- Nazwa przedmiotu:
- Biznesplan
- Koordynator przedmiotu:
- dr Agnieszka Krzętowska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- GP 34
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75 godzin w tym 30 godzin wykłady, 5 godzin konsultacje, 5 godzin zaliczenie poprawkowe, 15 godzin przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 10 godzin przygotowanie do zaliczenia, 10 godzin przygotowanie projektu.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- I. 1,2 ECTS (wykład)
II. 0,4 ECTS (konsultacje, zaliczenie)
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,5 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Podstawy zarządzania; Analiza ekonomiczna
- Limit liczby studentów:
- min. 15
- Cel przedmiotu:
- Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodyką układania skutecznego i efektywnego biznesplanu oraz pokazanie jego roli i znaczenia dla działania przedsiębiorstwa.
Student poznaje istotę i znaczenie narzędzi wykorzystywanych w efektywnym zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Nabywa umiejętność właściwego projektowania biznesplanu.
- Treści kształcenia:
- Wykłady:
1. Wybrane pojęcia i procedury. Istota, cele i funkcje biznes planu
2. Szczegółowa struktura biznes planu. Zasady opracowywania, konstrukcja biznes planu
3. Weryfikacja biznes planu. Wdrażanie i kontrola biznesplanu. Analiza przypadków
4. Problemy praktyczne związane z przygotowaniem biznesplanu.
5. Określenie teoretycznych założeń do opracowania projektu biznesplanu.
6. Prezentacja projektu przedsięwzięcia gospodarczego
7. Wybrane metody analizy strategicznej firmy – przykłady
8. Plan marketingowy
9. Plan operacyjny (techniczny, produkcyjny)
10. Plan organizacyjny
11. Plan finansowy
12. Metody oceny przedsięwzięcia inwestycyjnego.
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
1. Dwa kolokwia opanowania materiału.
2. Kolokwia będą uznawane za zaliczane pod warunkiem uzyskania, co najmniej 51% z możliwych do zdobycia punktow.
3. Projekty indywidualne.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Wykaz literatury podstawowej:
1. Filar E., Skrzypek J., (2006), Biznes plan, Poltext, Warszawa
2. Pawlak Z., (2005), Biznesplan - zastosowania i przykłady, Poltext, Warszawa
3. Skrzypek J., (2009), Biznes Plan Model najlepszych praktyk, Poltext, Warszawa
Wykaz literatury uzupełniającej
1. Blackwell E., (2005), Biznesplan od podstaw, Gliwice, Helion
2. Czepurko A., Łukaszewicz J., (2006), Biznesplan w praktyce zarządzania firmą: czyli po co i jak opracowywać skuteczny biznesplan?, Warszawa, WSHiP
- Witryna www przedmiotu:
- www.pw.plock.pl/Kolegium-NEiS
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W22
- Ma wiedzę z zakresu budowy biznesplanu i roli jaką pełni w tworzeniu i zarządzaniu firmą.
Weryfikacja: Kolokwium I, II w formie testu
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W22
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W11
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U05
- Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać dane pochodzące z różnych źródeł do tworzenia biznesplanu
Weryfikacja: Ocena wybranego planu biznesowego
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02
- Efekt U24
- Potrafi właściwie dobrać i zastosować narzędzia i metody secnariuszowe w celu diagnozowania, analizy, oceny oraz prognozowania przedsięwzięcia gospodarczego objętego biznesplanem
Weryfikacja: Ocena wybranego planu biznesowego
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U24
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U04
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K11
- Wykazuje aktywność w poszukiwaniu i wykorzystywaniu danych statystycznych dla przygotowania biznesplanu.
Weryfikacja: Ocena wybranego planu biznesowego
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K11
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K04