- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Ewa Gizińska; mgr Izabela Kruszewska
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Język obcy
- Kod przedmiotu:
- KO 1/1B.3
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2012/2013
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 100 h w tym: 60 h - ćwiczenia, 10 h - przygotowanie do zajęć w tym zapoznanie z literaturą, 10 h - przygotowanie do egzaminu, 8 h - przygotowanie do kolokwium, 10 h - przygotowanie pracy, 2 h - konsultacje.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 2,4 ECTS - ćwiczenia
0,08 ECTS - konsultacje
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 4 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski – gramatyka; język angielski – znajomość języka na poziomie średniozaawans. B2; zaliczenie poprzednich modułów
- Limit liczby studentów:
- Lektorat: 12 - 24
- Cel przedmiotu:
- Celem lektoratu jest przygotowanie studentów kontynuujących naukę do egzaminu na poziomie B2.
Zarys programu obejmuje cele i treści w ramach czterech sprawności językowych:
rozumienie mowy i tworzenie wypowiedzi,
rozumienie tekstu ze słuchu i analiza tekstu,
i sprawność pisania zróżnicowanych pod względem formy tekstów na zadany temat.
- Treści kształcenia:
- Ćwiczenia:
1.Conditionals.
BGB: Unit 17; Test 8
2.Conditionals - consolidation
3.Consumer society - vocabulary, reading and speaking
Reading: Could you Spare Me Some Change, Please (p. 122-123 Coursebook)
4.Writing a letter of complaint. Winning a lot of money – listening and speaking.
5.Vocabulary, speaking and listening: spending/earning/saving money, banks. Customer tracking.
SB p. 91 Reading: Why Do Shoppers Shy away from the Net?
6. Number and concord. It/there. Word formation - money
R. Murphy - English Grammar in Use, unit 83
7. Vocabulary and speaking: Travel.
Reading: Welcome to the USA (p. 136-137 Coursebook)
8. Passive Voice
9. Passive Voice, passive structures - consolidation
BGB: Unit 9, 10; Test 5; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 41, 42, 43, 44
10. Writing a report using passive forms. Listening: Hotel Staff Training
11. Vocabulary, speaking and listening: Means of Transport.
12. Wish, If only, would rather, had better.
BGB: Unit 18; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 38, 39, 40
13. Word formation - negative prefixes and suffixes (SB)
14. Verbs and participles + preposition. Verbs with similar meaning.
Reading: A good day out (SB p.100-101) ; R. Murphy - English Grammar in Use, unit 120 to 127, 128 - 135 included
15. Module 9, 10 test (conditionals, passives, vocabulary: travel, money)
16. Vocabulary, reading and speaking: Happiness.
17.Clauses of reason, purpose, contrast. Writing an official letter.
R. Murphy - English Grammar in Use, unit 112, 113, 114
18. Vocabulary, speaking and listening: Health and Fitness.
19.So/,such; too/enough; as/like.
R. Murphy - English Grammar in Use, unit 101, 102, 116
20. Idioms and phrasals connected with “health”.
SB p. 110 - 111 Reading: Fit for Fame
21. Reading: Bookworm
R. Murphy - English Grammar in Use, unit 67
22.Connecting ideas. Participle clauses. Writing an essay.
23.Vocabulary, speaking and listening: The media.
24.Need + to V / V-ing.
25. Have sth done. Word formation – review.
R. Murphy - English Grammar in Use, unit 45
26. Module 11, 12 test (so/,such; too/enough; as/like, have sth done, participle clauses, vocabulary: health, media)
27. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice
28. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice
29. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice
30. B2 tests - Listening, Use of English, Speaking Practice
- Metody oceny:
- 1. Formalnym warunkiem zaliczenia modułu z języka obcego jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia językowe; dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną maksymalnie na trzech zajęciach w module 60 godzinnym. Nieobecności nie mogą mieć miejsca (poza przypadkami losowymi) na zajęciach, na których wyznaczone jest kolokwium. Student jest zobowiązany przynieść usprawiedliwienie nieobecności w ciągu 2 tygodni; po tym czasie usprawiedliwienie nie będzie uwzględniane.
2. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę.
3. Aby uzyskać zaliczenie semestru, student musi wykazać się opanowaniem w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego ze standardowym programem ustalonym dla danego języka i poziomu. Metody dydaktyczne obejmują: pracę z tekstem czytanym, pracę z tekstem słuchanym, rozwiązywanie ćwiczeń leksykalno-gramatycznych, pisanie tekstów (list, wypracowanie, raport, itd.), ćwiczenie umiejętności wypowiadania się (pytanie – odpowiedź) oraz konstruowanie dłuższych wypowiedzi na konkretny temat.
4. Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych i przygotowanych prezentacji, krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału, pisemnych prac kontrolnych, prac domowych i innych prac zleconych przez wykładowcę (np. tekstów egzaminacyjnych typu list, wypracowanie lub raport).
5. Za systematyczne uczęszczanie na zajęcia i wypełnianie wszystkich warunków postawionych przez wykładowcę, student otrzymuje na ostatnich zajęciach w semestrze ocenę pozytywną.
