- Nazwa przedmiotu:
- Marketing
- Koordynator przedmiotu:
- dr Jacek Szumigaj
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- ZNK332
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2011/2012
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- ni
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,7
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 0
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- ni
- Limit liczby studentów:
- ni
- Cel przedmiotu:
- Poznanie podstawowych zagadnień związanych z marketingiem. Zrozumienie istoty podstawowych instrumentów marketingu, znaczenia badań marketingowych, konieczności budowania relacji z konsumentem. Zajęcia będą pomocne w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej lub kontaktów z działem marketingu firmy.
- Treści kształcenia:
- W trakcie zajęć omawiane będą zagadnienia związanie z istotą marketingu, badań marketingowych, instrumentów marketingu-mix poparte przykładami z rynku polskiego i międzynarodowego. Przestawione zostaną rodzaje badań marketingowych i ich znaczenie, cykl życia produktu, strategie ustalania ceny, kanały dystrybucji i instrumenty promocji.
1. Wstęp – Rola marketingu we współczesnym świecie
Opis: definicja i rola marketingu, historia marketingu
2. Badania marketingowe
Opis: znaczenie, źródła informacji, badania ilościowe, badania jakościowe
3. Instrumenty marketingu - Produkt
Opis: definicja, asortyment, cykl życia produktu, strategie, marka, opakowanie
4. Instrumenty marketingu - Cena
Opis: rola ceny, czynniki wpływające na cenę, metody ustalania cen
5. Instrumenty marketingu - Dystrybucja
Opis: kanał dystrybucji, pionowe systemy marketingowe, konflikt w kanale
6. Instrumenty marketingu - Promocja – PR, środki aktywizacji sprzedaży, ekipa handlowa
Opis: public relations – cele, narzędzia, rodzaje środków aktywizacji sprzedaży i ich rola, zarządzanie ekipą handlową
7. Instrumenty marketingu - Promocja – reklama
Opis: definicja, znaczenie i rodzaje reklamy, media reklamowe
8. Marketing międzynarodowy i globalny
Opis: globalizacja, różnice pomiędzy marketingiem międzynarodowym i globalnym, problemy i błędy
- Metody oceny:
- Kolokwium zaliczeniowe - pytania otwarte i testowe
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Literatura podstawowa
1. Kotler P., Marketing, Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa 2002
Literatura uzupełniająca
1. Jendrzejczak E., Tomczak A., Podstawy marketingu dla inżynierów, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa 2003
- Witryna www przedmiotu:
- ni
- Uwagi:
Efekty uczenia się