie z istotą marketingu, badań marketingowych, instrumentów marketingu-mix poparte przykładami z rynku polskiego i międzynarodowego. Przestawione zostaną rodzaje badań marketingowych i ich znaczenie, cykl życia produktu, strategie ustalania ceny, kanały dystrybucji i instrumenty promocji. 1. Wstęp – Rola marketingu we współczesnym świecie Opis: definicja i rola marketingu, historia marketingu 2. Badania marketingowe Opis: znaczenie, źródła informacji, badania ilościowe, badania jakościowe 3. Instrumenty marketingu - Produkt Opis: definicja, asortyment, cykl życia produktu, strategie, marka, opakowanie 4. Instrumenty marketingu - Cena Opis: rola ceny, czynniki wpływające na cenę, metody ustalania cen 5. Instrumenty marketingu - Dystrybucja Opis: kanał dystrybucji, pionowe systemy marketingowe, konflikt w kanale 6. Instrumenty marketingu - Promocja – PR, środki aktywizacji sprzedaży, ekipa handlowa Opis: public relations – cele, narzędzia, rodzaje środków aktywizacji sprzedaży i ich rola, zarządzanie ekipą handlową 7. Instrumenty marketingu - Promocja – reklama Opis: definicja, znaczenie i rodzaje reklamy, media reklamowe 8. Marketing międzynarodowy i globalny Opis: globalizacja, różnice pomiędzy marketingiem międzynarodowym i globalnym, problemy i błędy
Metody oceny:
Kolokwium zaliczeniowe - pytania otwarte i testowe
Egzamin:
tak
Literatura:
Literatura podstawowa 1. Kotler P., Marketing, Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa 2002 Literatura uzupełniająca 1. Jendrzejczak E., Tomczak A., Podstawy marketingu dla inżynierów, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2003
Witryna www przedmiotu:
ni
Uwagi:

Efekty uczenia się