6. Jeśli student nie spełni warunków otrzymania oceny pozytywnej, otrzymuje ocenę 2.0 do indeksu i jest zobowiązany do powtórzenia modułu w takim samym wymiarze za rok. Nie ma możliwości zaliczania zajęć w sesji po zakończonym semestrze, ani jako zaliczenie komisyjne po sesji. W kolejnym semestrze student ma prawo kontynuować naukę w następnym module pomimo niezaliczenia poprzedniego modułu.
7. Wyróżnieniem za sumienną pracę na zajęciach w poszczególnych modułach może być zwolnienie z części ustnej egzaminu (dotyczy dwóch ostatnich wpisów na ocenę minimum 4.0 i pod warunkiem, że lektorat jest na poziomie egzaminacyjnym). Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca.
8. Student PW jest zobowiązany zdać egzamin z języka obcego na poziomie B2 najpóźniej do końca studiów I stopnia, bez względu na to, od jakiego poziomu rozpoczyna lektorat.
9. Każdy student potwierdza swoim podpisem szczegółowe wymagania regulaminu przedstawione w formie pisemnej na pierwszym zajęciu z przedmiotu.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- 1. Bell, J. and R. Gower. First Certificate Expert New Ed. Longman. London 2008
2. Murphy, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge 1995
3. Philips, J. (ed.). Oxford Wordpower Dictionary. Oxford University Press. Oxford 1998
4. Linde-Usiekniewicz, J. (red.). Wielki słownik angielsko – polski i polsko –angielski. PWN / OUP. Warszawa 2006
- Witryna www przedmiotu:
- www.knes.pw.plock.pl
- Uwagi:
- Przedmiot uczony jest w bloku; dobór studentów do grupy ze względu na umiejętności językowe, a nie ze względu na kierunek studiów
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w języku angielskim, dokonywać ich interpretacji i wyciągać wnioski. Potrafi wyszukać odpwiednie teksty źródłowe i skorzystać z nich.
Weryfikacja: Przygotowanie samodzielne tematu wypowiedzi ustnej lub pisemnej. Streszczanie dłuższych fragmentów tekstu; wyszukiwanie szczegółowych informacji w nowym tekście; logiczne dopasowywanie brakujących fragmentów tekstu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U01
- Efekt U18
- Potrafi napisać krótki tekst, przedstawiając najważniejsze informacje oraz argumenty za i przeciw. Umie napisać list (e-mail), w którym przedstawia informacje o sobie lub innych, zadaje pytania lub odpowiada na zadane pytania. Potrafi napisać streszczenie tekstu lub raport, uwzględniający wskazane zagadnienia lub najważniejsze informacje.
Weryfikacja: Analiza modelowych tekstów: poznawanie typowych zwrotów i struktury tekstu (wypracowanie, list, raport) na zajęciach. Tworzenie własnych form pisemnych w ramach pracy własnej w domu.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U18
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U09
- Efekt U20
- Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces.
Weryfikacja: Odpowiadanie na pytania lektora; wypowiadanie się na zadany temat na zajęciach: ćwiczenie krótkiej spontanicznej wypowiedzi i tworzenie dłuższej przygotowanej wypowiedzi.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U20
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U10
- Efekt U21
- Potrafi zrozumieć standardowe wypowiedzi w języku angielskim, z zakresu życia codziennego, akademickiego i zawodowego. Rozumie dłuższe wypowiedzi, np. główne zagadnienia wykładu, przemówienia, prezentacji i dyskusji (pod warunkiem, że zna tematykę wypowiedzi). Potrafi wypowiedzieć się i uczestniczyć w rozmowie na tematy ogólne, podając swoje argumenty, zgadzać się lub nie zgadzać się z rozmówcą. Potrafi opisywać zagadnienie, opisywać konkretny przedmiot lub proces. Potrafi czytać ze zrozumieniem nowe teksty w języku angielskim, popularnonaukowe i z zakresu swojej specjalności.
Weryfikacja: Słuchanie różnorodnych wypowiedzi dotyczących omawianych zagadnień; ćwiczenie rozumienia tekstu ze słuchu z nagrań z magnetofonu. Słuchanie oryginalnych tekstów anglojęzycznych. Odpowiadanie na pytania lektora; analiza tekstów; ćwiczenie krótkiej wypowiedzi i przygotowywanie dłuższej wypowiedzi.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U21
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U11
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K01
- Rozumie konieczność kontynuowania nauki języka angielskiego po studiach, szczególnie w kierunku swojej specjalności.
Weryfikacja: Aktywność na zajęciach
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K01
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K01
- Efekt K07
- Ma wyobrażenie o środowisku anglojęzycznym. Zna elementy kultury, zwyczajów i istotnych wydarzeń dotyczących obszaru jezyka angielskiego, a także ma uporządkowaną wiedzę z zakresu struktur gramatycznych, słownictwa i zwrotów językowych.
Weryfikacja: Przedstawianie tekstów popularnonaukowych na temat Wielkiej Brytanii i USA, jak również typowych zachowań, zwrotów, zapytań i reakcji w miejscach, tj. sklep, urząd, rozmowa telefoniczna. Analiza zadanych tekstów do czytania, pisanie tekstów własnych (wypracowanie, list, raport) i wypowiedzi ustne.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K07
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K06