Nazwa przedmiotu:
Biznesplan
Koordynator przedmiotu:
dr Agnieszka Krzętowska
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
GP 34
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2012/2013
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75 godzin w tym 30 godzin wykłady, 5 godzin konsultacje, 5 godzin zaliczenie poprawkowe, 15 godzin przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 10 godzin przygotowanie do zaliczenia, 10 godzin przygotowanie projektu.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
I. 1,2 ECTS (wykład) II. 0,4 ECTS (konsultacje, zaliczenie)
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,5 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Podstawy zarządzania; Analiza ekonomiczna
Limit liczby studentów:
min. 15
Cel przedmiotu:
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodyką układania skutecznego i efektywnego biznesplanu oraz pokazanie jego roli i znaczenia dla działania przedsiębiorstwa. Student poznaje istotę i znaczenie narzędzi wykorzystywanych w efektywnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Nabywa umiejętność właściwego projektowania biznesplanu.
Treści kształcenia:
Wykłady: 1. Wybrane pojęcia i procedury. Istota, cele i funkcje biznes planu 2. Szczegółowa struktura biznes planu. Zasady opracowywania, konstrukcja biznes planu 3. Weryfikacja biznes planu. Wdrażanie i kontrola biznesplanu. Analiza przypadków 4. Problemy praktyczne związane z przygotowaniem biznesplanu. 5. Określenie teoretycznych założeń do opracowania projektu biznesplanu. 6. Prezentacja projektu przedsięwzięcia gospodarczego 7. Wybrane metody analizy strategicznej firmy – przykłady 8. Plan marketingowy 9. Plan operacyjny (techniczny, produkcyjny) 10. Plan organizacyjny 11. Plan finansowy 12. Metody oceny przedsięwzięcia inwestycyjnego.
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: 1. Dwa kolokwia opanowania materiału. 2. Kolokwia będą uznawane za zaliczane pod warunkiem uzyskania, co najmniej 51% z możliwych do zdobycia punktow. 3. Projekty indywidualne.
Egzamin:
nie
Literatura:
Wykaz literatury podstawowej: 1. Filar E., Skrzypek J., (2006), Biznes plan, Poltext, Warszawa 2. Pawlak Z., (2005), Biznesplan - zastosowania i przykłady, Poltext, Warszawa 3. Skrzypek J., (2009), Biznes Plan Model najlepszych praktyk, Poltext, Warszawa Wykaz literatury uzupełniającej 1. Blackwell E., (2005), Biznesplan od podstaw, Gliwice, Helion 2. Czepurko A., Łukaszewicz J., (2006), Biznesplan w praktyce zarządzania firmą: czyli po co i jak opracowywać skuteczny biznesplan?, Warszawa, WSHiP
Witryna www przedmiotu:
www.pw.plock.pl/Kolegium-NEiS
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W22
Ma wiedzę z zakresu budowy biznesplanu i roli jaką pełni w tworzeniu i zarządzaniu firmą.
Weryfikacja: Kolokwium I, II w formie testu
Powiązane efekty kierunkowe: K_W22
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W11

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U05
Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać dane pochodzące z różnych źródeł do tworzenia biznesplanu
Weryfikacja: Ocena wybranego planu biznesowego
Powiązane efekty kierunkowe: K_U05
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02
Efekt U24
Potrafi właściwie dobrać i zastosować narzędzia i metody secnariuszowe w celu diagnozowania, analizy, oceny oraz prognozowania przedsięwzięcia gospodarczego objętego biznesplanem
Weryfikacja: Ocena wybranego planu biznesowego
Powiązane efekty kierunkowe: K_U24
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U04

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K11
Wykazuje aktywność w poszukiwaniu i wykorzystywaniu danych statystycznych dla przygotowania biznesplanu.
Weryfikacja: Ocena wybranego planu biznesowego
Powiązane efekty kierunkowe: K_K11
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K04